رفتن به محتوای اصلی

در آستانه سالگرد قتل ۱۷۶ سرنشين هواپيمای مسافربری حکومت جنايتکار دو جوان معترض را اعدام کرد!
هيئت سياسی ـ اجرائی حزب چپ ايران (فدائيان خلق)
07.01.2023 - 20:14

در آستانه سالگرد قتل ۱۷۶ سرنشين هواپيمای مسافربری

حکومت جنايتکار دو جوان معترض را اعدام کرد!

 

جمهوری اسلامی به جنايت جديدی دست زد و دو تن از جوانان معترض به نامهای محمد حسینی و محمد مهدی کرمی را به دار آويخت. بازجويان حکومت زير شکنجه آنها را وادار به اعتراف علیه خود کردند، برپايهی اعترافات دروغ در دادگاههای مرگ بدون آنکه به وکيل دسترسی داشتهباشند، آن دو را محاکمه و به اعدام محکوم کردند. محمدمهدی کرمی از چهار روز پیش برای گرفتن وکیل انتخابی، دست به اعتصاب غذای خشک زدهبود. حکم اعدام وی در حالی اجرا شده که به وی اجازهیآخرین دیدار با خانوادهاش را ندادهاند. محمد حسینی کارگرِ بود و هیچکس را نداشت تا پیگیر وضعیتش باشد. او تنها زندگی میکرد و پدر و مادرش را سالها قبل از دست دادهبود. با اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی، شمار معترضان اعدامشده به چهار تن رسید.

 

همزمان با اعدام دو جوان معترض، علی خامنهای یکی از بدنامترین نیروهای نظامی ـ امنیتی رژیم، احمدرضا رادان را به جای حسین اشتری بهعنوان فرمانده کل نیروی انتظامی منصوب کرد. نام رادان با جنايات زندان کهريزک، سرکوب جنبش سبز و فساد آميختهاست. این جابهجایی در  وضعيت فعلی از يکسو به تصميم حکومت برای کشتار بيشتر و از سوی ديگر به نگرانی علی خامنهای از وضعيت نيروهای سرکوب برمیگردد. بر اساس بولتنهای محرمانهای که از خبرگزاری فارس منتشر شده، ريزش در اين نيروی سرکوب شدت گرفته و نافرمانی در حال گسترش است.

 

اعدام دو جوان معترض و انتصاب رادان، در آستانهی سومين سالگرد شليک دو موشک توسط سپاه به هواپيمای مسافربری اوکراينی و قتل ۱۷۶ سرنشين آن، پيام روشنی دارد: در به همان پاشنه میچرخد. کشتارها، بازداشتها، شکنجهها، اعدامها با شدت بيشتری ادامه خواهد يافت. جمهوری اسلامی حکومت مرگ است و با گرفتن جان انسانهای بیگناه به حيات خود ادامه میدهد. تنها راه رهائی از حکومت ضدبشری، از تباهی و مرگ، از شکنجه و اعدام، پايان دادن به حيات آن است.

 

حزب چپ ايران (فدائيان خلق) براين باور است که کشتار جوانان در خيابانها، قتل سرنشينان هواپيمای اوکراينی، شکنجهی زندانيان، دستگيریهای گسترده و اعدام جوانان آزاديخواه، حکومت را از سرنوشت محتوم آن نجات نخواهد داد. جنبش انقلابی مصمم است که به عمر اين حکومت ننگين خاتمه دهد.

 

برای فردا ۱۸ تير، فراخوانهای متعددی در داخل و خارج از کشور برای تجمع، اعتراض و اعتصاب داده شده است. فردا فرصت مناسبی است که در سراسر جهان عليه اعدام جوانان به اعتراض برخاست و از مجامع بينالملی خواست که فشار بر حکومت ايران برای پايان دادن به کشتارها، قتلها و اعدامها را شدت بخشند.

 

هيئت سياسی ـ اجرائی حزب چپ ايران (فدائيان خلق)

۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۷ ژانويه ۲۰۲۳

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدصادق علی اصغری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.