رفتن به محتوای اصلی

کمیته مشترک پشتیبانی از خیزش مردم ایران – دانمارک
22.10.2022 - 06:21

دوستان عزیز
این بار هم ما برای حمایت از قیام اعتراضی مردمی در ایران که خواهان حق انتخاب هستند گرد آمده ایم.  اکنون پنج هفته است که مردم در سرتاسر ایران جان برکف در خیابانها برای رسیدن به حق انتخاب و آزادی های حقوق بشری حضور  دارند.  

محصول چهل وچهار سال حاکمیت دیکتاتوری جمهوری اسلامی گسترش ظلم، ویرانی و فساد از ابتدای به قدرت رسیدن بوده است. تروریسم ، تحقیر عمومی ، دستگیری ،شکنجه  و به زندان انداختن  زنان، و مردان به دلیل پوشش و رعایت نکردن آن منطبق با متون اسلامی 1400  ساله  شریعت آنها، بخشی از عواملی هستند که مردم برای حذف آنها  از قدرت قیام نموده اند.  ژینا -  مهسا امینی با اهدای جان شیرن خود اکنون به سمبل مبارزات برعلیه حاکمیت دینی ملاها و نظام ولایی جمهوری اسلامی تبدیل شده است. 

مردم در سرتاسر ایران با همبستگی، شعارهای  از کردستان تا بلوچستان و از آذربایجان تا تهران را در تظاهرات  فریاد میزنند. مردم نه تنها به قتل دختر جوان  کرد معترض هستند، اکنون اعتراض آنها حاکمیت جمهوری اسلامی را  برای گذار نشانه گرفته است.

زمانی که روحانی ها در سال  1979 به 
قدرت رسیدند نه تنها آزادی و برابری حقوقی را بدون در نظر گرفتن تعلق ملی و مذهبی افراد وعده دادند، بلکه مدعی تهیه مسکن برای نیازمندان  و مجانی شدن حمل و نقل عمومی میان شهری و تقسیم درآمد های نفتی در میان مردم بوده اند.

جمهوری اسلامی از بدو به قدرت رسیدن به تدریج با خشونتی  فزاینده آزادی ها را سلب و با احکام قرون وسطایی اقدام به قطع عضو، شلاقزنی، اعدام به نام مفسد فی العرض و سلب بسیاری دیگر از آزادی ها  مردم با اجرای شریعت قرون وسطایی باور خود شده است. 

نظام جمهوری اسلامی اکنون به عنوان سمبل، اختلاص، دزدی و رانت و هرنوع رشوه و فساد اداری که توسط افراد حلقه نخست نظام و فرزندان آنها به انجام میرسید، موجبات بی اعتباری جهانی  را فراهم آورده است  و  شناخته میشود.
در حالی که مردم در بساری مناطق در شرایط اسفباری در همه ابعاد  زندگی میکنند، بسیاری مناطق کمبود مدرسه و معلم دارند، از داشتن راه و آب آشامیدنی و برق محروم هستند از درمانگاه و بیمارستان در بسیاری مناطق خبری نیست، دسترسی به دکتر و دوا ندارند و از بیکاری در رنج هستند، نظام در لبنان و عراق مدارس مدرن و 
بیمارستانهای مجهز میسازد و به ملیشاهای تحت فرمان خود حقوق ماهیانه میپردازد.
رژیم جمهوری اسلامی برای ایجاد رعب و وحشت در میان اپوزیسیون ایرانی در اروپا، درکشورهای همسایه و سایر کشورها عملیات تروریستی که منجر به شهادت رساندن ازجمله تعدادی از رهبران کرد و بسیاری دیگر شده است، انجام داده است.
نظام برای تداوم حکومت حداقل با حمایت حد اقلی، ملتهای خارج از حاکمیت را  به اشکان گوناگون متهم و به  شیوه های متفاوت سرکوب میکند. 

کردها در غرب کشور را تجزیه طلب مینامند و وحشیانه سرکوب میکنند. بلوچها در جنوب شرق کشور به عنوان مجرمان توزیع کنندگان مواد مخدری که خود عامل حمل و نقل و توزیع آن در سطح کشور و جهان است، با اسقرار حکومت نظامی در منطقه، بلوچها را سلاخی میکنند. نفت اعراب را مصادره کرده و آنها را در فقر نگاه داشته اند. اکنون با تغییر مسیر رودخانه ها مردم تشنه لب عرب را به جاسوسی برای اعراب متهم میکنند و وحشیانه سرکوب مینمایند. ترکهای دلیر را که از نظر اقتصادی عقب نگاه داشته اند برای آنکه قدرت اعتراضی آنها تضعیف شود تحقیر میکنند و علناً در برنامه های تلویزیونی و با جُک سازی تمسخر میکنند.  

دولت آخوندی جمهوری اسلامی برای آنکه بتواند افکار عمومی معترضان را منحرف کند به اردوگاه آوارگان کرد در اقلیم کردسیتان حمله موشکی و پهبادی نمود که موجت خرابی و قتل بیش از چهل آواره کرد که در میان آنها یک زن بار دار وجود داشت ،شد.

اینبار معترضان با وجود طیف گسترده و ناهمگون مطالبات با کنار گذاشتن آنها متحد ، همبسته  و یکپارچه تا سقوط جمهوری اسلامی و به دست گرفتن حاکمیت به مبارزه ادامه خواهند داد.
ما برای آزادی و برابری حقوق زنان، ایرانی آزاد ، دمکراتیک و سکولار و آزادی های حقوق بشری و برابری حقوقی ملتها در ایران مبارزه میکنیم.   
ما ملتهای فارس، ترک، کرد، عرب، لُر، بلوچ ، ترکمن و همه اقوام و ومذاهب و باورهای دینی تا رسیدن به ایرانی آزاد برای همه با حقوق شهروندی برابر به مبارزه خود تا پیروزی ادامه میدهیم. ما همزیستی مسالمت آمیز در میان ملل ساکن ایران را مثبت ارزیابی میکنیم و آنرا عامل پیشرفت و رفاه و امنیت  مردم کشور میدانیم.

دانمارک و کشور های غربی برای حمایت از مردم معترض، حکومتگران را در ایران تحریم کنند، مانع ورود خانواده های آنها به غرب شوند و پولهای دزدیده شده توسط مسئولان و مقامات کشوری ایران را به نفع مردم منجمد کنند. لانه های جاسوسی و تروریستی جمهوری اسلامی و مراکز مذهبی  در غرب  را تا به قدرت رسیدن نظامی جدید، تعطیل شوند

زن    زندگی    آزادی     ------    ژَنْ    ژِیان     آزادی
کمیته مشترک پشتیبانی از خیزش مردم ایران – دانمارک / اکتبر 2022
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.