رفتن به محتوای اصلی

همبستگی ایرانیان در تظاهرات تاریخی برلین
هیئت سیاسی اجرائی حزب چپ ایران( فدائیان خلق)
26.10.2022 - 15:15

همبستگی ایرانیان در تظاهرات تاریخی برلین 

نمایش همصدائی ايرانيان برونمرزی با مبارزان درون کشور

 

در پاسخ به فراخوان برای برگزاری تظاهرات ایرانیان در روز ۲۲ اکتبر در برلین، که حامد اسماعیلیون و دادخواهان جانباختگان هواپیمای مسافربری ۷۵۲ اوکراین مبتکر آن بودند، بیش از صد هزار نفر از ایرانیان در برلین گرد آمدند. حزب ما نیز  طی اطلاعیهای از این اقدام حمایت کرده و ایرانیان را به شرکت در این تظاهرات فراخواند.

 

حضور گستردهی هموطنان از زن و مرد، پیر و جوان، که رنج راه را بر خود هموار کردند و از کانادا، امريکا و  اقصی نقاط اروپا خود را به برلین رساندند، چشمگیر و کم نظیر بود. شایان ذکر است که همزمان، ایرانیانی نیز  که امکان شرکت در این تظاهرات را نداشتند، در شهرهای دیگر همچون پاریس، تورنتو، اسلو، .....در همین روز به خیابان آمدند و بسیاری دیگر همبسته با این تظاهرات حمایت خود را به اشکال مختلف اعلام کردند. اهمیت تظاهرات و تجمع بزرگ بخشی از ایرانیان خارج از کشور در برلین، با گرایشها و طیفهای مختلف، که برای برکناری جمهوری اسلامی تلاش میکنند، در این بود که ضمن حفظ استقلال در بیان خواستها و شعارهای خود، همسوئی و همبستگی خود را در مقابله با رژیم جمهوری اسلامی و استقرار حکومتی سکولار و دموکرات بیان داشتند.

 

این هم صدائی و همبستگی در ترکیب سخنرانان این تظاهرات نیز به نمایش درآمد، که بخشی از دادخواهان این حکومت ضد بشری بودند. آنها به درستی اعلام کردند که ما جنایتکاران در جمهوری اسلامی را نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم، اما خواهان انتقام نیز نیستیم، بلکه خواهان رسیدگی به این جنایات در یک دادگاه بینالمللی هستیم.

 

در این روزهای امیدبخش که جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی»  افق جدیدی را پیش روی کشور ما گشودهاست، ایرانیان خارج از کشور بار دیگر نشان دادند که مبارزهی مردم ایران، مرز جغرافیائی ندارد.

 

حزب چپ ایران(فدائیان خلق ( اعتقاد عمیق دارد، که هموطنان در خارج از کشور نه تنها صدای جنبش مردم هستند، بلکه این صدا را با طنینی بیشتر به گوش جهانیان میرسانند. امروز و پس از گذشت نزدیک به شش هفته و در چهلمین روز قتل مهسا امینی، «زن، زندگی، آزادی» به جنبشی فراگیر و انقلابی برای پایان دادن به عمر جمهوری اسلامی ایران تبدیل شدهاست و میرود تا در کنار اعتصابات در حال گسترش، مردم ایران را به زندگی همراه با نشاط و آیندهی بدون حکومت اجبار و سرکوب نزدیک کند.

 

هیئت سیاسی اجرائی حزب چپ ایران( فدائیان خلق)

 ۴ آبان۱۴۰۱ ۱۴۰۱ - ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدصادق علی اصغری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.