رفتن به محتوای اصلی

مردی به اتهام خرید و فروش اعضای بدن انسان در فیسبوک دادگاهی شد
19.08.2022 - 23:04

مردی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا که به گفته پلیس سعی کرده بود بخش‌هایی از یک جسد دزدیده‌شده را از زنی در ایالت آرکانزاس بخرد و به فروش دوباره آن در فیسبوک اقدام کند، به سوء‌استفاده از بقایای جسد انسانی و در اختیار داشتن اموال مسروقه متهم شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه، ۲۸ مردادماه، گزارش داد که جرمی لی پائولی ۴۰ساله، اهل شهر انولای پنسیلوانیا که در ۲۲ ژوئیه دستگیر شده بود، روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه در برابر دادگاه بدوی حاضر شده است. 

او در صفحه‌ای به نام خود در فیسبوک، تصاویری از کیسه‌ها و پشته‌های استخوان‌های ران را منتشر کرده که در توضیح یکی از آن‌ها نوشته شده است: «استخوان‌های بیشتری گرفتم تا مرتبشان کنم». صفحه فیسبوکی که او برای فروش اعضای بدن استفاده می‌کند، «خانه عجایب‌ بزرگ» (The Grand Wunderkammer) نام دارد و در توضیح آن آمده است: «فروشندگان چیزهای عجیب‌وغریب و غیرمعمول، نمایشگاه‌های موزه‌ای، سخنرانی‌های مهمانان، سرگرمی‌های زنده و بیش از این! عجیب، کمیاب و از هر نظر منحصربه‌فرد!». در این صفحه لینکی هم به وب‌سایت او وجود دارد. 

شان مک‌کورمک، دادستان ناحیه‌ای در پنسیلوانیا که پائولی در آن‌جا دادگاهی و متهم شده است، گفت: «وقتی‌که فکر می‌کنم هر چیز ممکنی را دیده‌ام، چیزی شبیه به این اتفاق می‌افتد. سوالی که ما باید به آن پاسخ می‌دادیم این بود که آیا فروش اعضای بدن یا استخوان‌ها و بقایای انسان غیرقانونی است... یا قانونی؟ برخی از آن‌ها، در کمال تعجب، قانونی بود. و با ادامه تحقیقات، مشخص شد که فعالیت غیرقانونی نیز در جریان بوده است.»

پائولی خود را گردآورنده چیزهایی می‌داند که ‌آن‌ها را «عجیب» می‌خواند، ازجمله اعضای بدن انسان. براساس گواهی پلیس، وقتی برای نخستین‌بار از پائولی بازجویی شد، او گفت که بقایای احساد را به‌صورت قانونی در اختیار گرفته است. پلیس ابتدا نزد پائولی بقایای قدیمی‌تری ازجمله اسکلت‌های کامل را پیدا کرد که براساس ارزیابی آن‌ها به‌طور قانونی به‌دست آمده‌اند.

اما پس از گزارش دوم درباره بقایای جدیدتر در خانه پائولی، کارآگاهان برای یافتن استخوان‌ها و اجزای بدنی که به‌تازگی حریده بود، بار دیگر به آن‌جا بازگشتند. پلیس سه سطل بیش از ۲۰ لیتری (پنج گالنی) حاوی اجزای مختلف بدن انسان‌های مختلف -ازجمله کودکان- پیدا کرد و ماموران مجری قانون فدرال و ایالتی بسته‌های دربردارنده اعضای بدن را که زن آرکانزاسی برای پائولی فرستاده بود، رهگیری کردند.

لزلی تیلور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس در لیتل‌راک، به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت که جسد مذکور قرار بوده به آن دانشگاه اهدا شود، اما یک زن کارمند مرده‌شوی‌خانه آن را از سردخانه مرکزی آرکانزاس در شهر لیتل‌راک دزدیده است. به گفته او، تحقیقات پلیس فدرال در این زمینه، همچنان ادامه دارد.

براساس آنچه در شهادتنامه آمده است، پائولی به کارآگاهان گفته که قصد داشته است اعضای بدن را دوباره بفروشد. بنابر ادعای کارآگاهان پائولی قصد داشت در ازای دریافت اعضای بدن، از طریق پیام‌رسان فیسبوک مبلغ چهار هزار دلار به زن آرکانزاسی بپردازد.

فیسبوک به پرسش‌های خبرنگار آسوشیتدپرس درباره صفحات پائولی پاسخ نداده است، اما براساس معیارها و اصول فیسبوک، بهره‌گیری از انسان‌ها و به‌طور مشخص فروش اعضای بدن در سیاست‌های تجاری و تبلیغاتی آن ممنوع اعلام شده است.

طبق مدارک دادگاه، پائولی در حال حاضر با وثیقه ۵۰هزار دلاری آزاد است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.