رفتن به محتوای اصلی

لرزه بر اندام چپاولگران و دزدان و اختلاسچیان
پیشگیری از یک اختلاس باورنکردنی
25.08.2022 - 12:31

همه دستگاه‌ها علیه «سپیده رشنو»

برجام سرنوشت نامعلومی پیدا کرده اما قدر مسلم حکومت اسلامی از ساختن بمب اتمی منصرف شده. اسرائیل بهانه بود. بمب را برای مقابله با ملت می‌خواستند. بعد از اینکه دیدند در خیابان به راحتی می‌توانند چند هزار نفر را به گلوله ببندد و در بستر خشک رودخانه می‌توانند مردم را کور کنند، کم کم به احساس خودکفایی بی‌بمبی رسیدند. بخصوص پس از دستگیری «خانم سپیده رشنو» و کم کردن روی او توسط مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی و سپاه و پلیس و هوانیروز و ناجا و فاجا و قوه قضاییه، مقام معظم ولایت متوجه شد که بدون بمب اتم هم از پس ملت بی‌دفاع برمی‌آید.

آنچه که امروز سرلوحه برنامه‌های عظماست، مبارزه با فساد است.

پنجه عدالت بر گلوی خوانندگان

سوءاستفاده فوق‌میلیاردی در فولاد مبارکه را فراموش کنید. سوءاستفاده‌های مبارک پیش از آن و بعد از آن را هم از یاد ببرید. اکنون تیغ تیز عدالت و فسادستیزی بر سر فرصت‌طلبان و سوءاستفاده‌گرانی فرود می‌آید که صدها و بلکه هزاران تن از مردم را یکجا جمع می‌کنند و فی المجلس سرشان کلاه می‌گذارند و به حقوق آنان تجاوز می‌کنند.

مژده جانبخشی که از سوی محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد در فضای فسادآلود کشور طنین‌انداز می‌شود، اینک لرزه بر اندام چپاولگران و دزدان و اختلاسچیان می‌اندازد:

 «اگر در شورای تخلفات محرز شود که خواننده به صورت لب‌-زنی اثری را اجرا کرده حتماً با آن برخورد می‌شود و تاکنون هم این اتفاق رخ داده و در مواردی نیز خواننده اجرایش را دیرتر از مدت زمان مشخص آغاز کرده است. این‌ها حقوق حقه مردم را زیر پا می‌گذارند.»

وی در مورد تضییع حقوق مخاطب گفت:

«خواننده حتماً باید جریمه بشود، چون حقوق مخاطب را تضییع کرده است. براساس قانون، خواننده نباید حقوق مخاطب را تضییع کند.»

از این روشن‌تر و روان‌تر و کلاس اولی‌تر نمی‌شد راجع به تضییع حقوق مخاطب سخن گفت. (در حالی‌که تا کلاس ششم جا داریم.)

لب‌زنی چیست؟

در سال‌های اخیر، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از طریق خبرچین‌ها و راپرت دهندگان و مأموران مخفی خود متوجه شده‌اند که بعضی از خوانندگان در کنسرت‌هایی که می‌گذارند، ترانه‌هایی را که پیشتر خوانده‌اند و ضبط شده، در سالن کنسرت از بلندگو پخش می‌کنند و خودشان بی آنکه درست و حسابی آواز بخوانند، ادای خواندن را درمی‌آورند و الکی لب می‌زنند.

این فاجعه باور‌نکردنی که حقوق حقه هزاران شهروند را در ابعاد سالنی و تالاری مورد تجاوز قرار می‌دهد، چیزی نیست که مانند اختلاس‌ها و دزدی‌های دیگر قابل چشم‌پوشی باشد یا با یک اشاره آقا مجتبی پرونده‌اش بسته شود.

مأموران حکومتی که در لباس مبدل، به ظاهر مثل علاقمندان معمولی کنسرت‌ها، خود را لابه‌لای تماشاچیان جا زده‌اند، با مهارت و زیرکی خاصی در جریان لب‌زدن بعضی از خوانندگان قرار گرفته‌اند. حتی شایع است که رهبر معظم به سبک شاه عباس، یک شب لباس آدمیزاد پوشیده و به تماشای کنسرتی رفته و شخصاً از نزدیک شاهد لب‌زنی و الکی‌خوانی خواننده بوده است.

اولین کسی که لب‌زنی او لو رفت، عالیجناب تتلو بود. گفته می‌شود چند سال پیش که در ایران کنسرت داشته، هماهنگ با ترانه‌اش که از بلندگو پخش می‌شده، لب می‌زده و در این لب‌زنی فحش جد و آباء به ابراهیم رییسی می‌داده. (رییسی در انتخابات به «فالوور»‌های تتلو چشم طمع دوخته بود.)

پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده چند تن از خوانندگان لب‌زن که «مفسدین کنسرتی» لقب گرفته‌اند به کانادا فرار کنند. گفته می‌شود خاوری معروف به آنها گفته بیایید اینجا من خودم برایتان کنسرت می‌گذارم تا صبح لب بزنید.

جرم دیگر مفسدین کنسرتی، چنانکه یارو گفته تأخیر در آغاز برنامه کنسرت است. در مورد اینکه چند تن از مفسدین کنسرتی برنامه خود را دیرتر از زمان مشخص شروع کرده‌اند، معاون هنری وزیر ارشاد در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت:

تقاضای بودجه برای خرید تعدادی ساعت‌های کرونومتر دیجیتال توسط جناب آقای وزیر به رییس‌جمهور داده شده که به محض تصویب بودجه، هیئت مورد اعتمادی را برای خرید ساعت‌ها به سوییس می‌فرستیم. وی اظهار امیدواری کرد که در طول مدت اقامت هیئت در سوییس، شرکت طرف قراردارد ساعت‌ها را آماده کرده و سرساعت تحویل دهد.

وی در مورد «هیئت مورد اعتماد» توضیح داد: در گذشته دیده شده که اعضای هیئت‌های اعزامی اگر چنانچه از آشنایان مقام وزارت و پسرخاله‌های خودم و شوهرخواهر رییس‌جمهور نباشند، نمی‌شود زیاد به آنها اعتماد کرد. در درجه اول ما باید مطمئن باشیم که هیچ‌کدام از نفراتی که با هیئت می‌روند به خارج پناهنده نشوند و به اپوزیسیون نپیوندند.

وی افزود: علاوه بر استفاده از کرونومترهای دیجیتال که تا یکهزارم ثانیه را ثبت می‌کند، در رابطه با دیرکرد آغاز برنامه، ما با نصب دوربین‌های مداربسته در محل کنسرت، دقیقاً زمان شروع و ختم هر کنسرت را رصد می‌کنیم و زیر نظر می‌گیریم که حقوق مردم ضایع نشود.

در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که آیا برای خرید دوربین‌ها، همان هیئت کرونومتری اعزام می‌شود یا هیئت متفاوت می‌فرستند؟ مقام مربوطه جواب داد به علت شرکت در یک کمیسیون فوری، فرصتی برای پاسخ ندارد، ولی اظهار داشت دوربین‌هایی که می‌خواهند بخرند بسیار گران‌تر از دوربین‌های معمولی است به این علت که حساسیت آنها در مورد کشف لب‌زنی خوانندگان بسیار بالاست.

وی توضیح داد:

از آنجا که سرعت نور، چندین برابر سرعت صدا می‌باشد، دوربین‌های معمولی قابل اعتماد نیست چرا تصویر را قبل از شنیده شدن صدا نشان خواهد داد و در مورد لب‌زنی گمراه کننده خواهد بود. در حالیکه این دوربین‌ها صوت را هم تبدیل به نور کرده و همزمان ضبط و پخش می‌کند تا حق خواننده هم در این میان تضییع نشود زیرا مطابق قانون حقوق خواننده هم نباید تضییع شود.

یکی از مقامات وزارت ارشاد که حاضر به افشای نام خود و افشاد سوءاستفاده‌های خود نشد اظهار داشت: در رابطه با کم‌فروشی خوانندگان کنسرت که برنامه خود را زود تمام می‌کنند، وزارتخانه یک گروه ضربت تشکیل داده که بطور ناشناس و بصورت پراکنده در نزدیکی سن بین تماشاچیان می‌نشینند و چنانچه خواننده زود تمام کرد، می‌پرند روی صحنه و به زور او را به خواندن چند آهنگ دیگر وادار می‌کنند که همچنان از تضییع حقوق مخاطب جلوگیری شود.

وی افزود: ما در آینده در میان اعضای ارکستر هم عوامل نفوذی خواهیم داشت و در حال حاضر چند تن از سربازان گمنام امام زمان بعد از ظهرها مشغول فراگیری ترومپت و پرکاشن هستند. ما از هیچ تلاشی برای ضایع نشدن حق مردم کوتاه نمی‌آییم. (وی افزود!)

***

www.hadikhorsandi.com

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.