رفتن به محتوای اصلی

جوانان محلات تهران و تبریز و چگونگی سازماندهی گروههای مبارز در خیزش انقلابی ایران
07.11.2022 - 18:44

کیانوش توکلی پیشنهاد به هسته های مخفی در ایران

- بسیاری از مبارزان داخل کشور از ترس دستگیری؛ محل زندگی و کار خود را ترک کرده اندو مخفی شده اند.

- هسته ها و گروههای مخفی پنج نفری در محلات تهران و شهر های بزرگ تشکیل شده است

_ برخی از این هسته های مخفی در ارتباط با خارج کشور هستند و از آنجا بهم وصل شده اند

- خیزش انقلابی در ایران که امروز 51 امین روز خود را طی می کند بدون وجود چنین هسته های مخفی امکان ادامه کاری نداشت.

- یرای ادامه خیزش انقلابی می باید حامی چنین گروههای مبارزی باشیم

پیشنهادم به چنین گروههای مبارز این است که هر کدام از این ها ؛ نام یکی از جان باختگان و شهدای خیزش انقلابی را بر خود نهند و در مبارزه جاری اثری از نام خود بر درب و دیوار شهر ها بجا بگذارندو از ان عکس بگیرند و برای رسانه های خارج از کشور ارسال نمایند تا مطمئن شویم چنین اطلاعیه هایی وجود واقعی

علیرضا اردبیلی:

اشکال مسئله

 اشکال در این اطلاعیه ها که منتشر شده است، نیست. اساسا این اطلاعیه ها چنان عمومی و همه گیر هستند که نشر یا عدم نشر آنها، چیزی از مبارزات مردمی را تغییر نمیدهد. 
کسی این "امضا" و "هویت مستعار" را برای خودش انتخاب کرده است، میتواند هرکسی باشد و هر منظوری داشته باشد. از جمله میتواند با دستمایه قرار دادن "سابقه" خودساخته خودش، در آینده بخواهد نقشی بزرگتر از نقش هویت واقعی خودش بازی کند. در همچو صورتی سایت ایران گلوبال وسیله سوء استفاده واقع شده است. و الا این اطلاعیه هایی که تاکنون صادر شده در میان دریایی از آگاهی رسانی، اطلاعیه و خبر نقش خاصی ایفا نمیکند. اما اینکه کسی وقت خودش را بییهوده برای تأسیس یک هویت "جمعی و گروهی" صرف کند، قابل تمل است. 

در چنین موردی حداقل بهتر بود اگر  کسی که مو رد اعتماد شماست، هویت غیرامنیتی فرد صادر کننده را برای خود شما تأیید کرده بود که ظاهرا چنین نیست.

اژدر یهنام : 

 

من هم این بیانیه‌ها را در سایت خودم، "آرشیو اسناد اپوزیسیون ایران" منتشر می‌کنم. البته من دلیل خاصی برای انتشار آنها دارم و آن اینکه، این بیانیه‌ها به هر حال، چه جعلی باشند و چه حقیقی، در رسانه‌های ایرانی منتشر می‌شوند و لازم است که بایگانی شوند و اگر روزی جعلی بودن آنها به اثبات رسید، در توضیح صفحه بیانیه‌ها خواهم نوشت که اینها منتشر شده‌اند و در فلان تاریخ به اثبات رسید که جعلی هستند.

به من هم گفته می‌شود که اینها جعلی هستند ولی مدرکی ارائه نمی‌دهند. می‌گویند چنین حسابی در تویتر وجود ندارد ولی من همه این بیانیه‌ها را از حساب تویتری آنها برمی‌دارم. حساب تویتری "جوانان محلات تبریز" همین دیشب مسدود شد و آنها حساب دیگری باز کردند.

این "جوانان محلات" تنها به تبریز و تهران هم محدود نیست و بیانیه‌هایی نیز با امضای "جوان محلات" لرستان و سنندج و... هم منتشر می‌شوند که من دسترسی مستقیم به آنها ندارم.

اینکه ایرانگلوبال نیز آنها را منتشر می‌کند و به انتشار آنها ادامه خواهد داد یا نه، امری است که مدیر سایت تصمیم می‌گیرد.

و اما در مورد جعلی یا حقیقی بودن این بیانیه‌ها:

وقتی کسی می‌گوید این بیانیه‌ها جعلی است، بدین معناست که "جوانان محلات تبریز" یا "جوانان محلات تهران" وجود دارند ولی این یا آن بیانیه که به نام آنها صادر شده است جعلی است و آن را این "جوانان" منتشر نکرده‌اند بلکه شخص یا اشخاص دیگری، آنها را به نام این "جوانان" منتشر کرده‌اند.

آیا واقعا چنین گروه‌هایی در ایران وجود دارند، آیا آنها تعدادی خارج‌نشین هستند؟ جوانند یا سالمند؟ و... واقعیت این است که من نمی‌دانم و تا زمانی که دلایل موجهی ارائه نشود، فرض من این خواهد بود که آنها واقعا وجود دارند و در داخل ایران هستند.

در شرایط فعلی، من قادر به تشخیص جعلی یا حقیقی بودن آنها نیستم، همانطور که نمی‌توانم جعلی یا حقیق بودن بیانیه‌هایی را که تاکنون با نام "جمعی از استادان دانشگاه"، "جمعی از کارگران" فلان کارخانه و یا "گروهی از هوادارن" فلان حزب یا سازمان سیاسی منتشر شده‌اند، مشخص کنم.

متن کلی این بیانیه‌ها کلیشه‌ای به نظر می‌رسد ولی درضمن، هر یک مختصات خود را نیز دارند.

نمی‌توان در شرایط موجود در ایران، از آنها خواست که خود را به نحوی، معرفی کنند و وجودشان را در خیابان نشان دهند. اگر این "جوانان محلات" واقعا وجود داشته باشند، هرگونه عمل مستقیمی، به شناسایی، دستگیری و اعدام آنها منجر خواهد شد.

صادق استکهلم :

آقای کیانوش کاشتن تخم نا اعتمادی بزرگترین حربه و سیاست رژیم خونخوار ایران است که سالهای سال استفاده کرده و استفاده از چنین روشی جز افتادن به دام رژیم چیز دیگری نیست . و در ضمن آدرسی که بنام محلات تبریز داده میشود در تویتر باز نمیشود . در ثانی از محتوای این اطلاعیه مشخص است که از همان مرگز واحد محلات تهران صادر میشود و اینها با یکسری فیلم های بسیار کوتاه و نامشخص که شعار بزبان فارسی میگذارند حال آنکه شعارهای تبریز کاملا بزبان تورکی و مشخص است برای مثال تظاهرات روز ١٢ آبان بخاطر چهلم کشته شدن حدیث نجفی در تبریز با اطلاعیه قبلی از طرف فعالین ملی آذربایجان با شعار آزادلیق عدالت میلی حکومت برگذار شد حال نگاه کنید به این اطلاعیه و فیلم نامشخص کوتاه و بزبان فارسی محلات تبریز فیلم تماما سیاه و چند ثانیه که هیچ اثری از تبریز نیست و بزبان فارسی است و اعتراض من به این عمل جعلی است و سایت شما به یک عمل جعلی آلت شده. با احترام اسد

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.