رفتن به محتوای اصلی

اندر وصف حال حمله کنندگان به توییت آن شش نفر! 
05.01.2023 - 14:43

 

انقلاب 57 تاثیر بزرگی بر ایرانیان و نسل جوان آن زمان داشت. هرکس زندگی اش را کف دستش گرفت و به ان انقلاب پیوست و با همان روحیه به دنبال آرمان شهر ها جوانها در سال 67 بر دار شدند. این بر دار شدن ها باعث شد که بازماندگان تا سالها «نمگیر» آن دار ها شوند و نتوانند از وفاداری به ایدئولوژی ای که چه بسا دیگر زمانش هم گذشته بود پشت کنند. نمیخواستند رفیق نیمه راه باشند! ببین مقدار پرت بودن از سیاست تا چه حد و نفهمی تا کجا که مصالح ملی پای رفاقت قربانی شود. بالاخره گذشت زمان و خواب کافی باعث شد صبح آگاهی هم فرا برسد و فرصتی شود که انقلابی سال 57 چشمها را بهم بمالد و ببیند که صبحی دیگر دمیده است. در ذهنش یه خدابیامرزی به آن بر دار شدگان سال 67 فرستاد و یا علی دست مخالف را فشردن. همان مخالفی که اگر زمانی دستش میرسید با دستان خودش خفه اش میکرد. در این پیرانه سری و فدا کردن زندگی ها .. خب حالا که چی؟ این همه ما زور زدیم حالا مسیح علینژاد و اسماعیلیون و دوتا دیگه که اسمشونو نمیدونیم چی هست بیافتن وسط و مورد استقبال صدها هزار ایرانی قرار بگیرند؟ پس ما چی؟ 

پاسخ این «پس ما چی» این است که مگر تو همه عمرت را فدای نیکبختی مردم ایران نکردی؟ خب اینها هم در همان مسیر گام بر میدارند چه تفاوت دارد؟ مگر نباید مانند مورچه های یک لانه مورچه هرکدام به سهم خود در خدمت ملکه - مردم ایران - باشیم؟ خب اینها الان بیشتر به درد ملکه میخورند و ملکه هم استقبال کرده ما هم زیر بال شان را بگیریم بندازیم شون جلو! دیگه چی میخوای؟

پاسخ انقلابی 57 و از قدرت برکنار شده 57: نفهمیدی چی گفتم.. پس ما چی؟

- ببخشید.. این پس ما چی که توی ایدئولوژی تو نبود!؟ ایدئلوژی تو نان مسکن آزادی و حکومت کارگری مگر نبود؟ مگه تو نبودی که میگفتی خدا شاه میهن؟ چی شد حالا همه تون یهو با کسانی که در همان مسیر شما قدم بر میدارند تا ایران آزاد بشه و شماها بروید و ایده های تان را با پشتیبانی ملت اجرا کنید.. پس چرا با این نوید دهندگان و متن توییتر شان  مشکل پیدا کردین؟ 

انقلابی و برکنار شده سال 57: ولی این ما بودیم که 43 سال مبارزه کردیم و جان دادیم.. پس ما چی؟

- داداش.. شما یک وسیله در دست ملت بودی، یک زمانی کارد تیزی بودی برای زمانه خودت امروز کند شدی.. کاری ازت بر نمیاد. نسل جوان باید راه خودش رو پیدا کنه و فعلا اینها رو برگزیده. و اینها میدونن که مورد اقبال قرار میگیرن که باهم توییت زدن. خب محبوب هستن! حالا شما میگی محبوب نیستن؟ خوش خیالن؟ خب اگه به این حرفت ایمان داری.. چرا ینقدر حساسی؟ چرا مثل ترقه بالا پایین میپری؟  که اسماعیلیون و مسیح علینژاد افتادن وسط؟ اینا که به قول تو بیخودی اب در هاون می کوبند! بگذار اینقدر بکوبند که همون شون بشه! تو چرا حرص میخوری؟ ببینم.. نکنه سر پیری کنترل احساسات کودکانه ات رو نمیتونی بگیری هان؟ حسودیت میشه؟ آره...؟ جوجو؟  نه نه.. حسودی نکن.. بذار نسل زد و برگزیدگان شون آخوندها رو بندازن، بعدا یه روز در یک سالن بزرگ از شماها با کارنامه خراب تون به اسم این که بالاخره نیت خیر داشتید قدردانی میشه. آره پدرجان. این دم آخری دیگه سنگ ننداز. 43 سال سر راه همدیگه سنگ انداختین بسه دیگه. بشین یه گوشه ای تماشا کن. شاید هم خراب کنند. حالا کی گفته اگه راه تو رو مردم میرفتند خراب نمی کردند؟ در سیاست تضمینی نیست. گاهی یک گروه استخوان خورد کرده در چین و کره شمالی و شوری گند میزنند، و گاهی مهاتیر محمد با توجه به مردمش بدون طی کردن این راهها موفق میشود و گاهی هم زلنسکی کمدین در اوکراین اینچنین تحسین جهانیان را بر میانگیزد و الهام دهنده در زمین های علوم سیاسی و جامعه شناسی  میشود. ببین چه مقالات و تحقیق ها پیرامون همین پدیده نوین زلنسکی نوشته خواهد شد. 

بنظر میرسد که در برخی افراد در چپ و راست ایران یک مشکلی پیش آمده و نگرانند که مبادا دیگر مثل گذشته مطرح نباشند.  فعالیت های شهریار آهی را زیر سوال می برند و یا به سلبریتی ها میتازند که سواد ندارند و غیره که قبلا به آن پرداخته ایم. خب حالا اگر اینها مطرح نبودن باعث پنهان ماندن  افکار و ایدئولوژی شما میشد باز یه حرفی. در این دنیای آزاد جای این حرف هم که نیست. تنها تحلیلی که باقی میماند یک  تحلیل روانی است: دادا!!! تو تحلیل نمی کنی حسادت می کنی! 

تابحال اختلاف نظر ایدئولوژیک باعث اختلاف و چماق کشی در تظاهرات بود، حالا دیگه دعوا بر سر شعار و پرچم و عکس رضاپهلوی کنار گذاشته شده چون موضوعی وسط آمده که کلا دعواهای سابق را بلا موضوع می کند. توییت آن شش نفر! و ادامه احتمالی آن! 

عزیزان.. پیرانه سران سابق! نگران نباشید.. کشتی به مقصد خواهد رسید. بجای نق زدن و حسادت زیر بال شان را بگیرید و اگر دارید چند کلمه هم یادشان بدهید جای دوری نمیرود. 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محسن کردی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.