رفتن به محتوای اصلی

درس عبرتی برای «حذفی کار» ها!
26.11.2022 - 07:38

مهسی امینی

در مقابل انگلیس، بچه ها مچ بند سیاه بستند، بازی نکردند، سرود نخوانند، شادی نکردند، اما از زمین و زمان فحش خوردند! شما به فحش بستید شان!

در مقابل ولز ، هم بازی کردند، هم سرود خواندند، و هم شادی کردند!

هم پیاز و چوب را خوردید و هم صد دلار را دادید!

باز هم با همین فرمان برانید! هر غیر خودی را حذف کنید. تا می توانید دو قطبی سازی کنید.

اگر پای سرنوشت مردم و کشور در میان نبود، می نوشتم تا آنجا صفر و صدی کنید که سرتان به سنگ بخورد! اما امیدوارم که در همین زمین کوچک، سرتان به ریگ خورده باشد و با تیوری های عجق-وجق، جنبش مردم را لاغر و لاغر تر نکنید! ما در گیر یک ماراتون نفسگیر در مسیری سربالا و دشواریم نه دوی صد متر در سالن!

فوتبال را با بی سیاستی تحویل حکومت دادیم و حالا شعار هم می دهیم! مبارزه مردمی که برای زندگی تلاش می کنند، مجلس عزا نیست. ۸۶ میلیون ایرانی که درگیر هزار مشکل و نان شب هستند، باید به هر بهانه ای، دمی شاد شوند. این فرهنگ عاشورایی و گریه سالار و رنج محور، هیچ قرابتی با مبارزه جوانانی ندارند که رقص کنان روسری به آتش می کشند و عمامه می پرانند!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

آقای پورمندی عزیز 
۴۳ سال تحقیر آوارگی، پناهندگی، شکنجه ، زندان، تجاوزهای جنسی، فقر، اصلاح طلبی عافیت طلب، سازمان ها و احزاب ورشکسته،  ویرانی ایران و ..... که همه از دستاورد های انقلاب اسلامی و ضد امپریالیستی است،  همراه با انواع بیماری های دیگر فردی، خانوادگی، شهری، روستایی و کشوری و  شکوه لرزشی که جنبش زن زندگی آزادی بر اندام  خلافت اسلامی و تمام اجزای آن انداخته است،براحتی میتواند ایجاد افراط و تفریط بکند. بر شما و دیگر فعالین محترم فرض است که این مهم را درک بکنید.  
دارا گلستان

ی., 27.11.2022 - 00:11 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Yashar Ebrahimzade

بچه های فوتبال می‌توانند تصمیم بگیرند که بازی کنند یا نکنند چون به هرحال بازی کردن و نکردن در جام و جهانی تصمیم در مورد سالها آرزو، تلاش سخت برای کیانی هست که نابغه اینکار هستند و به زعم من این کاملا تصمیم شخصی آنهاست و در هر دو حالت قابل احترام.

آنچه قابل تدقیق هست تحلیل کسانی هستند که با ساده انگاری گمان میکردند که با برد بچه ها اتفاق اجتماعی قابل توجهی داخل ایران به نفع جنبش خواهد افتاد ، غافل از اینکه در بازی با قدرت ، از آنجائیکه توازن قوا به نفع حاکمیت هست او شرایط بازی را تحمیل می‌کند همانگونه که از برد ولز سو استفاده کرد و به زخم مردم نمک پاشید. که البته اگر همه در بازی خلاصه شود حرجی نیست.

مشکل اینجاست که این تحلیل گران با همان آرزو را به جای تحلیل قرار دادن توصیه کنندگان به دیالوگ با حاکمیتی دارند که هیچ صلاحیتی برای گفتگو فعلا ندارد که اگر این مهم اکنون اتفاق بیافتد در بهترین حالت نتیجه مثل انگلیس خواهد بود در بدترین حالت مثل بازی با ولز.

ش., 26.11.2022 - 07:52 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Masoud Samadzadeh

ما فرصت سوزان بزرگ تاريخ هستيم.

٤٣ سال با تفرقه بر ما حكومت كردند و حالا هم به نوعي ديگر.

ما مي توانستيم از اين فرصت تاريخي بهترين بهربرداري رو بكنيم ولي افسوس كه دشمنان تاريخي و قسم خورده مان بر هدف گذاري ها مسلط شدند.

مزدك ميرزايي از استخدام تعدادي بنگلادشي براي تشويق صحبت مي كرد اما يادش نبود كه خود نيز در استخدام ديگريست.

ش., 26.11.2022 - 07:50 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Shiva Irani

ملت ما بدون فكر و با جوگيري تمام از يك عده ، تيم ملي را از خود راندند و دو دستي انداختند بغل رژيم ، اگر مردم ما كمي فكر ميكرد ، با حمايت از تيم ملي ، اونها رو هل نميداد بطرف حكومتي كه طارمي در مقابلشان تمام قد ايستاد و در تيم پُرتو بعداز شروع انقلاب مردمش و كشته شدن مهساي عزيز، در تمامي مسابقات اون تيم مچ بند مشكي بست و هر بار هم گل زد ولي هم تيمي هايش را براي شادي از خود دور كرد و با ناراحتي سرش رو پايين انداخت يا امروز زننده گل دوم به انگليسي به خبرنگار خارجي گفت كه جون مردم ما غمگين و دلشكسته بودند ، ما تمام تلاشمان را كرديم كه كمي دل مردممون رو شاد كنيم !!

هنگامي يكي از همشهري هاي گنبدي سردار آزمون رو كشتند، عكس گذاشت و گفت؛ ديگه نميتونم تحمل كنم ، آخه ايني كه كشتيد ، همشهري من بود و يك تركمن را كشتيد !!

امروز هم خيلي ها سرود رو نخواندند و اگر لبخواني بلد باشيد زير لب كلمه مرگ رو تكرار ميكردند البته اون چند نفري كه الكي لب جنبوندند!!

بعدشم كلاً ميدانيد چقدر تحت فشار بودند!؟؟ هم از طرف مردم و هم از طرف حكومت!؟؟

خدايي امشب بازي انگليس و امريكا رو ديدم ، افسوس خوردم كه چه روحيه بد و حال بدي داشتند كه نميتونستند در برابر انگليس حتي يه پاس بدند!!

حالا باز هم صبر پيشه كنيد ، بالاخره اين بازي ها تمام خواهد شد و سپس هر يك از لژيونرهاي ما به تيم خودش در كشورهاي ديگر خواهند برگشت، اونوقت بايد ببينيم چه خواهند گفت!!

حيف كه خيلي ملت جوگيري هستيم و تيمي رو كه بدون حاشيه و باخت رسيده بود به جام جهاني، بچه هاي خودمون ، بچه هايي كه همه از مناطق محرومو بدون كفش ورزشي از محلات پايين خودشون رو به اينجا رسانده بودند، از خود رانديم و انداختيم بغل دشمن !!!

تازه ميتونستيم امشب به جاي سركوبگران ، ما تا صبح تو خيابان ها باشيم و كارمون رو هم بكنيم اونم زمانيكه يك تجمع كوچك رو نميتونم راه بندازيم !!!

ش., 26.11.2022 - 07:49 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Behrooz Bayat

میدانیم که رژیم از آغاز جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی مسابقه های فوتبال را بدون حضور تماشچیان برگزار کرده است زیرا که از گردهمآئی مردم که علاقه به فوتبال دارند به ویژه جوانان که بیشترین کلان شان بر ضد رژیم هستند، وحشت مرگ دارد.

نمی‌شود تصور کرد که موفقیت تیم فوتبال که هم در بیانیه کاپیتان اش و هم امتناع اش از خواندن سرود ج. ا. نشان داده است که دلش با جنبش ایران است، در شهرهای آن توده انبوه ضد رژیم را به میدان آورد که ناقوس مرگ رژیم را باز هم رساتر به گوش جهانیان برسانند. آیا نمی‌شود این فرصت را تبلیغ کرد و طلائی دانست؟ حرکتی که رژیم را کیش مات می‌تواند بکند؟ معنی این کار پیوند مبارزه با خوشحالی است. مگر چنین نیست که در بیش از دو‌ماه اخیر اشک شادی و اشک غم مان توامان سرازیر شده اند. مگر خیزش بزرگ با غم مهسا ژینا و سپس بیشمار دیگر قهرمانان ، با غم خدانور و کشتار بیرحمانه در بلوچستان و کردستان و‌جای جای دیگر وطن همراه نیست، که در عین حال شادی مان را برای عظمت، خردمندی و شکوه جنبش برامیانگیزد.

من شخصا اهل فوتبال نیستم اما فکر میکنم بتوان از این وضعیت با امید موفقیت تیم ایران اهرمی ساخت برای پسراندن و غلبه بر رژیم جنایتکار اراذل و اوباش ج. ا.

ش., 26.11.2022 - 07:48 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Yashar Ebrahimzade

احمد جان عزیز از فرض شما الزاما به نتیجه ای که مبخواهی برسی نمی‌توان رسبد، اینکه ملت احتیاج به شادی یا به قولی زندگی دارند گزاره درستی هست و برای همین هم همه به نوعی پشت شعار زن زندگی آزادی هستند امما اینکه ابن شادی از بازی فوتبال این تیم بدست می آید آرزویی هست که با واقعیت به زعم من فرسنگ ها فاصله دارد.

ش., 26.11.2022 - 07:44 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Ahmad Purmandi

هوشنگ عزیز! بهتر است از زبان خودمان حرف بزنیم و از کیسه این و آن خرج کنیم. فوتبال را با بی سیاستی تحویل حکومت دادیم و حالا شعار هم می دهیم! مبارزه مردمی که برای زندگی تلاش می کنند، مجلس عزا نیست. ۸۶ میلیون ایرانی که درگیر هزار مشکل و نان شب هستند، باید به هر بهانه ای، دمی شاد شوند. این فرهنگ عاشورایی و گریه سالار و رنج محور، هیچ قرابتی با مبارزه جوانانی ندارند که رقص کنان روسری به آتش می کشند و عمامه می پرانند!

ش., 26.11.2022 - 07:43 پیوند ثابت
هوشنگ اسدی

از زن مبارز میدانی هم اینک :

✍️اگر نميتوان درست سخن گفت،ميتوان درست سكوت كرد

اگر نميتوان دلى را شاد كرد، ميتوان دلى را پريشان نكرد

اگر نميتوان خوبتر شد، ميتوان بدتر نشد

و اينها همه حداقل توانستن است،انكه اينها را نتواند،مشكلش نتوانستن نيست بلكه نخواستن است !باور كن …

عجب سيركى بر پا كرده اند ! با همان وحوشى كه ما را ميزنند و مى ربايند و تجاوز ميكنند و به قتل مى رسانند در كوى و برزن بزن و برقص براه انداخته اند ….

چه ديوانگانى هستند اين قوم كفتار ذات بى وجدان !

ش., 26.11.2022 - 07:42 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.