رفتن به محتوای اصلی

چرا بیانیه  در مورد ثابتی را امضا نکردم.
17.02.2023 - 12:21

چرا بیانیه  در مورد ثابتی را امضا نکردم.
من که با نفس شکنجه ، سرکوب وتبعیض واعدام مخالفم . با اعدام هر آزادی خواهی در وجود او کشته می شوم.من که زندانی سیاسی زمان شاه بوده ام . درد شلاق وشکنجه را با تمام وجود احساس می کنم 
من که هر بار یاد رفیقان شکنجه شده یاد عزیزان خفته در خاوران می افتم .قلبم بدرد می آید! غمی سنگین همراه با بغضی فرو خورده در گلو وجودم را غرق خشمی می کند که حداقل خواسته آن محاکمه  کسانی است که در کار شکنجه واعدام نقش داشته اند .چگونه می توانم بیانیه در محکومیت فردی مانند ثابتی راامضا نکنم. 
ظاهر شدن وقیحانه پرویز ثابتی در تظاهرات ضد رژیم .مسلما پاشیدن خاک در چشم زندانیان وشکنجه دیدگان زمان شاه است .انداختن شکاف در صف معترضانی است که امروز در سرتا سر ایران وبه گونه ای در جهان" شعار، زن،زندگی" آزادی سرمی دهند .
حضور ثابتی در میان مردمی که خواهان برچیده شدن حکومت اسلامی وبر پائی یک حکومت سکولار ودموکراتیک بر پایه آزادی وحرمت انسانی،  بر آمده از دل یک انتخابات آزاد بر اساس منشور سازمان ملل در کشور می باشند . توهینی آشکار تلقی شده واعتراض عمومی را بر انگیخته است.
شکنجه شدگان بدرستی بر محاکمه او ودادخوهی داد خود! پای فشرده و با امضای طوماری توسط زندانیان زمان حکومت شاه .خواهان برپائی دادگاهی جهت رسیدگی به جرائم او گردیده اند .
عزیزی برای من متن این دادخواهی ولیست امضا کنندگان را ارسال کرده.  از من خواسته است که این متن را امضا و بجرگه داد خواهان بپیوندم. 
 نخست به احترام آن عزیز خواستم امضا کنم . اما بعنوان یک فعال سیاسی جمهوری خواه که  امروز از مواضع جمهوری خواهی به عمل کرد  احزاب ،جریان ها و افراد بر خورد می کنم.این سئوال برایم مطرح شد؟ دراین روز ها،  در شرایطی که تمام نیرو و توان نیرو های مخالف جمهوری اسلامی باید معطوف به یافتن راه هائی برای هم گرائی ، یافتن زبان مشترکی که مانع از مطرح شدن شعار های انحرافی باشد! آیا برجسته کردن چنین مسئله فرعی وتاریخ مصرف گذشته در چنین موقعیت ویژه !رخنه اندازی در صف مبارزان تلقی نمی گردد؟عمده کردن مسائلی که مسئله امروز جنبش انقلابی نیست!جز منحرف کردن افکار عمومی از تمرکز کامل روی مبارزه با حکومت مستقر معنای دیگری دارد؟ 
حکومتی که جنایت هر روزه آن وکشیدن هولناک کشور به سقوطی غیر قابل تصوراست!
آیا برجسته کردن مسائلی از این دست ،کشاندن افکار عمومی  به جاده های فرعی! باد دادن خس و خاشاک بجا مانده از حکومت پیشین نیست؟
کمپینی با که برجسته کردن خطر بازگشت سلطنت  در سیمای شرکت  بی اهمیت ثابتی در تظاهرات .عملا این کار را به کارزاری بر علیه خطر بازگشت سلطنت و تقابل با گرد هم آئی دانشگاه جورج تان  تبدیل کرده است .رصد ستاره در جاده شیری کهکشان وندیدن دزد در خانه !
 از خود سوال می کنم ؟ چه عاملی باعث بالا آمدن این کمپین امضا برای دادگاه پرویز ثابتی  گردیده است ؟  این اولین بار نیست که پرویز ثابتی در انظار عمومی ظاهر می شود ودر تمام چهل و چهار سال او در دسترس بود و می توانست این کمپین شکل گیرد ! چرا امروز ؟ در ست هم زمان با تلاش اپوزیسیون خارج از کشور برای همبستگی نیرو های خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی این کمپین صورت می گیرد؟
 می خواهم امضا کنم. نگاهی به لیست امضا کنندگان می اندازم .اکثریت این عزیزان را می شناسم .احترامشان را دارم وانتظار هم .انتظار دیدن نقش فعال آنها در مبارزه با جمهوری اسلامی .انتظار همین اندازه بر خورد حتی کمتر از آن با عوامل حکومتی که مانند مور وملخ در خارج از کشور فعالند . 
اما دریغ ازیک برخورد جانانه در محکومیت آن ها ! بطور مثال  همین سروش دباغ که یکی از عاملین اصلی انقلاب فرهنگی بود .انقلابیکه  در جریان آن ده ها دانشجو کشته شد ،ده ها استاد تسویه وهزاران دانشجو اخراج گردیدند.
 سروشی که امروز نقاب از چهره برداشته در دفاع از اسلام طالبانی بر یکی از زیباترین چهره های هنری ودر عین حال فعال اجتماعی ،سیاسی و حقوق بشری، مدافع جنبش انقلابی در سطح جهانی .بعنی خانم گل شیفته فراهانی تاخته. باچشمانی هیزنگریسته و دهان گاله بر ایشان گشوده است .
اواز این طریق این نگاه جنسیتی ریشه در مذهب ناب محمدی به روح شعار "زن ،زندگی،آزادی "که از خون صد ها جوان آزادی خواه شکل گرفته  توهین نموده است. اما دریغ که یکی از همین امضا کنندگان بیانیه که با نوشتن چند سطر براو تاخته باشند! 
  ندیدم نوشته ای که بطور مشخص به انتقاد کسانی مانند عطا الله مهاجرانی که هر گونه شکنجه را در جمهوری اسلامی منکراست ! بپردازند.
 در معادلات سیاسی، هر بیانیه، هر فرا خوان معنای خودرا دارد . مسلما در این لحظات خطیر که گذر از جمهوری اسلامی مهم ترین وظیفه هر فعال سیاسی است .دفاع از این خواست آقای موسوی که باید از قا نون اساسی جمهوری اسلامی عبور کرد .امری است لازم در جهت تقویت جنبش انقلابی مردم . حال تجسم کنید کسانی را که بیانیه بلند بالائی در چنین شرایط صادر کنند که "در زمان کشتار سال شصت هفت ایشان نخست وزیر و نور چشم آقای خمینی بودند وهرگز هم خمینی را بخاطر این جنایت بزرگ محکوم نکردند!" امضا جمع کنند برای تائید این بیانیه . جواب کسانی که مسئولانه در مبارزه با جمهوری اسلامی هستند نسبت به چنین بیانیه ای چه خواهد بود؟  آیا امضا کنندگان بیانیه ثابتی پای آن امضا خواهند نهاد؟مسلما نه!! .چرا که شکاف در مبارزه مشترک می اندازد و مانع ازتمرکز تمامی نیروها در مبارزه با جمهوری اسلامی می گردد. با چنین نگاهی ضمن نفرت از کسانی مانند ثابتی ها. اعتقاد به محاکمه جنایت کارانی از این دست که دستشان بخون مردم آلوده است. با تمام علاقه قلبی و عاطفی خودبه عزیزی که این بیانیه را برایم فرستاده است .عزیزی که راه طولانی در مبارزه با استبداد با هم پیموده ایم.برجسته کردن این کمپین را درمقطع کنونی یک بازی سیاسی می دانم که مسئله ثابتی توجیه آن است .ضمن علاقه واحترام به عزیزانی که بر پای این بیانیه امضا نهاده اند .با توجه به توضحات خود .امضا بر پای این کمپین نمی گذارم .چرا که معنای چنین امضائی جز بدست آوردن دل عزیزان ببهای خط بطلان کشیدن بر اعتقاد خود که در این لحظه امری جز تجمیع تمام نیرو ها در یک جبهه گسترده برایم  نیست !معنائی دیگر ندارد .
من امضا می گذارم بر پای نامه تحسین بر انگیز  پنج زن مبارز  زندانی آزاد شده از زندان های حکومت اسلامی .
مجددا بر موضع ونوشته سال  نود هشت خود در تائید  بیانیه چهارده نفر تاکید می کنم. هم صدا می گردم با "بزرگ بانوی مبارز" خانم فاطمه سپهری.که پس از آنکه روز پنج‌شنبه بعد از ۹ ماه بازداشت از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد، با انتشار ویدیویی گفت: «من کوتاه نمی‌آیم، سکوت نمی‌کنم و این راه را ادامه می‌دهم. "  ابوالفضل محققی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

دارا گلستان

عنوان مقاله
پس از سلام

بر هیچ کس پوشیده نیست که آخوند جماعت چه اصلاح طلب خواهانش و چه اصلاح طلب نخواهانش.

همگی علاقه و نیاز شدیدی به لحاظ دینی و البته نظافتی به آفتابه دارند.

و از آنجایی که بقول مولانا:

'هر کسی را بهر کاری ساختند.

میل آنرا در دلش انداختند"

امضا کنندگان چنین بیانه هایی ،حالا با هر سابقه ای، نقش آفتابه برای حکومتگران اسلامی را با میل وافر انتخاب کرده اند. اما از بخت بد ایشان هیچ آدم با وجدانی اینها را تحویل نخواهد گرفت.

ش., 18.02.2023 - 15:19 پیوند ثابت
هوشنگ اسدی

اشاره کنم ، ثابتی در تظاهرات لس آنجلس شرکت نداشته است در یک همایش دیگر در میامی بوده است . این عکس آنجا را ، وسیله ای برای کوبیدن رضا پهلوی و همایش لس آنجلس استفاده کردند . در ماهیت موضوع تاثیری ندارد ، با تمام موارد شما صحه می گذارم ، خودم و دوستان نزدیک "آسیب دیده" نظام سابق هم بوده ایم ، بازجویی در ساواک اراک (شکنجه نشدم ،بلکه محترمانه رفتار شدم ) و ۹ ماه محرومیت حضور از دانشکده هم نصیبم شد . حتی اخراج هم می شدم ، حق من بود ، چون خسارت‌هایی که ما چپ های سابق در مدرسه علوم اراک وارد کرده بودیم و تخریب همه چیز ، جای ما آنجا نبود

جمعه, 17.02.2023 - 12:39 پیوند ثابت
نظرات رسیده

شما مختاری  هر کاری بکنی  چون کرکره  وجدان را پائین  کشیدی وخود را از واقعیت پنهان میکنی  
 با همین ماشین که حرکت میکنی فردا باید از خانواده لاجوردی ورئسی  وپور محمدی طلب  حلالیت  خواهی بکنی چون مثل گذشته یعنی اول انقلاب در کانون تفکر نگهدار وکشتگر حرکت میکنی مانا باشی

جمعه, 17.02.2023 - 12:38 پیوند ثابت
اصغر جیلو

تنها راه درست بيش پاي ما اتحاد خود ماها بر عليه جمهوري اسلامي است. شما  دوستان رنج كشيده حاضريد به بهانه ثابتي متحد شويد ولي حاضر نيستند به همان تر تيب  بر عليه جمهوري اسلامي  در كنار هم و متحدانه كار بكنيد.  تا حرف از اتحاد بر عليه جمهوري اسلامي است هر كس جدا از ديگري به راه خود ميرود و همين جاست كه انسان  در فصد و نيت واقعي شما   شك ميكند. يكي از ١٣ اصل مقابله نهادهاي اطلاعاتي با مخالفين خود و جنبش انقلاب حاضر حاشيه سازي براي تشديد تفرقه در ميان ماست،  الان انها توانسته اند به دست خود ما حاشيه سازي بكنند و سودش را ببرند.  و اين ماجرا بيش از ٤٠ سال است كه  در ميان ما ادامه دارد و ما به  اين فضًا خو كرده ايم، اين جوانان  ي كه از ٥ ما فيش همه معادلات را با قيام خود بر هم زده اند، با ديدن اين تفرقه ها و رفتارها  مطمءن ميشوند كه ما هم  در ايجاد وضع فلاكت بار كنوني كشور  مسءول بوده ايم و بايد بپذيريم كه حق با آنهاست. تنها راه ما براي ايفاي مسءوليت خود در قبال آنها اتحاد همه گرايشات دموكراتيك بر اساس مشركات واقعي براي خلاص شدن از دست جمهوري اسلامي و برقراري دموكراسي و حكومت قانون است.

جمعه, 17.02.2023 - 12:36 پیوند ثابت
نظرات رسیده

چقدر وقت گذاشتی این را بنویسی و وقت ما را هدر دادی . تا انرا بخوانیم . امضا این دادخواست بسیار  ضروری است . شاه دوستان و ساواکی ها در حال رشد هستند . نزد بعضی ها بدلیل عدم اشنایی با تاریخ معاصر . یادت رفته در سال ۵۷ خمینی چی ها چگونه رشد کردند .؟

جمعه, 17.02.2023 - 12:33 پیوند ثابت
نظرات رسیده

اين ديگه  خيلى مضحك شده  اگر در يك تطاهراتى كه بر عليه رژيم بر پا مى شود   فرضا چند عامل و سيبرى هم در جمع انها نفوذ ميكنند  كه عملا شده  خوب منطقا بايد  چه كار كرد ؟  يك دروازه  با چندين مأمور بگذاريم همه را شناساي كنيم ؟ و اگر اين كار نشد  بايد بريم سراغ بر گذاران اين متينگ و يا  تظاهرات انها را زير سؤال به بريم كه مثلا فلان كس و يا مامور ساواك سابق  چرا اومده در اين متينگ ؟ و  پشت ان يك سر و صدا راه بيندازيم و انرا ارتباط بدهيم  به رضا پهلوى و پيرهن عثمان اش كنيم ؟  و  دست بيك بهانه بزنيم تا عاملان و سيبرى ها بيشتر تفرقه بيندازند ؟  و حالا مساله را بزرگتر كنيم و  برنامه محاكمه بگذاريم  و...  ايا اين اعمال و رفتار كجايش ارتباط با جنبش و خيزش جوانان درون كشور دارد ؟ و كجايش به انها سود و كمك ميكند در حاليكه انها با يك دشمن خون ريز سر و كار دارند ؟ و همين امروز در خيابانها دارند مرگ بر ديكتاتور سر ميدهند و كشته مى شوند ...

جمعه, 17.02.2023 - 12:31 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Ali Ekhlasi 
او قبلا در کتابش هم شکنجه ها در ساواک را محکوم کرده و هم پدرش را مسئول دانسته است. البته که در رعایت حقوق بشر و کرامت انسانی، به مجتبی خامنه ای شما نمی رسد!

جمعه, 17.02.2023 - 12:29 پیوند ثابت
نظرات رسیده

رضا پهلوی در مصاحبه‌ای از ثابتی و عملکرد ساواک به‌طور ضمنی اعلام برائت کرد و مخالفت خود با شکنجه در هر شرایطی را اعلام کرد . اما آیا اگر  مصاحبه کننده‌ی کنجکاوی نبود چنین اظهاراتی از سوی وی صورت می‌گرفت؟ حضور ثابتی در تظاهرات ضد حکومتی همراه با دفاع از ساواک و معصوم و مظلوم نمایاندن آن از سوی یک جریان، کم‌رنگ و بی اهمیت کردن و توجیه اعمال شکنجه و قتل علیه مخالفان (صرف‌نظر از اعمال کننده‌ی آن) می‌باشد. شاید به‌قول ابوالفضل مطرح شدن دادخواهی کنونی،  ناگهانی و موردی است و می‌توانست مدت‌ها پیش از این‌هم با توجه به وجود انگیزه‌ی کافی مطرح می‌شد؛ اما با توجه به شرایط کنونی و هم‌زمانی حضور ثابتی در تظاهرات "زن، زندگی، آزادی" و دفاع از ساواک و معصوم و مظلوم خواندن آن از سوی برخی محافل باید باید یاید تلاش روشنگرانه و افشاگرانه علیه آن سازمان ضد حقوق بشری و ضد انسانی به راه‌های گوناگون صورت گیرد.

جمعه, 17.02.2023 - 12:27 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.