رفتن به محتوای اصلی

آوات قادرپور در بامداد پنج‌شنبه به خاک سپرده شد
01.12.2022 - 08:24

 

بیانیه بیش از ۱۳۰ تن از فارغ‌التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران: سارا فرشته صنیعی و حمید نیک‌خواه را آزاد کنید

بیش از ۱۳۰ تن از فارغ‌التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، با صدور بیانیه‌ای به دستگیری دو هنرمند به نام‌های سارا فرشته صنیعی و حمید نیکخواه اعتراض کردند و خواستار آزادی فوری آن‌ها و باقی هنرمندان زندانی شدند.

در این بیانیه آمده که «به سختی» می‌توان از وضعیت این دو نفر در زندان اطلاعی به دست آورد و آنها به رغم گذشت چندین روز از دستگیری، از حق داشتن وکیل محرومند.

در این بیانیه همچنین ضمن محکوم کردن «برخورد با با تمام شهروندانی که به ناحق و بی‌گناه و تنها به دلیل اظهارنظر و عقیده خود» زندانی شده‌اند، آمده است: «یک‌صدا و قاطعانه، خواهان آزادی بی‌قید و شرط و فوری یاران در بندمان و تمام هنرمندان محبوس هستیم.»

سارا فرشته صنیعی، مجسمه‌ساز و حمید نیک‌خواه، گرافیستی است که در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.

بر اساس تخمین خبرگزاری هرانا، تعداد دستگیری‌های اعتراض‌های سراسری از ۱۸ هزار نفر فراتر رفته است.

نامه سرگشاده اساتید دانشگاه گیلان در اعتراض به صدور حکم محرومیت از تحصیل برای دانشجویان معترض

۱۴۶ تن از اساتید دانشگاه گیلان، در نامه‌ای سرگشاده به رئیس این دانشگاه به صدور احکام محرومیت از تحصیل، منع ورود به دانشگاه و اخراج از خوابگاه برای دانشجویان معترض، انتقاد کرده‌اند و خواستار بازگشت این دانشجویان به کلاس‌های درس شدند.

در این نامه آمده است: «ما امضا کنندگان زیر که همگی اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان هستیم، از آن مقام محترم، مصرانه لغو احکام صادره کلیه دانشجویان مذکور را قبل از پایان ترم جاری خواستاریم.»

در این نامه تاکید شده که اساتید امضاکننده، «فارغ از هرگونه وابستگی جناحی و مستقل از گروه‌های سیاسی» خواسته خود را مطرح کرده‌اند و هدفشان «تثبیت آرامش و همدلی در فضای دانشگاه» است.

آوات قادرپور در بامداد پنج‌شنبه به خاک سپرده شد

تصویری که از آوات قادرپور توسط شبکه حقوق بشر کردستان منتشر شد

تصویری که از آوات قادرپور توسط شبکه حقوق بشر کردستان منتشر شد تصویری که از آوات قادرپور توسط شبکه حقوق بشر کردستان منتشر شد

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، یکی دیگر از کشته‌شدگان اعتراض‌های روزهای پایانی آبان ماه به نام آوات قادرپور، بامداد روز پنج‌شنبه در روستای ملالر در حوالی بوکان به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش، آوات قادرپور که ۲۰ سال سن داشته، در روز ۲۷ آبان‌ماه در نزدیکی بوکان هدف گلوله نیروهای سپاه قرار گرفته و به سختی مجروح شده بود.

این گزارش می‌افزاید که سپاه پاسداران در روز چهارشنبه، نهم آذرماه به خانواده آقای قادرپور خبر داده که او به دلیل شدت جراحات، کشته شده است.

 

خطر اعدام ۳ نوجوان در رابطه با مرگ یک بسیجی

۲۱‌آبان‌ و ۹ روز بعد از این اتفاق، کیفرخواست متهمان این پرونده صادر شد و امروز چهارشنبه ۹‌آذر، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۵ متهم در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست «موسی آصف الحسینی» برگزار شد. «تسنیم» مدعی شده است که دادگاه با حضور متهمان و وکلای‌شان برگزار شده و از این ۱۵ تن، سه تن ۱۷ سال سن دارند. 

اسامی این ۱۵ تن که به اتهام‌های« افساد فی الارض از طریق جرایم‌علیه امنیت کشور، حمله به ماموران بسیجی، اجتماع و‌ تبانی علیه امنیت کشور، انتشار فراخوان‌ علیه نظام در فضای مجازی» بازداشت شده‌اند به شرح زیر است: 

 محمد مهدی کرمی فرزند ماشاالله، سید محمد حسینی فرزند سید حسن، آرین فرزام نیا فرزند علی، امین مهدی شکرالهی فرزند فرهاد، رضا آریا فرزند یحیی، مهدی محمدی فرزند غلامعلی، شایان چارانی فرزند سعید، محمد امین اخلاقی فرزند عبدالله، حمید قره حسنلو فرزند محمدعلی، متهم امیر مهدی جعفری فرزند پرویز، رضا شاکر زواردهی فرزند منوچهر، فرزانه قره حسنلو فرزند قربانعلی ،‌جواد زرگران فرزند محمدرضا، بهراد علی کناری فرزند عبدالرضا و علی معظمی گودرزی فرزند داریوش. 

نماینده دادستان مدعی شده است که تمامی این اسمی در کشته شدن روح‌الله عجمی نقش داشتند. 

شایان ذکر است که در روز ۱۲‌آبان‌، تجمع اعتراضی برای گرامی‌داشت چهلمین روز درگذشت حدیث نجفی در گورستان بهشت سکینه استان البرز برگزار شد که با حضور  گسترده نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و حتی ویدیوهای از حضور هلی‌کوپتر و تیراندازی به مردم در فضای مجازی نشر پیدا کرد.

حامد سلحشور ۲۲ساله زیر شکنجه کشته شد

جوان اهل ایذه حامد_سلحشور که روز ۲۴ آبان دستگیر شده بود زیر شکنجه های ماموران سپاه پاسداران کشته شد.

مهسی امینی

گفته میشود خانواده تحت فشار برای اعلام علت مرگ تحت عنوان تصادف هستند وگزارشی از مفقود شدن پدر و عموی وی رسیده است

متولد ١٣٧٧ ، شغل آزاد ، فرزند جانمراد سلحشور که در خیزش های مردمی در شهرستان ایذه حضور فعالی داشته و بعداز لو رفتن وشناسایی توسط مزدورها به اصفهان عزیمت کرده و با ماشینی که داشته بود بین اصفهان و ایذه مسافرکشی می‌کرده و حین ورود به شهرستان ایذه در ایست بازرسی دهدز شناسایی شده و دستیگر می‌شودو به اداره اطلاعات ايذه برده ميشود و در زیر شکنجه جان خود را از دست ميدهد ، خبر كشته شدن حامد را به پدرش ميدهند و گفته شده که ما لیستی از کشته ها داریم، بیایید براى شناسایی و ببینید پسر شما هست یانه

چهارشنبه ۹ آذر

 

بازداشت یک دانشجوی دانشگاه علم و صنعت توسط وزارت اطلاعات

قربان حسینی

به نوشته شورای صنفی دانشجویان ایران امیرحسین قربان‌حسینی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شده است‌.

براساس گزارش‌ها آقای قربان حسینی روز چهارشنبه دوم آذر بعد از مراجعه به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

شورای صنفی دانشجویان کشور می‌گوید پس از بازداشت هیچ اطلاعی از وضعیت در دست نیست

عاطفه_نعامی ۳۷ ساله  ناپدید شد و ۸ روز بعد پیکر بی جانش در بالکن خانه اش در کرج پیدا شد.

۳۷ ساله که در اعتراضات اخیر حضور پیدا کرده بود، به شکل ناگهانی ناپدید شد و ۸ روز بعد پیکر بی جانش در بالکن خانه اش در کرج پیدا شد.

به گفته شاهدین، آثار ضرب و شتم روی بدن وی مشهود بود. عاطفه نعامی به صورت مخفیانه و علیرغم مخالفت خانواده‌اش و همینطور در سکوت خبری، در آرامگاه بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

مهسی امینی

پس از انتشار ویدئویی از #کیان_پیرفلک، جانباخته خردسال #اعتراض_سراسری ایرانیان با لباس تیم فوتبال بورسیا دورتمند آلمان، این باشگاه در توئیتی یاد کیان را گرامی داشت و با مردم ایران اعلام همبستگی کرد.

مهسی امینی

نماینده مهاباد: دولت در حال‌ تصفيه نيروهای اداری در شهرهای كوچک است

جلال محمود‌زاده، نماینده مهاباد، با بیان اینکه کشور فقط متعلق به عده‌ای خاص است، به روزنامه اعتماد گفت: «پس از رخدادهای اعتراضی اخیر، دولت در حال انجام تصفیه گسترده نیروهای اداری در شهرهای کوچک است.»

او افزود: «جابه‌جایی فله‌ای و شبانه مدیران در حال اجراست.»

 

راهپیمایی دانشگاهیان در حمایت از اعتراضات ایران در بن و دلفت

امروز ۹ آذر دانشجویان و اساتید در ده‌ها دانشگاه در سرتاسر جهان برای همبستگی با معترضان ایرانی تجمع و راهپیمایی کردند.این تجمع‌ها به دعوت گروه «دانشگاهیان ایرانی برای آزادی» برگزار شد.

تصاویری از آنچه که در دانشگاه بن، دلفت و اوکلند برگزار شد به دست بی‌بی‌سی رسیده است.

 

 

افزایش نیروهای حراست دانشگاه شریف با جذب نیرو از یک شرکت امنیتی خصوصی

رسول جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف تهران اعلام کرد کارکنان حراست این دانشگاه با جذب نیرو از یک شرکت امنیتی خصوصی افزایش پیدا کرده‌اند.

جلیلی در یک جلسه با موضوع «حال این روزهای دانشگاه صنعتی شریف»، از افزایش ماموریت‌های حراست این دانشگاه خبر داد و گفت: «ورود هر گونه اطلاعات به کمیته انضباطی باید از کانال حراست دانشگاه باشد.»

او با تاکید بر این که «تلاش می‌کنیم آرامش را هرچه زودتر به شریف برگردانیم»، گفت: «برای این منظور تعدادی نیروی موقت به حراست دانشگاه اضافه شده است که البته این نیروها از طریق فراخوان جذب نشده‌اند و صرفا از طریق یک شرکت، تامین نیرو کرده‌ایم و این افراد تحت نظارت حراست دانشگاه فعالیت می‌کنند.»

منابع خبری دانشجویی در دانشگاه شریف گزارش دادند که رییس دانشگاه در این جلسه گفته دانشگاه کاری به این ندارد که نیروهای جدیدا جذب شده‌، بیرون دانشگاه عضو چه نهاد و مشغول چه کاری هستند.

به یاد خدانور در میانه خیابانی در ارومیه

در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، فردی شب‌هنگام به یاد خدانور، سر بر زانو و دست‌ها گره کرده، در میانه خیابان جلوی صف خودروها نشسته است، و همزمان صدای بوق و هیاهو نیز شنیده می‌شود.

گزارش شده که این ویدیو مربوط به بامداد ۹ آذر در ارومیه است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.