رفتن به محتوای اصلی

بدنبال اعدام محسن شکاری؛ نامه سعید اقبالی از زندان گوهردشت
09.12.2022 - 18:42
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

در پی اعدام محسن شکاری، زندانی سیاسی سعید اقبالی با انتشار نامه ای از زندان گوهر دشت نسبت به خطر جانی بسیاری دیگر زندانیان هشدار داد.

کانون حقوق بشر ایران ۱۸ آذر ۱۴۰۱؛ بدنبال اعدام محسن شکاری، سیل اعتراضات از جمله از درون زندانها در جریان است. زندانی سیاسی سعید اقبالی محبوس در زندان گوهردشت (رجایی شهر)‌، با انتشار نامه‌ای از زندان نسبت به برگزاری دادگاههای ساختگی و تلافی جویانه و سرعت دادن به احکام قتل برای معترضان هشدار داد.

در نامه سعید اقبالی آمده است: «معترضانی که جدیدا با اتهام‌های واهی محکوم به اعدام شده‌اند به این زندان و بندهای مخوف ۱۰و۵و۷ منتقل شده یا قرار است منتقل شوند.»

سعید اقبالی نسبت به خطر جانی برای زنان زندانی هشدار داده و نوشت: «حتی کسانیکه در بند ۸ زندان رجایی‌شهر موسوم به بند وزارت اطلاعات محبوس و طبق آمار اکثرا زن هستند جان‌شان در خطر است.»

اقبالی در نامه خود از زندان بدنام رجایی شهر بعنوان قتل‌گاه هزاران انسان نام برد که معترضان را پس از صدور حکم قتل به آنجا منتقل میکنند.

متن نامه سعید اقبالی از زندان رجایی شهر (گوهردشت)

«از آغاز انقلاب مردم تا به الان صدها زن و مرد و کودک به دست جمهوری اسلامی کشته شده‌اند اما موتور انسان‌کشی رژیم نه‌تنها متوقف نشده، بلکه همچنان با سرعت بیشتری ادامه دارد.

در زندان های کشور علاوه بر شکنجه‌هایی که در حق عزیزان‌مان اعم از ضرب و شتم،انفرادی،آزار جنسی و… اعمال می‌شود، با برگزاری دادگاه‌های ساختگی و تلافی‌جویانه به‌سرعت حکم قتل را برای معترضان صادر می‌کنند و به این زندان بدنام که قتل‌گاه هزاران انسان است منتقل می‌شوند.

با شروع نمایش جنایت‌کارانه حکومت در دادگاه‌هایشان روند اجرای حکم اعدام در این زندان تسریع شده و معترضانی که جدیدا با اتهام‌های واهی محکوم به اعدام شده‌اند به این زندان و بندهای مخوف ۱۰و۵و۷ منتقل شده یا قرار است منتقل شوند.

جان عزیزان‌مان در خطر جدی است.

همان‌طور که می‌بینیم حکومت بدون توقف قتل متعرض‌ها را ادامه می‌دهد؛ حتی کسانی که در بند ۸ زندان رجایی‌شهر موسوم به بند وزارت اطلاعات محبوس و طبق آمار اکثرا زن هستند جان‌شان در خطر است.

زندانیان عادی محکوم به اعدام نیز از این کشتار در امان نیستند و هرلحظه منتظر اجرای حکمشان هستند.

***

محسن شکاری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در تهران، روز پنجشنبه ۱۷ آذر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد. اتهام وی بستن خیابان و مجروح کردن یک بسیجی بود. وی از حق داشتن وکیل محروم بود.

درباره زندانی سیاسی سعید اقبالی:

سعید اقبالی در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۶ با حمله وحشیانه ماموران اطلاعات به منزلش در کرمانشاه با ضرب و شتم شدید بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد.

سعید در روز ۲۲ فروردین ۹۷ باتودیع وثیقه آزاد شد.

این زندانی سیاسی در شهریور ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشود» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد.

نهایتا اشد مجازات یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای او قبال اجرا شناخته شد.

سعید اقبالی روز یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

وی در تاریخ ۲ فرودین ماه ۱۴۰۰، از زندان اوین به رجایی شهر کرج تبعید شد. او پس از تحمل ۱۷ روز سلول انفرادی به بند عمومی این زندان منتقل شد و از آن زمان در سالن ۱۰ زندان گوهردشت می باشد و از رسیدگیهای درمانی محروم است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.