رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات ایرانیان دانمارک در كپنهاك ١٩ نوامبر 2022
19.11.2022 - 19:42

تظاهرات بزرگ  ایرانیان دانمارک در كپنهاك روز شنبه  ١٩ نوامبر 2922  در یک هوای بسیار سرد از جلوی شهرداری این شهر آغاز شد و سپس  این تجمع بسوی مجلس دانمارک  حر کت کرد .

 برگزار کنندگان  تحت نام  کمیته ای شامل بخشی از چپ ها گروه زنجیر های انسانی و گروههای اتنیکی  برگزار شد که تخمین زده می شود  حدود 3000 تا 5000 نفر در ان تظاهرات  شرکت کرده اند. بااینکه مردم زیادی با پرچم های شیرو خورشید در این تظاهرات شرکت کرده بودند ولی آنان   جایی در  تصمیم گیریها  نداشتند ودر این رابط هم  یک در گیری کوچک  بر سر خواندن و یا نخواندن  سرود  " ای ایران " هم پیش امد

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

سيروس قادري : کاری بە این ندارم کە این پرچم نە شیرش شبیە شیرە نە خورشیدش شبیە خورشید! پرچم شماست؟ بهش اعتقاد دارید؟ مبارکتون باشە اما همەی شما و همفکرانتون بایستی این واقعیت رو درک کنید کە مردم ایران با اینکە امروز در یک جغرافیا و یک کشور واحد زندگی میکنند در هیچ برهەای از تاریخ یک ملت واحد(nation) رو تشکیل ندادە و حتی بە صورت طبیعی دارای هیچ یک از شاخصەهای ملت واحد بودن (زبان، تاریخ، قومیت، فرهنگ)رو نداشتەاند و در واقع ما ملیت های مختلف رو در جغرافیای ایران داریم ، اگە بخوام فقط ملت کورد رو مثال بیارم ما دارای ( زبان، فرهنگ، تاریخ، قومیت، و سرزمین )مختص بە خود بودە و هستیم و  اگە شما با افتخار تاریختون رو از ٨٠٠سال تعریف میکنید ما با اسناد مکتوب تاریخمان از ١٥٠٠سال قبل از میلاد شروع میشە (تمدن میتانی)و حتی تاریخمون رو بخوایم تقلیل بدیم بە تاسیس امپراتوریت ماد٢٨٠٠سال تاریخە، اما نکتە و موضوع مهم ما در قرن بیست و یکم قرار داریم امروز داریم در یک جغرافیا در کنار هم و با هم زندگی میکنیم، سعی کنیم با درک و پذیرش تفاوت ها و تمایزات همدیگر و احترام بە این تفاوتات و تمایزات این باهم زیستن رو بە یک اتحاد ارادی قوی تبدیل کنیم و با هم بمانیم، متاسفانە هم در حاکمیت قبلی و حاکمیت امروزی این تفاوتها بە هیچ وجە مورد توجە قرار نگرفتە و مبنای ملت  بر اساس قومیت فارسی تعیین گردیدە و هر انچە مربوط بە قومیت فارس بودە (تاریخ، زبان، فرهنگ، هنر و....) ملی و مابقی قومی تعریف شدە و همچنان در تعریف ملت و کشور ایران اساس همین مبانی فارسیست و هر انکە بر هویت مستقل خود باشد از دید غالب شماها با نگرشی فاشیستی خائن، دشمن، بیگانە و... خواندە و محکوم است، اما این انکار واقعیت در طول تاریخ و تا بە امروز چیزی از اصل قضیە کم نکردە و ما هم چنان بر هویت خویشیم،
ما در ایران فعلا نە پرچم مشترک داریم و  نە تعریف مشترک از ایرانیت، کە امیدوارم در ایندە بە این مشترکات برسیم،  پس از افکار فاشیستی و قضاوت های فاشیستانە دست بردارید و بە نابودی دشمن مشترک امروزمان جمهوری اسلامی تمرکز کنید تا فردای آزادی.
#نە_بە_فاشیزم

ی., 20.11.2022 - 06:31 پیوند ثابت
نظرات رسیده

ما هم اونجا بویم و دیدیم  به  کسایی که پرچم شیر خورشید  دستشان بود گیر میدادند و تهدید به   شکایت  به پلیس می کردند.   رفتار شان کاملا دیکتاتور ی بود . آزادی بیان برای خودشان است و هر شخصی با بدست داشتن پرچم ایران  بود را  احاطه می کردند تا پرچم ایران دیده نشود.  بر گزار کنندگان علنی تفرقه افکنی   می کنن و دم از اتحاد می زنند . اتحاد یعنی تمام اشخاص  حاضر حق  انتخاب پرچم و آزادی بیان داشته باشند نه اینکه بشن  عروسک خیمه شب بازی شما  و تابع مطلق نمایش شما.  ما با حسن نیت و برای ایرانمان و تمام هموطنان   داخل ایران به  خیابان آمدیم  ولی متاسفانه مورد سؤ استفاده قرار گرفتیم.

ی., 20.11.2022 - 06:29 پیوند ثابت
نظرات رسیده

يك ايراني در دانمارك نوشت : 

من معمولا نوشته هایم رو به زبان دانمارکی مینویسم که دوستان دانمارکی در جریان مسائل ایران قرار بگیرند ولی این نوشته رو به زبان فارسی مینویسم. چون از نوشتن این مطلب شرم دارم! شرم از اینکه اصلا نوشتن چنین مطلبی لازم و ضروری است. 

شرم برکسی باد که در تظاهرات ایرانیان از پخش سرود ملی ایران امتناع میکند. شرم بر کسی باد که شرط آمدنش به تظاهرات پخش نشدن سرود ملی ایران است. و شرم بر تویی باد که حاضر هستی با هموطن خودت دعوا کنی به دلیل اینکه هموطنت خواستار پخش سرود ملی ایران است. 
کدام گروه یا دسته‌ای در دانمارک هست که شرط شرکتش در تظاهرات پخش نشدن سرود ملی ایران هست؟ 

ما ایرانیان، فارغ از زبان و لباس محلی، همگی از یک کشور هستیم و همه در زیر یک پرچم، یک سرود و برای یک هدف میجنگیم. کرد، لر، شمالی، ترک و بقیه مردم عزیز کشور پهناورمان - همه ایرانی هستیم. 

از خودتان و از جوانهای توی ایران که هر روز جانشان را در دستانشان میگیرند و در کوچه و خیابان با شیادهای جمهوری اسلامی میجنگند، خجالت بکشید. اگر ذره‌ای خون ایرانی در رگهایتان دارید باید این افکار قدیمی و از مد افتادتان را به سطل آشغال بیاندازید و بدون هیچ دسته بندی در زیر پرچم ایران، با سرود ملی ایران و برای آزادی ایران از دست جمهوری اسلامی و آخوند، تلاش کنید. 

اگر این کار برایتان سخت است، پیشنهاد میکنم در تظاهراتهای بعدی روی مبل منزلتان بنشینید و به خیابان نیایید. 

در آخر: جناب برنامه گذار اگر شرط آمدن یک گروه برای تظاهرات پخش نشدن سرود ملی است، لطفا از این گروه دعوت نکید. ما ایرانیان با پرچم ایران و با سرود ملی ایران برای کمک به جوانان کشورمان در تظاهرات شرکت میکنیم و احتیاجی به همراهی چنین گروهی نیست. 

با تشکر

ی., 20.11.2022 - 06:25 پیوند ثابت
نظرات رسیده

شیدا : دوستان این متن در‌ مورد تظاهرات امروز ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ در کپنهاک است که کاملا واقعیت داره

لطفا بخوانید

در تظاهراتی که برگذار کننده آن کمونیست ها هستند و حزب کوموله ظاهراحدف اتحاد است و نماد های ملی گرایی یا مننوع است یا به رسمیت شناخته نمیشود و حساسیت های عجیبی از برقرار کنندگان تظاهرات روی نماد های ملت ایران دیده میشود

۱) پرچم شیر و خورشید ایران به رسمیت شناخته نمیشود و دیده ایم که کسی که پرچم میفروخته را به پلیس تحویل داده اند که البته پلیس هیچگونه موافقتی با این گروه خوشبختانه نشان نداده است

۲) خواندن سرود ملی ایران ممنوع است و اگر خوانده شود به زد و خورد ختم میشود

۳) تریبون فقط به گروه های کمونیستی و چپ و کرد های کوموله داده میشود و به احزاب دیگر داده نمیشود

۴) بیشتر سرود های چپ و موسیقی کرد از بلند گو پخش میشود

آیا اینها میتوانند ادعای دمکراسی بکنند؟

احزاب دیگر بخاطر اتحاد و همبستگی و به فنا نرفتن خون مردم ایران در کف خیابانها در این تظاهرات شرکت میکنند و‌‌ پرچم ایران را که‌نماد ملی ما است را به احتزاز در می آورند ولی با آنها رفتار کاملا نا عادلانه میشود

سوال این است که آیا برگذار کنندگان به دنبال اتحاد هستند؟

وقتی هم که اعتراض میکنی میگویند امروز فقط اتحاد

سوال این است اتحاد باید یک طرفه باشد یا همه جانبه؟

این گروه اصلا اجازه ندارد فراخانی بدهد که برای همه گروه ها باشد ولی بعدا پشت تریبون تظاهرات را به نام خودشان و حزب خودشان اعلام کنند یعنی بگویند که کمیته برگزاری از طرف حزب کوموله و حزب کمونیست ایران است.

به جرات میتوانم بگویم که اگر از روز نخست در فراخان این را اعلام میکردند کمتر کسی در این تظاهرات شرکت میکرد.

ش., 19.11.2022 - 21:15 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.