رفتن به محتوای اصلی

معلم زنجانی رسول حدادی هدف گلوله قرار گرفت و ۳ آذردر گذشت
اخبار کوتاه جنبش انقلابی
02.12.2022 - 09:19

معلم زنجانی رسول حدادی هدف گلوله قرار گرفت و ۳ آذردر گذشت

معلم زنجانی رسول حدادی پدر یک دختر ۱۰ ساله ۴ آبان در زنگان زنجان هدف گلوله قرار گرفت و با مرگ مغزی در بیمارستان بستری شد، ۳ آذر نهایتا دستگاهها را از او جدا کردند...

ماموران پیکرش را ازبیمارستان ربوده و شبانه دفن کردند.

همچنین نیروهای امنیتی در تاریخ نهم آبان‌، رسول حدادی را از بیمارستان موسوی زنگان ربودند و به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل کردند. این معلم بازنشسته در بیمارستان موسوی زنگان دچار مرگ مغزی شده بود. خانواده رسول حدادی تا حدود دو هفته از وضعیت و مکانی که او به آنجا منتقل شده بودند، اطلاعی نداشتند و مسئولان بیمارستان نیز از پاسخ به خانواده امتناع می‌کردند.

بایدن و مکرون احترام خود را به «زنان و جوانان شجاع ایران» ابراز کردند

در  بیانیه مشترک که همزمان با سفر رییس‌جمهوری فرانسه به واشینگتن منتشر شد، آمده است: «روسای جمهوری همچنین احترام خود را به مردم ایران ابراز می‌کنند؛ به ویژه زنان و جوانانی که شجاعانه برای به دست آوردن حقوق بشر و آزادی‌های اساسی که ایران متعهد به اجرای آن بوده ولی در حال نقض آن‌ است، اعتراض می‌کنند.»

این بیانیه مشترک در حالی است که از زمان آغاز خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، بایدن بارها از مردم ایران در برابر جمهوری اسلامی حمایت کرده و دولت آمریکا نیز تحریم‌هایی را علیه نهادها و اشخاص مسوول در سرکوب این خیزش وضع کرده است.

همچنین در فرانسه، مکرون در دیدار با جمعی از فعالان زن از جمله مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، آنچه را در ایران در حال وقوع است «انقلاب» توصیف کرد.

تصویر

 

نامه انتقادی جمعی از دانشجویان هنرهای تجسمی به استادان دانشگاه

جمعی از دانشجویان هنرهای تجسمی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به اساتید این دانشگاه نسبت به سکوت آنها در قبال وقایعی که بر دانشجویان می‌رود انتقاد کردند.

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور در این نامه دانشجویان خطاب به استادهایشان نوشته‌اند: «سکوت عامدانهٔ شما نسبت به وقایع اخیر در نهاد دانشگاه دارای چنان بار سیاسی‌ای است که شانه خالی کردن از آن در آینده برایتان میسّر نخواهد شد، چنان که برای ما نیز.»

دانشجویان نوشته‌اند: «می‌بینید که مشروعیت منزلت استاد و دانشجو تا چه حد در هم تنیده است و با این حال هیچ از آن دم نمی‌زنید.»

 

«صدور حکم محاربه» علیه د و کودک بلوچ در زاهدان

تصویر

علی کریمی، وکیل این دو برادر، گفته است که این حکم را دادگاه کیفری به ریاست «قاضی فیروزی» ابلاغ کرده است.

کمپین فعالین بلوچ نوشته است که محمد و علی رخشانی آزاد در روز نهم مهرماه در برابر محل سکونتشان دستگیر شدند.

علی کریمی گفته است که آنها در دادگاه کیفری زاهدان محاکمه شده‌اند.

گزارشی از شرایط «غیرانسانی و هولناک» بند ۸ زندان زنان قرچک ورامین

گزارش‌ها از ایران حاکی از «شرایط وحشتناک» زندان زنان قرچک ورامین است. تعداد زیادی از زنانی که اخیرا در پی اعتراضات اخیر بازداشت شدند به این زندان منتقل شدند.

در پیامی که از زندان قرچک ورامین به بی‌بی‌سی فارسی رسیده آمده که فقط در بند ۸ این زندان بیش از ۲۰۰ تن از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر نگهداری می‌شوند در حالیکه ظرفیت این بند فقط برای ۵۰ زندانی پیش‌بینی شده است.

شرایط بهداشتی و غذایی این بند «بسیار غیر انسانی و هولناک» توصیف شده است.

در این پیام آمده: « تنها ۴ سرویس بهداشتی و ۳ حمام برای بیش از ۲۰۰ نفر اختصاص داده شده و بخاطر شیوع بیماری واگیر شپش زندانیان بخاطر در امان ماندن از بیماری مجبور هستند به فضای باز زندان بروند که بدلیل سرمای شدید و بهمراه نداشتن لباس گرم در شرایط وحشتناکی بسر می‌برند. به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود لباس و امکانات لازم در اختیار زندانیان قرار گیرد.»

بر اساس این پیام «قطعی اب و برق در طی ساعات روز جهت تحت فشار گذاشتن زندانیان این بند از دیگر اقدامات مسئولین این زندان است.»

«علاوه برانتقال بازداشتی‌های این روزها به این زندان ، تعدادی از فعالان فرهنگی ، هنری و سیاسی از جمله مژگان ایلانلو مستند ساز، یلدا معیری عکاس و ویدا ربانی فعال سیاسی نیز طی چند روزاخیر از بند ۲ الف زندان اوین به بند هشت زندان قرچک ورامین منتقل شده اند.»

 

همراهی هنرمندان با اعتراضات: مژگان شجریان هم برای «ایران و زن،‌ زندگی آزادی» خواند

مژگان شجریان،‌ خواننده و نوازنده سه تار در اینستاگرام خود آهنگ جدیدی را منتشر کرده و آن را تقدیم کرده «به تمامی مردمانی که قلبشان برای وطن میتپد و خون سرخشان در بستر رگ‌های‌ آزادی تا ابد جاری می‌ماند.»

خانم شجریان،‌ فرزند محمدرضا شجریان در یادداشت خود که تاریخ دیروز،‌ اول دسامبر را دارد نوشته: «به نام سرخ آزادی سرودی برای ایران،‌ برای زن،‌ زندگی،‌ آزادی»

از زمان شروع اعتراضات اخیر در ایران آثار هنری و سرودهای زیادی در حمایت از این معترضان و برای آزادی ساخته و منتشر شده است.

کوچه‌های خشم که شنبه‌ها در چشم‌انداز بامدادی رادیوی فارسی بی‌بی‌سی پخش می‌شود، به انعکاس اعتراضات در دنیای موسیقی و آثار تولید شده در این زمینه می‌پردازد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

Lotkachi Gilani

چه مشخصات دیگری بایستی این نظام داشته باشد تا عده ای از تحلیلگران و مغز های متفکر از ما بهتران قبول کنند و اعلام بدارند که این نظام با تمام جناح های درونی و بیرونی اش یک نظام کاملا توتالیتر و فاشیست مذهبی است .

جمعه, 02.12.2022 - 11:23 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.