رفتن به محتوای اصلی

خونِ مهسا مى جوشد، ايران مى خروشد
05.10.2022 - 08:30

خونِ مهسا مى‌جوشد، ايران مى‌خروشد 

 

جنبش زن، زندگى، آزادی، اين بار با هشتگ مهسا امينى كليد خورد. هشتگی كه تاكنون از مرز ١٤٠ميليون عبور کرده است. زنان كه چهار دهه زير فشار سركوب رژيم فاشيستی- مذهبى هر روز به شکلی مبارزه كرده‌اند، اين بار فرزندان دهه هشتاد به ميدان آمده‌اند. نسل دهه هشتاد با شجاعتی بى‌نظيرتر از گذشته پا به ميدان گذاشته‌اند. جوانانى كه از ابتدا تا به امروز جز سركوب، اذيت و آزار،دستگيرى، غارت و فساد، رشوه، ترور و آدمکشی و چپاول سرمايه هاى ايران چيز ديگرى نديده اند. نسل دهه هشتاد امروز ايران، اكثر مردم ايران و جهان را با خود همراه كرده‌اند ولى كافى نيست. اين جوانان، نسل به خونِ خفته‌اى هستند و از تمامى مردم می‌خواهند تا به اين جنبش بپیوندند. اين نسل عزم کرده است تا با يارى اكثر مردم، رژيم سراسر فساد و جنايت را به زير بكشد و ايران را از چنگال خونين عمامه داران آزاد سازد!  

نسل دهه هشتادی هيچ گونه ترسی به دل راه نمى دهد، ريختن خون مهسا (ژينا) باعث شد تا جوانان مصمم‌تر از گذشته، پا در ميدان مبارزه با رژيم بگذارند. آنها انتظار دارند تمامی اقشار مردم دست از كار كشيده و بهر شكلی كه می توانند به اين جنبش كمك برسانند.  

در پى قيام جوانان، نيروها و شخصيت‌هاى فرهنگى، سياسى و هنرى خارج از كشور، دست به اقدام جالبی زده‌اند. آنهايى كه تا ديروز در كنار هم نبودند، امروز با صدور بيانيه مشترك حمايت خود را از اين جنبش اعلام كرده‌اند. نام بسیاری از هنرمندان معروف در اين ليست حمایتی ديده می‌شود. 

حزب آزادی رفاه ایرانیان(آرا) از اعتصاب سراسری حمایت می‌کند، امروز زمان آن فرا رسیده تا اعتصابات سراسری با همت تمامی بخش‌های جامعه پی‌گیری و تداوم داشته باشد. همانطور كه  بازار، كاميونداران و دانشگاه‌ها دست به اعتصاب زده اند. اعتصاب كارخانه‌ها، مخصوصا شركت نفت و پتروشيمی ميتواند رژيم در گِل مانده را ضعيف‌تر كند و راه را براى سرنگونى فراهم سازد. 

حزب آرا به نوبه خود از هر تشكلی كه به ائتلاف بزرگ سیاسی بيانجامد، حمايت می كنيم. در اين برهه حساس نيروهاى سياسى فقط حول محور سرنگونى، دموکراسی و حقوق بشر می توانند بهم پيوند بخورند، تا پشتوانه‌اى براى مبارزات داخلى باشند. اين تشكل بزرگ ميتواند از جامعه بين المللى ودولت‌هاى مقتدر بخواهد تا از جنبش ايران كه می رود سرنگونی رژیم تروریست پرور در منطقه(خاورميانه) را رقم زند، حمايت كنند. 

يكى از ويژگى‌هاى  جنبش "زن ، زندگى، آزادى"  اين است كه دولتها را تحت تاثير قرار داده و کشورها یکی پس از دیگری به حمايت از این جنبش ایرانی برخاسته اند. این جنبش بسیار اثرگذار بوده تا آنجا که آمريكا از مواضع سياسی گذشته خود انتقاد و ابراز پشیمانی کرده است.  آلمان با احضار سفیر رژیم در برلین موضع خوبی گرفته است. کشور کانادا هم  سیاست  مناسبی را در این زمینه اتخاذ كرده است. هنرمندان و شخصیت‌های هنری جهان نیز از این جنبش حمایت کرده‌اند. چنين حمايت‌هايى نشان دهنده قدرت بسيار بالاى  این جنبش در ايران است. گستردگی اين جنبش در روزهاى آينده ميتواند كشورهايى را كه تا امروز به منافع خود می‌انديشيدند از خواب بیدار کند تا در سياست‌هاى خود در قبال جمهوری اسلامی تجديد نظر كنند. شركت اقشار مختلف مردم ايران ميتواند، نقش مهمى در تغيير سياست غرب بازى كند. فراموش نكينم تداوم جنبش “زن، زندگى ، آزادى” و حضور مردم در خيابانها و تداوم اعتصابات از طالبانی شدن رژیم جلوگيری ميكند جاودان شدن مهسا( ژينا) ، سرانجام به حذف رژیم فاشیست-مذهبی می‌انجامد. 

پيروز باد مبارزات مردم ايران 

٨ مهر ١٤٠١خورشيدى 

٣٠سپتامبر٢٠٢٢ ميلادى 

حزب رفاه و آزادى ايرانيان(آرا) 

hezbara@gmail.com 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

هوشنگ اسدی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.