رفتن به محتوای اصلی

توماچ صالحی و مروری بر اعترافات تلویزیونی در ۴۳ سال عمر ننگین جمهوری اسلامی …
03.11.2022 - 09:55

در سومین روز دستگیری این خواننده مشهور رپ، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ویدیو کوتاهی از او را منتشر کرد که در آن او با چشم‌بند دیده می‌شود و فرد دستگیر‌کننده، وی را مورد ضرب و جرح قرار داده‌ و وادار به «اعتراف اجباری» می‌کند. 

Freshteh Haghighatjoo

 خبر دستگیری و شکنجه و زندان و ربودن و هر جنایت دیگر رژیم باید فورا افشا بشود و تمام اسناد و عکسها و فیلمها و شاهدین باید به مراجع حقوق بشری و قضایی جهان داده شود. منظور من خنثی کردن قدرت نمایی رژیم و ترساندن مردم از شکنجه و دلگرمی دادن به مزدوران است. پخش عکس و فیلم که رژیم پخش میکند را ما نباید پخش کنیم. توماج عکس و کلیپهای فراوانی دارد. انها را پخش کنید. حتی بی بی سی تبلیغ شکنجه رژیم را پخش نکرد و فقط انرا توصیف کرد.

انتشار این ویدیو موجی از خشم و انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت که انتشار آن را یکی از هزاران سند «شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری» نظام جمهوری اسلامی توصیف کرده‌اند.

بسیاری از کاربران در واکنش به انتشار این ویدیو، گفتند که هدف از این ویدیو «ایجاد رعب و وحشت» در میان مردم است و از فعالان سیاسی و کاربران خواستند که آن را بازنشر نکنند.

«بترسید، بترسید، ما همه توماج هستیم»، «صدای توماج صالحی هستیم»، «من توماج هستم» و «توماج، کاوه خیابان‌های ایران است» از جمله واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی است که با انتشار آهنگ‌های توماج از او حمایت کرده‌اند.
هشتگ #توماج_صالحی روز چهارشنبه بیش از ۴۳۶ هزار بار توییت شد و صدها هزار کاربر درحال نوشتن از توماج صالحی و حمایت از او هستند. 

یک کاربر توییتر نیز ویدیو شکنجه توماج صالحی را با شکنجه پدرش در سال ۶۵ مقایسه کرده‌ و نوشته است: « فیلم شکنجه توماج صالحی مرا یاد عکسی انداخت که سال ۶۵ از پدرم زیر شکنجه گرفته بودند و بعد از جان‌ باختنش عکس را داده بودند به پدربزرگم. باور کنید به هر کی می‌گفتم باور نمیکرد و می‌گفت امکان ندارد حکومتی آنقدر سخیف باشد.»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.