رفتن به محتوای اصلی

چرا خامنه ای هرگز تسلیم نخواهد شد؟در گفتگو با محسن کردی
19.11.2022 - 12:28

شما یک مقاله در سایت ایران گلوبال نوشتی که مورد توجه بسیاری قرار گرفت و موضوع تازه ای بود با این عنوان  که «چرا خامنه ای هرگز تسلیم نخواهد شد؟ چرا سرنوشت قذافی را آرزو می کند؟». میشه خیلی خلاصه در این مورد توضیح بدی؟

-  میدونیم که کنار نرفتن هیتلر و قذافی و صدام حسین  از قدرت به نابودی زیرساخت های کشورهای آلمان، عراق و لیبی انجامید. آیا فکر میکنی در صورت مقاومت خامنه ای چنین وضعیتی در انتظار ایران هم هست؟ بسیاری از فعالین سیاسی وفادار به علی خامنه ای بارها گفته اند که در صورت ادمه این وضعیت کشور دچار جنگ خانگی و تجزیه میشه! 

-  اگر تو امروز به جای سرداران سپاه بودی که سازماندهی سرکوب در داخل کشور رو در دست دارند و مطمئن بودی که مردم کوتاه نمیان و نیز با توجه به کینه 43 ساله که مردم از کل نظام و بخصوص سپاه و وزارت اطلاعات به دل دارند  چه سیاستی رو برای بیرون کشیدن کشور از بحران اتخاذ میکردی؟ نباید فراموش بکنیم که این روزها تهدید های مردم به انتقام هم کم به گوش نمیرسه؟ فکر نمی کنی که این وضعیت نیروهای سرکوب رو به مقاومت هرچه بیشتر تشویق کنه؟ 

- تو فکر میکنی که در صورتی که همین وضعیت ادامه پیدا کنه و کم کم بخش های دولتی و وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و کارخانه جات تولیدی هم به اعتصاب ها بپیوندند روند گذار از جمهوری اسلامی چگونه رخ خواهد داد؟ فراموش نکنیم که م اگرچه شخصیت های فعال سیاسی در میدان نسبت به یک سال قبل بیشتر داریم بجز شاهزاده که از آغاز در میدان بودند بقیه مانند علی کریمی، مسیح علینژاد، حامد اسماعیلیون و دیگران کم نیستند اما فعال سیاسی و اجتماعی یک نیروی سیاسی دارای منشور و برنامه حکومتی مشخص نیست و نیروهای سیاسی دارای هدف و منشور سیاسی هم  یک اپوزیسیون منسجم و یکدست مثل سال 57 که مردم و نیز اعتصابیون از اون حرف شنوی داشتند امروز نیستند. سال 57 دستکم پیشنویس یک قانون اساسی در دست بود هرچند بعدا خمینی آن را به کناری انداخت اما امروز همان را هم که بصورت پیشنویس دستکم مورد تایید بخشی از نیروهای سیاسی باشد را هم در دست نداریم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.