رفتن به محتوای اصلی

خالق هری‌ پاتر در توئیتی به اعدام محسن شکاری واکنش نشان داد
09.12.2022 - 09:11

 

 

خانواده‌های خاوران: اعدام محسن یادآور داغ دهه ۶۰ است

شماری از خانواده‌های اعدام‌شدگان دهه ۶۰ در بیانیه‌ای اعدام محسن شکاری را محکوم کرده و آن را یادآور اعدام‌های آن دوره دانسته‌اند.

در این بیانیه گفته شده که اعدام محسن شکاری «ادامه همان برخورد سرکوب گرانه و آزادی ستیزانه‌ای است که جمهوری اسلامی از آغاز به قدرت رسیدن خود با معترضان و مخالفان خود داشته است.»

این خانواده‌ها گفته‌اند: «اعدام محسن برای ما خانواده‌های خاوران یادآور داغ عزیزانمان است که در دهه ۶۰ و به ویژه تابستان ۶۷ همچون محسن در دادگاه‌های فرمایشی چند دقیقه‌ای، بدون برخورداری از وکیل و فرصت دفاع از خود محاکمه و به اعدام محکوم شدند. دسته دسته و گروه گروه به جوخه‌های اعدام سپرده شدند و مخفیانه در گورستان خاوران و دیگر گورستان‌های بی نام و نشان در سراسر کشور دفن شدند.»

آنها خواهان توقف فوری احکام اعدام و آزادی زندانیان سیاسی شده‌اند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کنونی ایران، یکی از چند مقام ارشدی است که در اعدام‌های گروهی زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ مسئولیت مستقیم داشتند.

ابراز همدردی گوگوش با خانواده محسن شکاری

گوگوش خواننده اسطوره ای موسیقی پاپ ایران با خانواده محسن شکاری معترضی که دیروز از سوی جمهوری اسلامی ایران به اتهان محاربه اعدام شد، ابراز همدردی کرده است.

 

حکم محاربه اومده براش!

تصویر

جرمش چیه؟!شکلات به خانومهایی که حجاب اجباری نداشتن میداده...
لطفا صدای "محمد" باشیم
#محمد_حسینی

نویسنده مطرح بریتانیایی و خالق هری‌ پاتر در توئیتی به اعدام #محسن_شکاری واکنش نشان داد

تصویر

#جی_کی_رولینگ، نویسنده مطرح بریتانیایی و خالق هری‌ پاتر در توئیتی به اعدام #محسن_شکاری واکنش نشان داد و نوشت: «محسن شکاری برای خواستن آزادی‌هایی از سوی حاکمیت (ایران) به قتل رسید که بسیاری از ما آنها را بدیهی می‌دانیم.»
محسن شکاری جوان معترض ۲۳ ساله‌ای بود، که پنجشنبه اعدام شد.

‏افشاگری حسن قره حسنلو برادرِ ⁧ #حمید_قره_حسنلو

‏« ⁧ #فرزانه_قره‌حسنلو⁩ دو روز اول تحت شکنجه‌های شدید بود. در این شکنجه‌ها به او میگفتند اقرار کن که حمید اینکار را کرده. حتی از او نمی‌خواستند اقرار کند خودش یک کاری کرده. از او
‏می‌خواستند که اقرار کن حمید سه ضربه زده. این چیزی است که بعد از اینکه به زندان کچوئی رفت به ما زنگ زد و گفت.
‏روز اول مقاومت کرد. روز دوم به او گفته‌اند که ما می‌دانیم پسرت در خوابگاه دانشگاه تبریز است و اگر تا امشب اقرار نکنی که حمید ضربه زده، پسرت را بازداشت می‌کنیم و همین
شکنجه‌هایی که تو میشوی، او هم میشود و ممکن است کشته شود. چنین تهدیدی کرده بودند. نه تنها شکنجه جسمی کرده بودند بلکه شکنجه روحی هم شده. در نهایت گفته که کاری به پسرم نداشته باشید من اقرار میکنم که یک ضربه زده. نمی‌گویم سه ضربه، می‌گویم که یک ضربه زده.
روز بعد که به زندان کچوئی
می‌آید و می‌تواند با خانواده تماس بگیرد اولین کاری که می کند کتبا می‌نویسد و می‌فرستد و ما داریم که نوشته کتبا تکذیب می‌کند و تحت شکنجه بوده و قابل استناد نیست

 

عفو بین‌الملل پرده‌ای بزرگ در برابر سفارت رژیم آخوندی در بلژیک برافراشت که بر رویش نوشته شده:‌ شرم

تصویر

◾️سازمان عفو بین‌الملل در بلژیک در اعتراض به اعدام شهید شورشگر قیام، محسن شکاری، در برابر سفارت رژیم دیکتاتوری آخوندها در بلژیک، پرده‌ای بزرگ برافراشت که بر رویش نوشته شده: «SHAME شرم».
اعدام محسن شکاری با محکومیت بین‌المللی گسترده‌ای روبه‌رو شده است.

ژاله توكلي: خداي جمهوري اسلامي ، كثيف ترين و ضعيف تر ين خداي تاريخ خدايان است

 

گزارش اختصاصی گاردین از شلیک نیروهای حکومتی در ایران به اندام تناسلی زنان 

تصویر

روزنامه گاردین روز پنج‌شنبه، ۱۷ آذرماه، به نقل از کادر درمان در چند بیمارستان‌ ایران گزارش داد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در جریان سرکوب اعتراضات ضدحکومتی، با شلیک گلوله، صورت، سینه و اندام تناسلی زنان معترض را هدف قرار می‌دهند.
.
.
پزشکان و پرستارانی که برای جلوگیری از دستگیری معترضان، آنان را مخفیانه مداوا می‌کنند، به این روزنامه چاپ لندن گفته‌اند وقتی متوجه این امر شدند که دیدند زنان معترض اغلب با زخم‌های متفاوتی از مردان معترض که معمولا گلوله‌های ساچمه‌ای به پاها، باسن و پشت‌شان اصابت کرده بود، نزدشان می‌روند.
.
.
گاردین اضافه کرده تصاویری که پزشکان در اختیار این روزنامه قرار داده‌اند، زخم‌های شدیدی را در سرتاسر بدن معترضان نشان می‌دهد که ناشی از شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به دست نیروهای امنیتی از فاصله نزدیک است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.