رفتن به محتوای اصلی

تحریم‌های جدید استرالیا علیه جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب اعتراضات و عرضه پهپاد به روسیه
31.01.2023 - 19:10

استرالیا مجموعه‌ای از تحریم‌هایی جدید را علیه مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی که در سرکوب خیزش سراسری مردم ایران و ارائه پهپاد به روسیه نقش داشتند اعمال کرد.

بر اساس تحریم‌های جدید استرالیا، عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش و قاسم رضایی، جانشین فرمانده انتظامی کشور از جمله کسانی هستند که به این فهرست جدید تحریم‌های استرالیا علیه جمهوری اسلامی اضافه شدند.

این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی افراد تحریم شده و همچنین ممنوعیت ورود این افراد به خاک استرالیا است.

پیشتر نیز وزارت امور خارجه استرالیا از اعمال تحریم‌های حقوق بشری علیه گشت ارشاد، نیروی مقاومت بسیج و شش عضو ارشد سپاه پاسداران و بسیج به دلیل نقض حقوق و آزادی‌های زنان ایرانی خبر داده بود.

محمد رستمی چشمه گچی، رییس پلیس اخلاق، احمد میرزایی، رییس پلیس اخلاق تهران، غلامرضا سلیمانی، فرمانده بسیج و حسین اشتری، رییس وقت پلیس ایران، در فهرست تحریم‌های استرالیا هستند.

این اقدام دولت فدرال استراليا به دنبال هفته‌ها درخواست گروه‌های حقوق بشری و مخالفان برای استفاده از قوانین تحریم‌های هدفمند به سبک مگنیتسکی صورت گرفت.

پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا، در مقاله‌ای در روزنامه ساندی مورنینگ هرالد نوشت: «بی‌احترامی فاحش رژیم ایران به حقوق انسانی مردم خود، استرالیایی‌ها را وحشت‌زده کرده و عاملان این اقدامات باید پاسخگو شوند.»

در پی اعلام این تحریم‌ها، رهبر مخالفان سناى استراليا، ریيس كميته امور خارجه سنا و وزیر سایه در حوزه امنیت سایبری و مقابله با مداخلات خارجی، در بیانیه‌ای از تصميم دولت فدرال استراليا در اعمال تحریم‌های هدفمند علیه ناقضان حقوق بشر، از جمله برخی مقامات جمهوری اسلامی، استقبال كردند.

همچنین به تازگی مقامات ارشد استرالیا و فرانسه از عزم خود برای جلوگیری از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای خبر دادند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.