رفتن به محتوای اصلی

خواهر علی خامنه‌ای:با برائت جستن از برادرم، مراتب همدردی خود را با همه مادران عزادار جنایات رژیم اعلام می کنم
07.12.2022 - 10:02

بدری حسینی خامنه‌ای، خواهر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که ساکن تهران است، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام برائت کردن از برادرش، نوشت که رهبر جمهوری اسلامی «گوش شنوایی ندارد و راه  خمینی را در سرکوب و کشتار مردم بی‌گناه ادامه می‌دهد».

بدری حسینی خامنه‌ای در این پیام نوشت: «برادرم صدای مردم ایران را نمی‌شنود و به نادرستی صدای مزدوران و جیره‌خوارانش را صدای مردم ایران می‌شمارد و آن‌چه را برازنده خودش است به مردم غیور و ستمدیده ایران اطلاق می‌کند.»

خواهر رهبر جمهوری اسلامی در ادامه تاکید کرد که با علی خامنه‌ای قطع رابطه کرده اما پیشتر «به عنوان وظیفه انسانی خود بارها و بارها صدای حق‌طلبی مردم را به گوش او رسانده است».

او با اشاره به کشتار نوجوانان و جوانان از سوی جمهوری اسلامی و همچنین بازداشت معترضان در دوره‌های مختلف نوشت: «از دست دادن فرزند و دوری از فرزند، اندوهی بزرگ برای هر مادر است. مادران بسیاری در طول چهار دهه گذشته داغدار شدند.»

خواهر خامنه‌ای در ادامه بیانیه تاکید کرد: «مناسب دیدم همراه با برائت جستن از برادرم، مراتب همدردی خود را با همه مادران عزادار جنایات رژیم جمهوری اسلامی، از زمان خمینی تا دوران کنونی خلافت مستبدانه علی خامنه‌ای، اعلام دارم. من نیز چون همه مادران عزادار ایرانی، در غم دوری از فرزندم هستم.»

پیش از این و در اوایل آذر ماه، محمود مرادخانی، برادر فریده مرادخانی، فعال مدنی و خواهرزاده علی خامنه‌ای، در حساب توییترش اعلام کرد که خواهرش روز چهارشنبه پس از مراجعه به دادسرای امنیت اوین، بازداشت و به زندان منتقل شده است.

فریده مرادخانی دی‌ ماه سال گذشته نیز بازداشت شده بود. او در مراسم سالروز تولد فرح پهلوی، شعری در ستایش از او خوانده بود.

مادر فریده مرادخانی اما در پیام خود نوشت: «وقتی که دختر من را با خشونت دستگیر می‌کنند، مشخص است که هزاران برابر خشونت بر دختران و پسران مظلوم دیگران اعمال می‌دارند.»

او درباره سابقه مخالفت برخی اعضای خانواده خامنه‌ای با جمهوری اسلامی هم تاکید کرد: «مخالفت و مبارزه خانواده ما با این نظام جنایتکار تنها چند ماه پس از انقلاب شروع شد چرا که جنایات این نظام و سرکوب هر صدای مخالف و زندانی کردن فرهیخته‌ترین و دلسوزترین جوانان این سرزمین و شدیدترین شکنجه‌ها و اعدام‌های وسیع، از همان ابتدا شروع شد.»

بدری حسین خامنه‌ای به مخالفت همسرش شیخ علی تهرانی، با جمهوری اسلامی اشاره کرد. شیخ علی تهرانی چند ماه پیش در تهران درگذشت.

خواهر خامنه‌ای همچنین از پاسداران و «مزدوران علی خامنه‌ای» خواست «هر چه زودتر اسلحه‌هایشان را زمین گذاشته و به مردم بپیوندند قبل از آن که خیلی دیر شود».

او نوشت: «متاسفم که به دلیل معذورات جسمی نمی‌توانم آن گونه که باید در حرکت‌های اعتراضی شرکت کنم اما قلبا و روحا با مردم و در کنار مردم ایران هستم.»

بدری حسینی خامنه‌ای در پایان نسبت به رسیدن مردم ایران «به آزادی و دموکراسی» ابراز امیدواری کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.