رفتن به محتوای اصلی

میزان حال افراد است! «امام خمینی».
03.10.2022 - 10:55

 

 آیت الله خمینی هرچه بود اما نمیتوان یک خصلت او را انکار کرد و آن موقع شناسی او بود. نقل از حافظه ام گویا در سال 56 مصطفی چمران و دکتر ابراهیم یزدی نزد خمینی میروند و از او میخواهند از مردم برای بیرون آمدن از خانه ها و تظاهرات اعلامیه بدهد و خمینی به دلیل بی موقع بودن این کار نپذیرفت و کار درستی هم کرد. خمینی نشان داد که اهل یافتن فرصت است و هر کاری را به جای خودش انجام میدهد. یکی از مواضع سیاسی بسیار موثر خمینی را میتواند در این عبارات او جست: «آقای ژنرال نمیخوای آقا باشی؟».. و دیگری « میزان حال افراد است! این که در گذشته چه بوده اند و چه کرده اند مهم نیست». .. و دیگری.. «امروز فقط اتحاد!». آنها که آن روزها را تجربه کرده اند از میزان تاثیر این عبارات بر ریزش دلبستگان به محمدرضاشاه به نفع خمینی آگاه هستند. خمینی توانست مخالفان بسیار موثری را خنسی کند و یا به خود و اهدافش متمایل کند. همین خمینی که زمانی درخواست چمران و یزدی را رد کرده بود در 21 بهمن ماه 57 که حکومت نظامی از ساعت 16 شروع میشد از مردم خواست در خیابان ها بمانند و به خانه ها نروند و مردم به حرف او گوش کردند.  این ها درس تاکتیک های مبارزاتی است که نسل تازه باید فرا بگیرد.  

کیانوش توکلی در برنامه ویدیویی خود که لینک آن در زیر می آید بدرستی از کسانی که « دست رد به سینه ارزشی از جمله مهناز افشار میزنند»، و مثلا از او طلبکار میشوند که چرا اینقدر دیر آمدی انتقاد می کند. و باز بدرستی تاکید می کند که هرکس هر زمان که از رژیم برید و به مردم پیوست باید استقبال کرد. چنانچه بخواهیم توی ذوق ریزشی ها بزنیم، دیگرانی که در صف منتظر ایستاده اند که به مردم بپیوندند این کار را نخواهند کرد و چه بسا از رژیم حمایت هم بکنند. برخورد نادرست با رژیمی ها به نفع هرکس که باشد به نفع جنبش مردم نیست. هیچ کس را نباید بازخواست کرد که «تابحال کجا بودی!». وقت برای محاکمه کردن و حساب کشی بسیار است اما در حال حاضر سخن از این مسائل به میان آوردن کمکی به جنبش ازادیخواهانه مردم نمی کند. از ریزشی ها حمایت و استقبال کنیم. 

 

کپنهاک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محسن کردی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

امرالله ابراهیمی

دقیقاً همین‌طور است و باید هم این‌طور باشد.

جلوی شرکت خانم افشار در آن حرکت اعتراضی را گرفتند و این عمل ناشایست و دشمن شادکن را به عنوان عملیات حماسی خودشان مطرح کردند و در صدها صفحه انتشار دادند. من در جا نوشتم >

سودش به جیب کی می‌رود؟ از کجا معلوم که نفوذی‌ها دست به چنین کاری نزده باشند؟ هر کسی که به طرف مردم آمد، باید مورد استقبال قرار گیرد تا ریزش نیروهای دشمن شدت یابد.

می‌دانید که همین کار موجب یأس و ترس می‌شود و از ریزش روزافزون نیروهای رژیم جلوگیری می‌کند؟ رژیم با دُم خودش گردو می‌شکوند که چنین "اپوزیسیون"‌ی دارد 😭

از دوستانی که شاهد ماجرا بودند، خواهش می‌کنم که با من تماس بگیرند و یا جزئیات را بنویسند تا متوجه شویم که چه بوده و چه شده.

برای یکسری از دوستان هم خیلی متأسفم که برای چنین کار احمقانه و دشمن شادکنی جشن گرفتند و تیترهای پرطمطراق زدند.

باندهای جهل و جنایت حاکم بر ایران، می‌خواهند به مردم القا کنند که بعد از سرنگونی نظام، جانشین این نظام، حمام خون به راه می‌اندازد و ما هم با کارهای احمقانه خود، آب به آسیاب آنان می‌ریزیم.

کسی هم نمی‌گوید که مهناز افشار، پاسدار نبود، شکنجه‌گر نبود، .... فقط یک هنرمند بود و چند فیلم بازی کرد. این برخوردهای ناشایست با او، برای چیست؟

-------------------------------------------

برای همین نوشته، با من هم برخورد زشتی کردند.

امروز در صفحه خودم نوشتم >

پیوستن سلبریتی‌ها به انقلاب نوین مردم ایران و ریزش روزافزون نیروهای نظام، سقوط باندهای جهل و جنایت حاکم بر ایران را تسریع می‌کند. این موضوع، جانیان حاکم بر ایران را به وحشت انداخته است و برای متوقف کردن این روند، نفوذی‌های خود در صفوف اپوزیسیون را بسیج کردند تا با حمله به اینان و همراه کردن طیف ناآگاه، این روند را متوقف سازند.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر سلبریتی‌، می‌تواند هزاران و شاید هم میلیون‌ها نفر را به خیابان آورد و به اعتراض وادارد. لذا، باید از پیوستن آنان به انقلاب نوین مردم ایران استقبال کنیم و آنان را با آغوش باز بپذیریم.

د., 03.10.2022 - 11:14 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.