رفتن به محتوای اصلی

سوء استفاده ازلغات و واژه ها !
02.10.2022 - 19:18

سوء استفاده از لغات و واژه ها (ضیاء مصباح )

 « زمانه را چو نکو بنگری همه پند است »

**حاصل عملکرد جماعت  تمامیت خواه که میزان  توانمندی خود را در فراهم سازی منزلت اجتماعی ، استقلال وخود کفائی نشات گرفته از رسالت دینی با تعریف خودشان  ،جهان بینی، درایت و مدیریت انهم با در اختیار داشتن تمامی امکانات مادی و معنوی طی 4 دهه  عرصه نموده اند ، بعنوان نمونه در موارد زیر بهتر و بیشتر مشخص میگردد :

 ثبات ارزش پول که دیگر نتوانش ملی اش دانست ، درجه  درستی و اثر بخشی ارزشها و معیارها، چگونگی رفتارهای اجتماعی، میزان دعاوی مطرح در دادگاهها، پندار ایرانیان دربند جهل و خرافات، روابط بین المللی از هر جهت، انتخاب مدیران کلیدی برحسب شرایط احراز و پیشینه ، میزان پاسخگوئی ، درجه علم اموزی و تحقیق در دانشگاهها ،تولید ملی ،چگونگی صنعت ،اشتغال مفید ،اعتبار پاسپورت این سند معرف عملکرد حکومتها ،  فرار مغزها ، تکدی گری و بی خانمانی ، سلامت فکر و روان،انحرافات  برامده از تنگناهای معیشتی و....

** اینان دقیقا برخلاف گفته ها و شعارهای پیوسته خود و مریدان مزدور فاقد احساس و مطیع اتش به اختیارشان ... از تاریخ و روزگاربا انهمه شواهد  پند نمی گیرند و با همه مشاهده « عواقب اشتباهات» و نتایج حاصل از سوء تدبیر برامده از حفظ قدرت و ادامه چپاول سرمایه های ملی - انهم با استقرار نیروهای محافظ  و حتی تزریق « بوتاکس !» تغییر مکان استقرار خود و خانواده هایشان ( که در این روزها بتوصیه اکید با تامین  بار مالی بسیار ان بر بودجه عمومی  بسیار میتوان دید ...) - نمیخواهند و شاید به اعتبار درجه الودگی و خیانت به ملک و ملت - نمیتوانند در روش و منش خود تجدید نظر نمایند و می پندارند :

اقرار و عقب نشینی همان و سر به نیست شدن و واگذاری هیمنه قدرت همان که « الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم »

** میزان و درجه بد پنداری  هر کدام از این جماعت را خود شان بمراتب بهتر و بیشتر از دیگران حتی نزدیکان خود می دانند و بهمین علت به  راحتی  از منصب زر، زور و تزویر فرود نمی ایند تا انروز که «با بن بریدن برسر شاخه »به استحقاق مناسب برسند !

** این جمع رانت جو  بغلط و پیوسته بر مبارزه با منادیان ظلم و تعدی ،دقیقا برخلاف حقیقت می دمند ،البته برای اغفال عوام فاقد اندیشه که در تنگنا های معیشتی برای بهره برداری در چنین روزگارانی رندانه تدارک دیده وبا پشتوانه  و حضور فیزیکی انان  برنامه ریزی نموده اند ...

- وتعمدا براین نکته میدمند که اعتراضات معقول و ارام «اکثریتی که اقلیتشان میگویند !»  برامده از سوء تدبیر و ضد منافع ملیست و این واژه ارزشمند رابا «امر بر خود مشتبه نمودن » به خود و اطرافیان تنگ نظر القاء مینمایند  !

**مخرب دانستن هر گونه اعتراض ارام (طبعا بدون تخریب زیر ساختها و سرمایه های ملی و مهمتر از همه جان عزیز انسانها )  اغلب «پیشنهاد عوامل مجموعه حکومت » و روشی متداول طی سنوات اخیر برای بهره برداری های تبلیغاتی « برنامه ریزان تکنوکرات خود فروش مستقر در اطاق فکر » میباشد وجملگی حکومت های دیکتا توری حتی در رده «پوتین ها » برانند !

*بدون تردید این ایثار ها  ببار می نشیند و اجتناب نا پذیر، بمانند عقب نشینی ها (مشابه بر چیدن عملی گشت ارشادشان) اما عملا و بدون اعلام و اقرار ودر سایر موارد قطعا «دیر و زود » دارد اما «بدون سوخت و سوز» که حکم و قانون طبیعت است .

** بنابراین :

- بمصداق « پایداری و استقامت میخ – سزد ار پیشه بشر گردد / بر سرش هر چه بیشتر کوبند – پایداریش بیشتر گردد »  بایستی : «طرحی نو دراندازیم و فلک را سقف بشکافیم» تا بتوان «با ساقی بهم سازیم - تا لشکربیوطنی ،تباهی ،قساوت ،پلیدی و غم را با تدبیر لازم و تعقل شایسته ایرانیان ، تسلیم نمودو بنیادش را برانداخت »

- و بتبع این همت و کوشش جمعی به جامعه ای سرشار از امید و سازندگی رسید ، البته همراه با انگیزه خدمت به همنوع –

و این ملک اهورائی را با همراهی و همکاری تمامی طبقات اجتماعی از طریق تحلیل معقول وضعیت، کنترل اجتماعات ،وجود هماهنگی و وحدت رویه با پرهیز از هرگونه تند روی، هشیاری، شناخت و طرد ارام نفوذی ها ی بی رحم مخرب و انانکه تعمدا و با اهداف شوم بطور غیرمحسوس برخواسته ها میدمند و هیجان را جانشین رفتار ارام قانونمند مینمایند ،انچنانکه شایسته است به پیش برد ....

دقت  در حرکات احساسی نا معقول - که خواست نظام فاقد نظم و برنامه میباشد (که در مواردی بسیار حرفه ای عمل مینمایند و خلافش را بدفعات مخصوصا در هنگامه انتصخابات دیده ایم !) و اغلب عزیزان دهه های هفتاد ببعد - فعال در عرصه غرور افرین این روزها «با همه خطرات و خطیرات » به دلیل سن و سال نمیتوانند بیاد بیاورند-  بدون اغراق نمونه ای از سرشت « دزد با چراغ » را درپندار و کردار پلید خود بنمایش گذارده اند که «فاعتبرو یا اولی الابصار »
و توانسته اند با ابزار ارتباطی مصادره شده در دست - با همه نا شایستگی با بهره بردای خباثت امیزی از واژه «مردم » « اکثریت » «افکار عمومی » « اعتراض وتظاهرات قانونمند  ! »... از این عناوین  شرافتمندانه ، نهایت بهره برداری را بنماید ...
*** انچنانکه  مواردی را همین روزها در عرصه  اجتماعات فر مایشی دیدیم که خوشبختانه با توجه به گستردگی و دامنه اعتراضات -  با اتش زدن روسری  «اولین خاکریز تحمیلی » نوید توفیق در باورهای ملت دردمند گرفتار جهل مرکب و فساد عمیق را - القاء نمود .....و بیقین عرض خود بردن بیش از این راه به جائی نخواهد برد... وحقیقت پیروز این میدان 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح
برگرفته از:
مطالعات و مشاهدات نگارنده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.