رفتن به محتوای اصلی

براي گذار از جمهوري اسلامي و براي نيل به آزادي
05.02.2023 - 23:24

بنام ایران

برای گذار از جمهوری اسلامی و نیل به آزادی

هموطنان!
 از زمان فرود آمدن نعلین خمینی بر خاک ایران، زادگاه نسلها و ناموس ملی و میهنی ما در ظلمت و ظلم و تباهی غرقه است.
چهل و چهار سال است  که ایران اسیر نظام اهریمنی و جنایتکاریست که هست و نیست ملت ما را مورد تاخت و تاز آمال اهریمنی و ضد میهنی خود قرار داده است.
اینان ادامه تفکر مشتی اجنبی اند که از چهار قرن پیش از زمان ظهور آخوند کرکی و روانه شدن نزدیک به چهارصد آخوند اجنبی تبار به ایران در عصر شاه تهماسب صفوی تاریخ و فرهنگ ما را به مسمومیت آلوده اند و سرانجام در سال پنجاه هفت سلطه مطلق خود را با ورود و ظهور سیاسی خمینی برقرار کردند.
 از ابتدای مسلط شدن این نظام ضد ایرانی و طبعا ضد مردمی، ایران عرصه آوار  خسارات انسانی، مالی و تباهی ثروتهای ملی کشور شد، کار دیگری در این نظام  صورت نگرفته است. غارت و جنایت و سرکوب ، استراتژی سیاسی- ایدئولوژیک حکومت ملایان بوده و هست.
 این نظام، از آغاز حیات ننگین اش تا به امروز، بویژه در برابر خواست های نسل جوان، تحصیل کردگان و کارگران و سایر اقشار ، جز خشونت وسرکوب جوابی نداشته است.
 لشگر کشی به مناطق مختلف کشور و سرکوب بیرحمانه شهروندان، دستگیری و اعدام هزاران تن از جوانان این مرز و بوم به بهانه های واهی، قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ٦٧، آبان ٩٨، و کشتار دسته جمعی مردم در بلوچستان و کردستان؛  تنها  گوشه هایی ازجنایات این نظام است.
 با آغاز جنبش زن، زندگی، آزادی، درطی ۵ ماهه اخیر، این نظام جنایت پیشه به دستگیری و ربودن بیش از ٢٠ هزار نفر و قتل و اعدام حد اقل ٦٠٠ نفر دست زده و بیش از پیش برسنگینی پرونده ننگین و خونین خود افزوده است.
جنبش آزادی خواهی مردم ایران بعد از طی ۵ ماه تلاش سخت و خونین، هنوز هم چشم خود را از هدف سپردن جمهوری اسلامی به گورستان تاریخ بر نگرفته و نخواهد گرفت.
 شکوه انقلاب ژینا  و خیزش مردم ایران علیه سلطه خونین ارتجاع در سراسر میهن  با قتل حکومتی مهسا امینی آغاز و با سرعتی غیر قابل باورجهانی شد.
این انقلاب با سیل حمایت های گسترده جهانی مُهر خود را بر جای جای این کره خاکی زد و آغازگر بزرگترین جنبش زنان در عرصه جهانی شد.
 اکنون این جنبش به مرحله ای رسیده است که می باید به شایسته ترین شکل ممکن، گامهای سنجیده ای را برای ساختن یک مدیریت جمعی در سطح ملی بر دارد.
 اپوزیسیون خارج از کشور در این شرایط خطیر و تعیین کننده می باید نقش  با اهمیتی را در این مسیر بر عهده گیرد.
    اگرچه تلاش احزاب، سازمانها و جریانات سیاسی در طی سالهای مدید  در ایجاد یک همبستگی کارا بر علیه نظام  جمهوری اسلامی و با تکیه بر میهن مشترک، ملت مشترک از اقوام گوناگون ایرانی،تاریخ مشترک، درد مشترک ودشمن مشترک به موفقیتی دست نیافت؛ اما اکنون با الهام از جنبش انقلابی در درون کشور، و دمیدن جانی پاکیزه و نیرومند در صفوف ایرانیان خارج کشور باید برای نجات و آزادی ایران همگام شویم و دست در دست همدیگر نهیم و بکوشیم.
 بکوشیم وآرزوی رهایی را که بسیاری از مبارزین راه آزادی و برابری در کشور، جان خود را در راه آن فداکردند، زمینی کنیم و جامه واقعیت بپوشانیم.
این انقلاب متعلق به تک تک ما ایرانیان است، انقلابی که پیش از پیروزی خود بر نظام حاکم، مورد استقبال و حمایت بسیاری از مردم و سیاستمداران جهان قرار گرفته است.
اپوزیسیون دمکراسی خواه خارج از کشور اکنون باید وظیفه تاخیر ناپذیر خود را در قالب یک همبستگی دمکراتیک، با تشکیل مرکزی برای هماهنگی وهمکاری با یکدیگرتحقق بخشد.
 نقش و جایگاه استثنایی آقای رضا پهلوی در ایجاد این مرکز و در مسیر گذر از این نظام تبهکار، موقعیتی واقعی و تاریخی وسرمایه ایست که نمیتوان به هیچ بهانه ای آن را بی بهاء و یا بر سر آن قمار کرد..   
نقش این شخصیت و موقعیت چنانکه بارها از سوی شخصیت های مبارز درون کشور و رهبران مبارزات میدانی   طرح شده، ما را مُلزم به یک پاسخ عملی برای برداشتن گامهای آغازین یک ائتلاف ملی مرکب از احزاب و سازمانها و شخصیتهایی که به جِد خواهان پشت سر گذاشتن این رژیم مستبد اند، مینماید.
ندای تاریخ ، ندای ملت و میهن خود را بشنویم و موقعیت بسیار خطیر ملت و میهن را دریابیم، متحد و همگام  برزمیم.
   
ما امضاء کننده این بیانیه، جریانات سیاسی دمکرات را که قبل از منافع گروهی خود به منافع ملت ایران می اندیشند، فرا میخوانیم تا با آغاز گفتگوهای ضرور با مشارکت موثرآقای رضا پهلوی، اولین گام را برای بررسی اشکال مناسب همکاری و تدارک مقدمات یک شورای ائتلافی را، برای سخنگویی یکدست جنبش در خارج از کشور وحمایت از آن در درون کشور باشد، بر دارند.
 این ائتلاف به معنی رهبری جنبش در درون کشور نیست ولی میتواند یار ویاور آن رهبری در صورت فراهم شدن شرایط تشکیل آن در درون کشور در آینده باشد.
حداقل ها و مبانی این همکاری در خارج از کشور قطعا چشم انداز گذر از جمهوری اسلامی را (و تشکیل مجلس موسسان از طریق انتخابات آزاد برای تعیین شکل حکومت و برپایی یک حکومت سکولار و دموکرات متعلق به همه آحاد متکثر جغرافیای ایران کنونی، با وفاداری به اصول منشور حقوق بشر و منضمات آن) در افق دید خود خواهد داشت.
 بدون شک این امر مهم، عزم و همت و گذشت و فداکاری تمامی دلسوخته گان میهن را میطلبد، بگذارید امیدوار باشیم که چنین فراخوانی مورد توجه مسئولانه سازمانها واحزاب وشخصیت های آزادیخواه در تبعید قرار بگیرد و انگیزه تازه ای باشد برای ایجاد تحرک در این زمینه که قبلا توسط برخی ازشخصیتهای مورد احترام جامعه مهاجر ایرانی آغاز شده است.
  
برای زن  زندگی آزادی
و به امید ایرانی مردم شمول، آباد و آزاد
٦/ فوریه/ ۲۰۲۳
 گروهی از اعضای سابق سازمان های  مجاهدین و چپ ( ایران چنج)
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

ایران چنج، رژیم چنج، کد نیو کان های آمریکایی برای حمله نظامی به ایران است.

آیا گروه شما با حمله نظامی به ایران موافق هستید؟
آیا رضا پهلوی که به او وکالت دادید با رهبران کشور های دیگر مذاکره کند، با حمله نظامی به ایران موافق است.
تشکر از پاسخ شما

چ., 08.02.2023 - 07:08 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.