رفتن به محتوای اصلی

تشکیل دولت موقت توسط نمایندگان جنبش های اجتماعی معلمان، دانشجویان و کارگران
19.11.2022 - 12:06

 

 

تشکیل دولت موقت توسط نمایندگان جنبش های اجتماعی معلمان، دانشجویان و کارگران

(پیشنهادی برای بحث)

 

 

 

انقلاب “زن زندگی آزادی” با گام های استوار به پیش می‌رود و جنبش اقدام در خیابان، تدارک برچیدن حکومت اسلامی را فراهم می سازد.

از آنجاکه هدف ما، انتقال قدرت به مردم، و نه یک فرد، محفل، گروه، حزب، قوم و تبار است، صالح ترین نیرو برای تشکیل دولت موقت جایگزین حکومت اسلامی، نمایندگان معلمین، دانشجویان و کارگران هستند که در متن انقلاب قرار دارند.

سرنگونی حکومت اسلامی و انتقال قدرت به جمعی از نمایندگان سه جنبش اجتماعی معلمین، دانشجویان و کارگران، می تواند حمایت نیروی عظیم انقلاب “زن زندگی آزادی” را جلب کند و از خاستگاه جامعه شهروندی، به نیازهای دوره انتقالی حکومت و تشکیل مجلس موسسان نظام نوین، پاسخ دهد.

ترکیب حضور ۱۰ نفر (برای مثال) از نمایندگان معلمین، ۱۰ نفر از دانشجویان و ۱۰ نفر از کارگران، با حضور برابر زنان و مردان، می توانند با حمایت ملی، مسئولیت مدیریت دوران انتقال را عهده دار شوند و آزادی های بی قید و شرط تشکل، تحزب، رسانه ها، امنیت شهروندان، جامعه و کشورمان را تامین کنند.

انقلاب ایران، انقلاب جامعه شهروندی، انقلابی آزادیخواهانه، دمکراتیک، اجتماعی، برابرجنسیتی و مصمم در برچیدن دیکتاتوری در تمام اشکال آن، پایان دادن به دخالت دین، مذهب و آخوند در حکومت، دولت ، سیاست و امور مردم و جامعه است.

انقلاب “زن زندگی آزادی”، با اتکای بر خط مشی سیاست و فرهنگ انسانمدارانه، دمکراتیک، اجتماعی، غیردینی، غیر ایدئولوژیک، برابرجنسیتی، تبعیض زدایانه، خودمدیریتی شهروندی و ایراندوستانه، می تواند خرد جمعی جامعه ایران را نمایندگی کند.

ما در شرایط سرنوشت ساز میهن مان، نیاز به وفاق و همبستگی میدانی و سیاسی برای دوران پیش و پس از سرنگونی حکومت اسلامی داریم.

جامعه شهروندی در جنبش اقدام در خیابان به شجاعانه ترین و خردمندانه ترین شکل، همبستگی میدانی خود را زیر پرچم “زن زندگی آزادی” نشان داد.

اکنون هنگام آن فرا رسیده تا بر سر آلترناتیو، به وفاق همگانی و سراسری سیاسی دست یابیم و نیروی انقلاب، برای تحقق اهداف دوران انتقال، به منتخبین سه جنبش اجتماعی معلمین، دانشجویان و کارگران اعتماد کنند.

به اپوزیسیون پیشنهاد می شود تا از خصومت های حقیرانه دست بردارند و با حمایت از پیشنهاد آلترناتیو سیاسی از متن جنبش های اجتماعی، رقابت سالم سیاسی، بردباری و مدارا را در جامعه باب کنیم و همه باهم در تامین برابر حقوقی و آزادی شهروند، ساختن جامعه سالم و آزادی ایران مان، همپیمان و همگام شویم.

اقبال اقبالی

18.11.2022

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.