رفتن به محتوای اصلی

حامد صدایی ندارد صدایش باشید:
20.11.2022 - 07:29

حضور خودروهای نظامی مجهز به دوشکا در مهاباد

ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی امروز ۲۹ آبان حضور گسترده نیروهای مسلح را در مهاباد نشان می‌دهد. برخی از خودروهای نظامی مجهز به دوشکا هستند و در سطح شهر فضای رعب و وحشت برقرار کرده‌اند.برخی کانال‌های منتسب به سپاه پاسداران صبح امروز با انتشار ویدیوهایی ادعا کرده بودند که مردم از حضور نیروهای مسلح و «برقراری امنیت» استقبال کرده‌اند. این در حالی است که برخی منابع محلی می‌گویند ویدیوهای منتشرشده در این رابطه در واقع خوشحالی مردم از خروج نیروهای انتظامی از محله‌شان را نشان می‌دهد.برخی منابع دیگر نیز می‌گویند که این نیروهای امنیتی در واقع قصد غافلگیر کردن معترضان را داشتند. ویدیویی به دست بی‌بی‌سی رسیده که فرار مردم بعد از حمله نیروهای سپاه را نشان می‌دهد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ؛ سخنانش را با «به نام خدای رنگین‌کمان» آغاز کرد

احسان حاج‌صفی که در کنار کارلوس کی‌روش در نشست مطبوعاتی حاضر شده بود، گفت: «اول از هر چیز تسلیت عرض می‌کنم خدمت تمام خانواده داغدار ایران و این را بدانند که ما کنارشان هستیم و با آن‌ها همدردی می‌کنم.»

حاج‌صفی همچنین با اشاره به اعتراضات سراسری مردم ایران پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد گفت: «باید قبول کنیم که شرایط کشورمان خوب نیست، مردم شاد نیستند و همه ناراحتند. ما (اگر) اینجاییم دلیل بر این نیست که صدایشان نباشیم و یا به آنها احترام نگذاریم.»

«ما هرچه داریم از مردممان هست. اینجا هستیم تا سخت تلاش کنیم، بجنگیم، بهترین عملکردمان را در زمین بگذاریم و گل بزنیم و گلمان را تقدیم به مردم داغدار ایران کنیم و امیدوارم که شرایط آنطور که مردممان می‌خواهند رقم بخورد. و همه شاد بشوند.»

عادل فردوسی‌پور، گزارشگر محبوب فوتبال تایید کرد که حاضر به گزارش‌ بازی‌های جام جهانی نشده است

‌وبسایت خبرآنلاین به نقل از عادل فردوسی‌پور تایید کرده که او پیشنهاد گزارش‌ بازی‌های جام جهانی را نپذیرفته است.آقای فردوسی‌پور در این باره به خبرآنلاین گفت: «پس از نزدیک به چهار سال ممنوعیت، گفتند جام جهانی را گزارش کن. در دورانی که ایران عزیز در ماتم و اندوه فرزندان خود نشسته، صدای مردم از هر صدایی شنیدنی‌تر است.»

عادل فردوسی‌پور، در ایران به عنوان مجری و گزارشگر برنامه سابق تلویزیونی ۹۰، تهیه‌کننده صداوسیما و همین‌طور مدرس دانشگاه صنعتی شریف شناخته می‌شود.

اسفند ۱۳۹۷ با تصمیم علی فروغی، مدیر شبکه سه صداوسیمای جمهوری اسلامی، پخش برنامه ۹۰ متوقف شد.

او که در دانشگاه شریف تدریس می‌کند حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه شریف را «وحشیانه» خواند و گفته بود دیگر نمی‌توان از دانشجویان توقع داشت که در ایران بمانند و کشورشان را بسازند: «تصاویر تلخ و تکان‌دهنده شب گذشته دانشگاه شریف شهر تهران، خشونت‌ها و ارعاب ناروا نسبت به دانشجویان، فراموش‌نشدنی‌ است. در ۲۳ سال دوران تدریس خود، مشوق دانشجویان بودم تا برای ساختن فردایی بهتر در ایران بمانند.»

ادامه اعتراضات در شهر مهاباد با وجود «جو امنیتی سنگین و شنیده شدن صدای تیراندازی»

بر اساس تصاویر منتشر شده اعتراضات در شهر مهاباد با وجود تیراندازی‌ها و جو امنیتی سنگین دیشب در این شهر ادامه دارد.

تصاویری از تجمع مردم مقابل کلانتری این شهر منتشر شده و گفته شده که مربوط به امروز صبح است. تجمع کنندگان شعار می‌دهند «نیروی انتظامی حمایت حمایت.»

دیشب در این شهر صدای تیراندازی شنیده می‌شد و آماری از کشته شدگان احتمالی دیشب منتشر نشده است.

خبرگزاری هه‌نگاو صبح امروز گزارش داد: «حاکم شدن فضای جنگی بر تمامی محله‌های مهاباد، شنیده شدن صدای تیراندازی ممتد و همچنی هلیکوپتر بر آسمان شهر و تعقیب و گریز مردم در داخل کوچه‌ها.»

اعتراضات در ایران؛ تحصن دانشجویان علوم پزشکی کردستان

‌دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه کردستان امروز یکشنبه (۲۰ آبان) در اعتراض به سرکوب و بازداشت دانشجویان دست به تحصن زدند.

این دانشجویان شعار «آزادی، آزادی» و «دانشجو تعلیق بشه، دانشگاه تعطیل میشه» سر داده اند.

 

مهاباد شب سختی را پشت سر گذاشت.

تصویر

مهاباد شب سختی را پشت سر گذاشت. برق و اینترنت را کاملا قطع کردند و به مردم قهرمان شهر حمله نظامی سنگین کردند. صدای تیراندازی در همه ساعات شهر بگوش میرسید و راویان گفتند که تمرکز سرکوب در فلکه ساعت به بالا هست. منبع آب ، پشت تپ و شیلان مرکز حملات و تیراندازی متمرکز است. در تپه قاضی و کوی زیبا و فجر و.. صدای تیراندازی میاید. فراخوان عمومی داده شده در ایران امروز یکشنبه، همه مردم با اعتراضات گسترده به یاری مردم مهاباد بشتابند. خارج از کشور هم باید امروز در هر جا امکانش هست، بپا خیزد. امشب ازساعت یک و نیم نیمه شب ایرانیان در مقابل وزارت خارجه آلمان بودند. بپا خیزیم و مهاباد را تنها نگذاریم.

علی عراقی را در تبریز کشتند

مهسی امینی
علی عراقی ۲۵ آبان در #تبریز کشته شد و به خانواده اش با فشار خواستند که بگویند : تصادف کرده است.

گشت شبانه «نیروهای لباس شخصی با اسلحه و قمه» در سنندج

ویدیوی ارسالی از ویلاشهر سنندج نشان می‌دهد مردم شعارهای اعتراضی سرمی‌دهند و نیروهای لباس شخصی به صورت گروهی در خیابان درحال راه رفتن هستند.

فردی که روی ویدیو صحبت می‌کند می‌گوید که این نیروها به «اسلحه و قمه» مسلح هستند.

اعضای تیم بسکتبال زنان کنکو روسری از سر برداشتند

مهسی امینی

فرزانه جمامی، سرمربی تیم بسکتبال زنان کنکو، عکسی را در اینستاگرام منتشر کرده که در آن، اعضای تیم او بدون پوشش اجباری ورزشکاران زن ظاهر شده‌اند.خانم جمامی که از مربیان موفق بسکتبال ایران توصیف می شود نوشت: «به دخترت بیاموز که چیزهایى به نام نقش‌هاى جنسیتى، مزخرفاتى بیش نیستند. بهشون بياموز شما ارزشمند و غیر قابل تعویض هستید. اگر چیزی به غیر ازین به شما گفته شد، باور نکنید. بهشون بگو: خودت را پنهان نکن. ایستادگی کن، سرت را بالا بگیر و به آنها نشان بده که چه چیزی به دست آورده‌ای! بهشون بگو شما قدرتمند و توانمند هستيد شما زن زندگى ازادى هستيد.»اقدام این تیم با واکنش مثبت بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی روبرو شده است.اخیرا شماری دیگر از ورزشکاران زن ایرانی حجاب اجباری را در جریان رویدادهای ورزشی از سر برداشته‌اند.الناز رکابی در مسابقات سنگ‌نوردی آسیا بدون روسری حاضر شد و نیلوفر مردانی اسکیت‌باز ایرانی به هنگام حضور بر روی سکوی جوایز مسابقات اسکیت در ترکیه، روسری نداشت.

 

حامد صدایی ندارد صدایش باشید:

مهسی امینی

#حامد_صدیقی که امروز خبرش را منتشر کردیم ۲۰ ساله، اهل #افغانستان و دانش آموز نمونه بود.

او در #درگهان قشم براثر اصابت گلوله ساچمه ای به سرش کشته شد.

قاتلان پیکرش را تحویل نمیدهند و میگویند نباید بیش از ۱۵ نفر بر مزارش حاضر شوند.

امیرحسین_دلیری_لنگرودی  در ۲۵آبان توسط سرکوبگران درلاهیجان کشته شد.

کپنهاک

#امیرحسین_دلیری_لنگرودی وبرای شرکت درتظاهرات اعتراضی به لاهیجان رفته بود ۲۵آبان توسط سرکوبگران درلاهیجان کشته شد.هنور پیکرش به خانواده تحویل ندادندوآزارخانواده ادامه داره،خانواده رامجبور کردن بگویند،تصادف کرده ودرقبال سکوت جسدراتحویل میدن.#امیرحسین ورزشکاروعضو تیم فست فودکاروبود

زاهدان در حمایت از  #کیان_پیر_فلک کودک ۱۰ ساله اهل ایذه

مهسی امینی
پلاکارد اعلام همبستگی آزادیخواهان بلوچ #کیان_پیر_فلک کودک ۱۰ ساله اهل ایذه که به دست جنایتکاران رژیم آخوندی و با شلیک مستقیم کُشته شد .
۲۷ آبان

مهاباد: دیشب ارتجاع تصمیم به قتل و ویرانی این مقاومت پیشتاز و مدرن گرفته است

مهسی امینی
دیشب ارتجاع تصمیم به قتل و ویرانی این مقاومت پیشتاز و مدرن گرفته است که البته زهی باطل اما باید جان تک تک این مبارزان حفظ شود, گزندی متوجه‌ ایشان نشود و تجربه نشان داده اگر شانسی باشد در شلوِغ و فوکوس چشم برنداشتن از موضوع است. اینجا موضوع یک آبادی با هزاران مهتاب.

انتشار فراخوان‌ها برای یاری‌ مردمی به معترضان مهاباد در برابر حمله‌ نیروهای حکومتی

در پی گزارش‌ها از حمله سنگین نیروهای امنیتی به معترضان در مهاباد و شنیده شدن صدای ممتد تیراندازی در این شهر، کنشگران در فراخوان‌هایی از همه مردم ایران خواستند به یاری مردم مهاباد بشتابند.

ویدیوهای رسیده  نشان می‌دهد که در چند منطقه مهاباد صدای ممتد تیراندازی شنیده می‌شود و گزارش‌ها از جو شدید امنیتی و قطعی اینترنت و برق در برخی نقاط این شهر حکایت دارد. هنوز آمار دقیقی از شمار کشته‌شدگان و مجروحان در دست نیست.

تجمع اعتراضی ایرانیان معترض در لاهه هلند با حضور سروش هیچکس

سروش هیچکس، رپر شناخته‌شده ایرانی امروز شنبه، ۲۸ آبان، در جمع ایرانیان معترض در لاهه هلند آهنگ «یه روز خوب میاد» را اجرا و برخی از روایت معترضان آبان را بازگو کرد.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که شماری زیادی از ایرانی‌های ساکن لاهه در این تجمع اعتراضی شرکت داشتند.

آن‌ها با معترضان داخل ایرانی همصدایی کردند و شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران سر دادند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.