رفتن به محتوای اصلی

شعار نویسی و پلمپ مغازه‌‌ها و تهدید کسبه همزمان با اعتصاب گسترده
اخبار کوتاه جنبش انقلابی
06.12.2022 - 14:33

 

ابتکار " جنون آمیز " در شعله ور ساختن , خشم ملت !

تصویر

تمام حاکمان در حال سقوط ,برای مهار بحران به دنبال علاج و چاره میروند !

در تاریخ ملت ها کمتر می توان چنین اعتصابات گسترده با اهداف سیاسی , و به همان نسبت چنین حماقت , جنون و خودزنی را میان حکومتگران یافت !

به اعلامیه حکومت نظامی شیراز از زبان " مدیر عامل شرکت تعاونی بازار انقلاب شیراز " دقت کنید ! :

"با توجه به پیگیری و اعلام مراجع ذیصلاح از همه دوستان عزیز خواهشمند است نسبت به باز کردن مغازه خود اقدام نمایند "

در غیر این صورت توسط عوامل انتظامی و دیگر مراجع ذیصلاح اقدام به باز نمودن آن می گردد ! "

آیا این یک جنون و روانپریشی آشکار نیست !

اعتصاب

 

همزمان با اعتصاب گسترده ضد حکومتی در ایران، گزارش‌ها از پلمپ شماری از مغازه‌هایی حکایت دارد که در این روزها بسته مانده‌اند.

در ادامه فراخوان اعتصاب در کشور و اعتراض‌های ضد حکومتی، فعالان سیاسی و رسانه‌ها می‌گویند پلمپ یا تهدید به پلمپ مغازه‌ها از جمله واکنش‌های حکومت به این اقدام اعتراضی است.

منابع شبکه حقوق بشر کردستان از تهدید کسبه و بازاریان توسط ماموران اداره اماکن برای توقف اعتصاب در شهرهای مختلف کردستان خبر می‌دهند. از جمله «در شهرهای ایلام، کرمانشاه، روانسر و سنندج، نیروهای اداره اماکن با دستور دادستانی این شهرها در حال پلمپ مغازه‌های هستند که در اعتصاب شرکت کرده‌اند.»

روز گذشته رسانه‌های نزدیک به حکومت از پلمپ برخی مغازه‎‌های علی دایی در ایران خبر داده بودند. هر چند رییس صنف طلا و جواهرات و رستوران‌داران تهران در مورد پلمب مجموعه‌های علی دایی اظهار بی‌اطلاعی کردند.

روزنامه اعتماد با انتشار گزارشی در این باره «جرم‌انگاری بستن مغازه‌» نوشته پلمپ این مغازه‌ها «در حالی است که طبق قانون پلمب مجموعه صنفی باید اتحادیه در جریان قرار بگیرد.»

 

پایان پست Twitter, 1

گزارش‌ها از تهدید کسبه در حالی منتشر می‌شود که پیش از این مقام‌های حکومت گفته بودند کسبه و بازاریان به خاطر ناامنی و تهدید مغازه‌ها را بسته نگه داشته‌اند.

پیشتر غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران به دادستان‌های کشور دستور داد که از دستگاه امنیتی کشور بخواهند «عناصرتهدید کننده مردم شهروندان کسبه و کامیون داران را شناسایی و دستگیر کند.»

اکنون در شبکه‌های اجتماعی شماری از هواداران حکومت خواستار برخورد با کسبه معترض شده‌اند و تصاویری منتشر کرده‌اند که بر روی کرکره مغازه‌های شعارهایی نوشته نوشته شده است، از جمله #تحت‌نظر و «مغازه‌دار منافق».

از تصاویر منتشر شده در شبکه‌ها اجتماعی

 

از تصاویر منتشر شده در شبکه‌ها اجتماعی

اعتصاب در ۴۰ شهر

بی‌بی‌سی توانسته اعتصاب‌ها در نخستین روز (۱۴ آذر) در دستکم ۴۰ شهر ایران را تایید کند.

مغازه‌داران در شهرهای بسیاری، از جمله تهران، کرمانشاه، رشت، تبریز و سنندج مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و تصاویری از اعتصاب‌ها در شاهین‌شهر اصفهان، بابل، آبدانان و شیراز، زرقان مریوان، کامیاران و کازرون نیز منتشر شده است.

پیشتر گروه هکری بلک ریوارد فایل صوتی کامل نشست محرمانه فرماندهان بسیج را با مدیران «رسانه‌های همسو» منتشر کرد که در آن مسئولان از گسترش اعتصاب‌ها ابراز نگرانی کرده بودند. این فایل مربوط به دیداری در اواخر آبان ماه است

به گفته یکی از حاضران در نشست یکی از فرماندهان عالی‌رتبه بسیج با مدیران رسانه‌های همسو، دست‌کم «هفتاد درصد» کسب و کارها در ۲۱ استان ایران با نخستین روز فراخوان اعتصاب اعلام شده در روزهای بیست‌و‌چهارم تا بیست‌و‌ششم آبان همراهی کرده‌اند.

بر اساس گزارش مطرح شده،‌ بیشترین میزان اعتصاب به ترتیب مربوط به بازار تهران بوده و سپس کردستان با ۹۰ درصد تعطیلی بیشترین حجم اعتصاب را داشته است. در شیراز هم بعضی از صنف ها ۱۰۰ درصد تعطیل بوده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.