رفتن به محتوای اصلی

حمایت کنیم، بر شهامتشان بیافزائیم          
25.10.2022 - 09:37

حمایت کنیم.بر شهامتشان بیافزائیم          
 یاریشان کنیم کودکان ،نو جوانان و جوانانی را که زیر نگاه مستبد ترین وبی مایه ترین حکومت جهان حتی دوراز نگاه والدین خودبربالیدند .
دوراز چشم محرم ونامحرم رویا بافتند.رویا های خود را به خواسته های فردی بدل کردند. حال با شورونیروی جوانی برای دست یافتن به رویا های خود پای در میدان نهاده اند.
بیاد بیاوریم رویاهای خود را که چگونه حکومتی مستبد.تکیه زده بر جهلی تاریخی بالشگری ازمداحان،کاسه لیسان،دزدان،غارتگران بتاراجش بردند.
بیاد بیاوریم رنج های عظیمی را که طی چهل سال حکومت جمهوری اسلامی برچندین نسل اعمال شده و می شود.
بیاد بیاوریم که چگونه آرام آرام از رویا های خود ،از نیاز های خود ،از هویت و غرور خود زیر سایه ترس از سرنیزه وزندان حکومتیان دست کشیدیم. به روزمرگی ولقمه ناچیزی که بر سفره ما نهادند قناعت کردیم .
ترس های خود را که از وابستگی های عاطفی ما سرچشمه می گرفت. برای حراست از زندگی و آینده کودکانمان در جانشان ریختیم .کودکان نسل  پنجاه ،شصت ،نسل هفتاد که تنها روزنه نگاهشان به جهان از منظر پدران ومادران ترس خورده و دستگاه عظیم حکومت گران اسلامی بود.نسل هائی که تلخ -ترین روزهاو لحظات  زندگی درد مندانه را به اجبار درسایه حکومت اسلامی سپری کردند. نسلی که شاهد کشته وزخمی شدن جوانان خود درجنگی ناخواسته بودند.
جنگی که مردی مجنون قدرت ،مجنون تفکری بغایت ارتجاعی ، بر ملتی که هنوز نئشگی انقلابی قهقرائی را بر سر داشت !تحمیل کرد. 
نسل  ونسل های درد کشیده ای که شاهد کشتار های خیابانی ،سرکوب ،زندان ،اعدام های دستجمعی ، مهاجرت تحمیل شده بر عزیزانشان بودند. نسلی که زیر بار اجبار! توان نفس کشیدن نداشت .تن به ذلت فرو مایگان داده !در حراست از زندگی خود و خانواده گوشه عزلت گرفته ومهر سکوت برلب زده بود.
مهری که هنوز بر زندگیشان سنگینی می کند.
زمان لازم بود تا قافله شترهای بادیه از دنیای جدیدی که فراتر از خواست حاکمان مسلط بر زندگی وتفکر مردم بودند،عقب بمانند .در میان فریاد وا مصیبتای رهبرخودکامه که فاجعه سبک زندگی مدرن وغربی را فریاد می کشید.نسل جدیدی پای بمیدان نهد! که خارج از اراده او، خارج ازدستگاه عرض وطویل او، که هنوز در مرده ریگ های گذشته بدنبال مخفی شده چاه جمکران می گردد، با نزدیکی و حمایت بیشتری ازوالدین بربالد، لذت آگاهی را بچشد.
 نسلی که خجالت میکشد در سیمای نسل جدید. نسل قرن فن آوری ،انترنت ،که مجموعه اطلاعات و دست آورد های بشری  فشرده وکوچک شده دراختیار او قرارداده است! علم و دانش بر زمین نهاده درانتقام خواهی از شمر ویزید بر سر وسینه خود بزند.
 قران بر سر گرفته و ندبه کند. همراه با نوحه خوانی مشتی مداح پاچه ورمال گوش به لاطائلات امامان جمعه  بسپارد، که  کاری جز اشاعه خرافات ،نشاندن تخم کینه نسبت به هر آنچه که بوئی از طراوت ،شادابی،تجدد و نو آوری بدهد ندارند.
این نسل دهه هشتاد ،دهه نود .لذت سیر در جهان علم ،اگاهی ،آزادی اندیشه و تکیه بر فردیت خود که شاه بیت رهائی است را حداقل در دنیای مجازی تجربه کرده.آزاد و رها بودن جوانان رقصیدن، قدم زدن در ابرها رادر کشور های دیگر در تلفن های هوشمند خود شاهد بوده است .اونیز می خواهد برقصد !شادی کند !با گیسوان آزاد رها شده در چرخش یک رقص پای بکوبد .بی هراس از یورش گزمگان حکومتی !
می خواهد آینده خود را بسازد.آینده ای بنا شده برخلاقیت های فکری . بنیان شده براساس توانائی های فردی وگروهی .
او برای ساختن چنین آینده ای حاضر به قبول هر سختی وتن دادن به هر فداکاریست.
حرمت بگذاریم! خواسته هایشان را حمایت کنیم.بپذیریم زندگی کنند!آن گونه که دوست دارند.پشت سرشان بیایستیم هر کجا که لازم باشد. چنین حمایتی لشگری خواهد ساخت.که هیچ نیروئی قادر به غلبه براونیست !
لحظاتی در زندگی انسان هست که جسم از روح تغذیه میکند.درست بسان این روزها که روح آزادی خواهی در میدان است وعذا طلب می کند.
عذای روح شهامت است وپایداری.
با حمایت خود شهامتشان بخشیم وبر پایداریشان بیافزائیم
ابوالفضل محققی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.