رفتن به محتوای اصلی

جاسوسی عوامل رژیم از اعضای یک اندیشکده مشهور آمریکایی
22.08.2022 - 06:04

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند عواملی وابسته به حکومت ایران در ایالات متحده، شماری از اعضای اندیشکده مشهور «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را در قالب عملیات‌ سایبری و نظارتی مورد هدف قرار دادند.
به گزارش نشریه «دیسپچ»، هدف از این عملیات‌، قصد جدی تهران برای ربودن و یا ترور شهروندان آمریکایی در خاک ایالات متحده عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، مارک والاس، مدیر اجرایی سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای، توماس کاپلان، بنیان‌گذار این سازمان و جو لیبرمن، رئیس این سازمان و سناتور پیشین آمریکایی، هدف اصلی این عملیات‌ بوده‌اند.
از دیگر اعضای این اندیشکده آمریکایی نیز دست‌کم در سه مورد توسط افراد ناشناس به صورت مخفیانه عکسبرداری شده‌است.
اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به «اف‌بی‌آی» نیز در این زمینه ضمن هشدار به توماس کاپلان، به او اعلام کرده که ممکن است هدف یک قدرت خارجی متخاصم باشد.
بنیان‌گذار سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای به نشریه دیسپچ گفته است که تهدید علیه او از سوی عوامل ایرانی از قبل همواره وجود داشته است اما اکنون افزایش یافته است.
کاپلان در این زمینه تصریح کرد: «به من سیگنال‌هایی داده می‌شد که ایرانی‌ها در حال تعقیب من هستند اما این مساله باعث توقف فعالیتم نشد. بلکه برعکس، این مساله مخالفتم را با این رژیم تقویت می‌کند.»

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌‌‌ای

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌‌‌ای

تله‌گذاری

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای معتقد است که عوامل این عملیات، به گروه سایبری «بچه‌‌گربه‌های ملوس» وابسته به جمهوری اسلامی وهستند که قبلا با جعل هویت رهبران این سازمان و ارسال لینک‌های جعلی دعوتنامه برای رویدادهای جعلی، در صدد تله‌گذاشتن برای اعضای این سازمان بودند.
مارک والاس که پیشتر سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، با اشاره به اقدامات اخیر ایران در این زمینه می‌گوید، این تهدیدها «متعدد، فراگیر و سیستمایتک» است.
او در ادامه تصریح کرد: «این اقدامات علیه آمریکایی‌ها توسط افراد وابسته به دولت‌ها انجام می‌شود. این مطمئناً به‌نظر من شبیه اقدام جنگی است.»
وزارت دادگستری آمریکا نیز در ماه جاری خبر داده بود که تهدیدهایی علیه جان «جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا از سوی عوامل ایرانی وجود دارد.
این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که واشینگتن و تهران در حال رایزنی برای دستیابی به توافقی هسته‌ای و در مراحل پایانی احیای احتمالی توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» هستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.