رفتن به محتوای اصلی

هم‌گام و هم‌صدا در پشتیبانی از جنبش «زن، زندگی، آزادی»! نه به تحریم‌های اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی!
22.10.2022 - 00:22

هم‌گام و هم‌صدا در پشتیبانی از جنبش «زن، زندگی، آزادی»!

نه به تحریم‌های اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی!

 از جنبش تاریخی «زن، زندگی، آزادی» که سیمای جامعه و میهن ما را یک بار برای همیشه دگرگون کرده و هم اینک نیز گسترده‌ترین و برجسته‌ترین بازهٔ مطالباتی – اعتراضی در دوران حکومت ولایی جمهوری اسلامی را رقم زده است، بیش از یک ماه می‌گذرد. این جنبش، برآمدی ارزشمند با عواقبی ماندگار است. سازمان ما از نخستین گام‌های اعتراضی خیزش مردم در اعتراض به قتل وحشیانهٔ مهسا (ژینا) امینی در مقر «گشت ارشاد» تا کنون با ضرب‌آهنگ پیش‌رفت و تبدیل آن به جنبشی مطالباتی با خواسته‌هایی راه‌بردی، با آن همراهی و از آن پشتیبانی تمام عیار کرده است.

 ما برآنیم که تا تحقق خواست‌های مردم، تا تأمین کامل حقوق زنان و برابرحقوقی همه‌جانبۀ آنان، تا تصریح و تأمین حق زندگی و شور و نشاط جاری آن در شریان میهن عزیزمان و تا تحقق آرزوی آزادی، در کنار قاطبهٔ مردم سرزمین‌مان پایدار بایستیم. به لطف خیزش و جنبش مردم، «زن، زندگی، آزادی» دیگر رؤیایی دور در قالب شعاری بر روی دیوارهای خیال میهن نیست، «زن، زندگی، آزادی» لفظ جاری بر لبان میلیون‌ها ایرانی در خیابان‌های میهن و در سراسر جهان است.

 در خارج از میهن، ما نیز در کنار دیگر ایرانیان میهن‌دوست، آزادی‌خواه، برابری‌طلب و عدالت‌پژوه به پشتیبانی از جنبش عظیم سراسری مردم برخاسته و اعتراض خود را علیه سرکوب مردم معترض در سراسر دنیا، با صدای بلند اعلام کرده‌ایم. اعضاء و نیروهای سازمان از همان روزهای نخست در بازتاب و سازمان‌دهی اعتراضات مشارکت داشته‌اند. همان گونه که پیش‌تر نیز گفته‌ایم، «این اعتراضات، این واکنش‌ها، این گردهم‌آیی‌ها، مجموعهٔ این تلاش‌ها در اعتراض به حکومت استبدادی و مردم‌ستیز جمهوری اسلامی، حق ایرانیان در سراسر پهنهٔ این کرهٔ خاکی است.» و ما نیز به این وظیفه عمل کرده ایم و خواهیم نمود.

 ما فداییان خلق ایران از اوان شکل‌گیری جنبش خود در بیش از نیم قرن پیش به عنوان نیرویی میهن‌دوست و استبدادستیز بر این باور بوده‌ایم که تعیین سرنوشت میهن و مردم ما صرفاً به دست توانای مردمان آزادهٔ ایران متحقق خواهد شد و همان گونه که در اسناد کنگرهٔ نوزدهم سازمان به ثبت رسیده است، ما مخالف آلترناتیوهای دست‌ساخت بیگانگانیم.

در این اسناد هم‌چنین مؤکداً آمده است که ما در کنار مخالفت با جمهوری اسلامی، با دیگر ساختارهای متحجر مبتنی بر نظام‌های موروثی، دینی و استبدادی نیز مخالفت جدی می‌کنیم.

فراتر از آن، سازمان ما عزم خود را در راه تلاش، پیکار و مبارزه برای تأمین، تضمین و تحقق منافع مردم و میهن جزم کرده است و از هر اقدام و عمل و کارزاری که هدف آن تضعیف و نابودی امکانات معیشتی - رفاهی هم‌میهنان عزیزمان باشد، فاصله می‌گیرد و با آن مقابله می‌کند. از این منظر ما مخالف وضع و ادامهٔ هرگونه تحریم علیه ایرانیم، که عواقب بلافصل آن گریبان محروم‌ترین گروه‌ها، اقشار و طبقات جامعهٔ ما را می‌گیرد.

نیز هم‌چنان که در همهٔ موضع‌گیر‌های پیشین سازمان آمده است، ما باور عمیق داریم که مشکلات مردم ما از جمله از طریق تلاش میهنی و جهانی برای تأمین تعامل و دست‌یافتن به راه‌حل‌های عملی و مرضی‌الطرفین برای مسائل مبتلابه می‌گذرد. در این ارتباط ما همواره و هنوز نیز از بازیافت برجام دفاع می‌کنیم و مخالف قاطع بستن، مسدود کردن و مقابله با ابزار و سازوکارهای شناخته‌شدهٔ دیپلماتیک برای حل و رفع مشکلات جهانیم.

 ما با این روی‌کرد همواره در اعتراضات برون‌مرزی ایرانیان در پشتیبانی از جنبش مردمی و سراسری «زن، زندگی، آزادی» و در اعتراض به حکومت ولایی جمهوری اسلامی و سرکوب مردم توسط آن شرکت و مشارکت می‌کنیم و بر این باوریم که در این روی‌کردِ خود در کنار اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان میهن‌‌دوست، آزادی‌خواه، برابری‌طلب و عدالت‌پژوه ایستاده‌ایم.

 به باور ما تلاش برای به افراط و خشونت کشاندن گردهم‌آیی‌های اعتراضی ایرانیان در خارج از کشور و صرف نیرو برای بهره‌برداری گروهی – اعتقادی از آن، در ادامهٔ ‌خود منجر به ایجاد گسست در جامعهٔ ایرانیان برون‌مرز خواهد شد و به جنبش سراسری مردم ایران آسیب خواهد رساند. ما با باور به توان زنان، جوانان، فرهنگیان، کارگران، بازنشستگان، دانشجویان، دانشگاهیان، کنش‌گران مناطق ملی - قومی و همهٔ دیگر مردمان آزادهٔ میهن، تعیین سمت و سوی تحول و فراز و نشیب آن را حق مسلم آنان می‌دانیم و ایرانیان برون‌مرز را وام‌دار آن پیکار سترگ و موظف به تحقق پشتیبانی از جنبش «زن، زندگی، آزادی» و اعتراض هم‌صدا و هم‌گام به سرکوب جنبش مردم می‌شناسیم!

 

جمعه، ۲۹ مهر ۱۴۰۱ (۲ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی)

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

فرید قاضی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.