رفتن به محتوای اصلی

اقدام اعتراضی در حمایت از زنان ایرانی در جام جهانی قطر
اخبار کوتاه
28.11.2022 - 05:16

اقدام اعتراضی در حمایت از زنان ایرانی در جام جهانی قطر

حضور یک تماشاچی در زمین فوتبال در حمایت از معترضان ایرانی در میانه مسابقه تیم‌های اروگوئه و پرتغال، این بازی را برای لحظاتی مختل کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده،‌ فردی که توانسته بود به رغم تمام تدابیر امنیتی در میانه بازی وارد زمین مسابقه شود، لباسی بر تن داشت که برپشت آن به زبان انگلیسی نوشته بود: «احترام به زنان ایرانی.»

در جلوی لباس این فرد معترض هم نوشته شده بود:‌«اوکراین را نجات دهید.»

او همچنین یک پرچم رنگین‌کمانی که بیانگر حمایت از جامعه دگرباشان است، به همراه داشت.

این اقدام اعتراضی در حالی صورت گرفت که مقام‌های قطری با هرگونه حمایت از معترضان ایرانی برخورد می کنند.

این اقدام علیرضا فغانی، داور ایرانی این مسابقه را ناچار کرد که دقایقی بازی را متوقف و سپس توپ را در اختیار بازیکنان پرتغال قرار دهد.

بازی اروگوئه پرتغال

 

 

افشای فایل جانشین سازمان بسیج: نگرانی از خسته شدن نیروی سرکوب، اعتصابات و شکست رسانه‌ای

بر اساس فایل صوتی به دست آمده از هک خبرگزاری فارس، گروهی از مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت در نشستی با قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج، از خسته شدن نیروهای سرکوبگر، اعتصاب بازاریان در ۲۲ استان و شکست جمهوری اسلامی در«جنگ رسانه‌ای» ابراز نگرانی می‌کنند.

قریشی در این جلسه همچنین علیه مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان سخن می‌گوید و پیشنهادهایی نیز برای تخریب او مطرح می‌شود.

بر اساس فایل صوتی که از سوی گروه هکری بلک‌ریوارد در اختیار ایران اینترنشنال قرار گرفته، مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت می‌گویند که ۲۲ استان در روز ۲۴ آبان درگیر اعتصابات بازار شدند و میانگین تعطیلی بازار در این روز حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است

اولین ویدیوی زینب موسوی، امپراطور کوزکو، بعد از آزادی

زینب موسوی٬‌کمدین و خالق شخصیت امپراطور کوزکو در اولین ویدیو پس از آزادی‌اش در مورد شرایط گفتگوی بازداشت و نحوه گفتگو با افرادی که با او روبرو بودند گفته است. او همچنان در این ویدیو از لحن طنز تلخش استفاده کرده است.او پس از آزادی در صفحه اینستاگرامی جدیدی اعلام کرد که «امپراطور سابق» است و از او خواسته شده که فقط به مسایل زندگی‌اش بپردازد.

او در چند ویدیو که در این صفحه منتشر کرده بود چهره اش را نشان نداده بود ولی با لحن امپراطور کوزکو هویتش را تایید کرده بود.

کمندلو، نوجوان ۱۷ ساله‌ای که در مشیریه تهران با گلوله ماموران کشته شد

مهسی امینی

 محمد حسین کمندلو، نوجوان ۱۷ ساله، روز سه‌شنبه در مشیریه تهران بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی کشته شده و جنازه او روز یکشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده شد.

سامان یاسین را آزاد کنید

مهسی امینی

فشار این مرتجعین برای گرفتن اعتراف اجباری ، تحقیر و خورد کردن و بی اعتبار کردن انهاست

اما کور خوندن،بعد از ۴۳ سال جنایت مردم ما می دانند شماها کی هستید

سامان یاسین (صیدی) خواننده رپ و دیسلاو اهل کرمانشاه که هم‌اکنون با اتهام «محاربه» در زندان اوین نگهداری می‌شود، برای انجام اعترافات تلویزیونی به شدت مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته است.

نگهداری به مدت ۳ روز در یک محل بسیار سرد، ضرب و شتم شدید و پرتاب از ارتفاع به پایین از جمله شکنجه‌هایی است که این عزیز طی این مدت تحمل کرده است.

تحصن جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران

دانشکده ریاضی دانشگاه بهشتی

 

براساس گزارش‌ها، امروز جمعی از دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه بهشتی تهران دست به تحصن زدند.

به گفته شوراهای صنفی دانشجویان ایران این تحصن «در اعتراض به بازداشت‌ها، تعلیق‌ها و ممنوع‌الورودی‌های اعمال شده جهت سرکوب دانشجویان» صورت گرفته است.

 

اعتراض به ضرب و شتم سخنگوی شورای هماهنگی فرهنگیان و صدور حکم زندان ۵ ساله برای بازرس این تشکل

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با صدور بیانیه‌ای «ضرب و شتم» سوران اسکندر لطفی، عضو ارشد انجمن صنفی معلمان کردستان و سخنگوی شورای هماهنگی و همچنین تائید حکم پنج سال زندان جعفر ابراهیمی بازرس این نهاد را محکوم کرد.

این تشکل معلمان ایران با اشاره به اعتراضات سراسری مردم پس از کشته شدن مهسا امینی نوشته است: «حوادث اخیر بهانه ای شد برای فشار بیشتر بر فعالین صنفی شناخته شده» و «افراد خوشنامی از جمله سوران اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه، جعفر ابراهیمی، رسول بداقی، محمد حبیبی، ژیلا خیر و... یا بازداشت شدند و یا با احکام سنگین مواجه گردیدند.»

 یکی دیگر از مجروحان اعتراضات مهاباد جان‌باخت

مهسی امینی

سازمان حقوق بشر هه‌نگاو گزارش کرده است که «شورش نیکنام» از معترضان شهر مهاباد که توسط نیروهای امنیتی «ناشی از اصابت گلوله جنگی» مجروح شده بود، جان‌باخته است.

به گفته هه‌نگاو این دومین شهروند مهاباد است که در روزهای اخیر کشته شده است.

این رسانه نوشته که آقای نیکنام ۳۶ ساله در روز یکشنبه ۶ آذر «با گلوله جنگی نیروهای حکومتی زخمی شده بود، در بیمارستان "سیدالشهداء" ارومیه در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.»

خودکشی یک نوجوان دو روز بعد از آزادی در جلفا

مهسی امینی

#عرشیا_امامقلی‌_زاده_علمداری، نوجوان شانزده ساله‌ای که به «جرم» عمامه‌پرانی در جلفا بازداشت شده و ده روز زندانی بود، تنها دو روز بعد از آزادی با قید وثیقه #خودکشی کرد و جان باخت. بلافاصله بعد از این اتفاق خانواده تحت فشار قرار گرفتند که به هیچ‌وجه این موضوع در رسانه‌ها بازتاب نداشته باشد و پیکر این نوجوان امروز با حضور جمع محدودی از اعضای خانواده به خاک سپرده شد.

 

تصاویری از لحظه شلیک به محراب دولت‌پناه، از معترضان کشته شده در تالش

‌تصاویری از لحظه شلیک به محراب دولت‌پناه، معترضی که ۳۰ شهریور در تالش هدف نیروهای امنیتی قرار گرفت، منتشر شده است. این تصاویر از زوایای مختلف لحظه به زمین افتادن او پس از صدای شلیک را نشان می‌دهد. به دلیل دلخراش بودن تصاویر امکان پخش همه آنها برای بی‌بی‌سی وجود ندارد.حساب توییتری ۱۵۰۰ تصویر این تصاویر را با این توضیح منتشر کرده که «محراب دولت‌پناه با شلیک گلوله از فاصله نزدیک» کشته شده است.آقای دولت‌پناه چند روز بعد در بیمارستان جان باخت. مراسم چهلم او ۱۹ آبان در تکی و تازه‌آباد برگزار شد.

 

یک نوجوان دیگر به ضرب گلوله  مزدوران خامنه ای جان باخت

منابع مستقل خبری در کردستان می‌گویند رضا کاظمی نوجوانی که دوم آذر ماه به ضرب گلوله ماموران سپاه پاسداران در موچش کامیاران زخمی شده بود بعد از ۶ روز بستری در بیمارستان به دلیل «جراحات وارده» جان باخته است.

مهسی امینی

 

برای سهند  نورمحمدزاده ۲۶ ساله  بخاطر «تلاش برای کندن گاردریل» اتهام محاربه و اعدام صادر شد.

سهند_نورمحمدزاده، ۲۶ ساله و قهرمان پرورش اندام، در روز ۱۲ مهر ۱۴۰۱ بازداشت شد. چند هفته بعد در دادگاهی به ریاست قاضی علی مظلوم، برای سهند بخاطر «تلاش برای کندن گاردریل» اتهام محاربه و اعدام صادر شد.

قاضی مستشار این حکم را نپذیرفته و حکم قاضی سوم اصل است.

سهند نور محمد زاده در پاساژ تیراژه کار میکرده و نامزد دارد.

 

تصویر

دادگاه تجدید نظر حکم پنج سال زندان برای جعفر ابراهیمی، عضو کانون صنفی معلمان، را تایید کرد

 

مهسی امینی

«پدر کیان پیرفلک در بخش مراقبت‌های ویژه است»

تصویر

رئیس بیمارستان گلستان اهواز از «انتقال پدر کیان به آی‌سی‌یو به دلیل التهاب و عفونت» خبر داد.

رسانه‌های ایران به نقل از رئیس بیمارستان گلستان اهواز نوشته‌اند که حال پدر کیان به دلیل «التهاب و عفونت» نامساعد شده است.

داوود شلیل احمدی در تشریح وضعیت میثم پیرفلک گفت: «عمل‌های اصلی این بیمار، که شامل عمل جراحی عروق و جراحی اعصاب بوده، روزهای قبل انجام شده ولی به خاطر حجم آسیب ناشی وارد شده از اصابت گلوله به بافت‌ها و استخوان‌ها، این بافت‌ها تخریب شدند و به همین دلیل محلی برای ایجاد التهاب و عفونت هستند.»

رئیس مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز افزود که بیمار دچار سپسیس (واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن نسبت به عفونت) شده که عامل اختلال در تنفس اوست.

براساس همین گزارش «به علت شرایط شدید تخریب بافت‌ها و استخوان‌ها، درمان بیمار طولانی مدت است و به خاطر شرایط سپسیس، قدرت تنفس بیمار کاهش یافته است. به همین دلیل تیم بیهوشی بیمارستان، بیمار را به دستگاه ونتیلاتور وصل کرده و در آی‌سی‌یو تحت مراقبت قرار داده‌اند.»

 

تعدادی از فعالان تئاتر و سینمای ایران از جمله سهیلا گلستانی [ بازیگر ] و حمید پورآذری [ کارگردان ] با انتشار این ویدئو و عکسِ بدون حجاب مقابل دوربین ظاهر شدند. یکشنبه ۶ آذر ماه

«حمله ماموران امنیتی به منازل در پیرانشهر»

‌یکی از مخاطبان بی‌بی‌سی با ارسال تصاویری از پیرانشهر، حمله به خانه‌های مردم در این شهر را روایت کرده است. او می‌گوید که اول آذر به خانه‌های زیادی حمله شده که بعضی ساکنان آنها معترض هم نبوده‌اند.

 

«تجمع در ۱۵۰ دانشگاه جهان در حمایت از اعتراضات ایران»

تصویر

گروهی موسوم به «استادان ایرانی آزادی‌خواه» خبر داده‌اند که برای اولین بار ۱۵۰ دانشگاه در سراسر جهان در حمایت از اعتراضات سراسری در ایران تجمع برگزار خواهند کرد.

بر این اساس این تجمع‌ها از سوی خود دانشگاه برگزار نمی‌شود اما محل برگزاری آن دانشگاه‌ است.

دانشگاه‌های امریکا و اروپا استرالیا و نیوزیلند در میان برگزار کنندگان این تجمع هستند.

دانشجوها و استادان دانشگاه در ایران در سه ماه گذشته در جریان اعتراضات ایران هدف سرکوب خشونت بار حکومت قرار گرفته‌اند. بارها دانشگاه‌های ایران هدف حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند. دانشجویان بسیاری هنوز در بازداشت هستند. روز یکشنبه خبر احضار و بازداشت دو استاد دانشگاه و اخراج یک استاد دیگر منتشر شد.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.