رفتن به محتوای اصلی

سرمربی پیشین تیم‌های ملی ایران: چیزی از عمر من باقی نمانده است
08.08.2022 - 08:35

«میروسلاو بلاژویچ» سرمربی پیشین تیم‌های ملی ایران و کرواسی، خبر از «ابتلای سه‌باره‌اش» به سرطان داده و گفته است که عمرش به زودی به پایان می‌رسد.

رسانه‌های کرواسی، به نقل از صفحه «فیبسوک» میروسلاو بلاژویچ نوشته‌اند که او دیگر امیدی به زندگی ندارد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در سال‌های گذشته به علت ابتلا به سرطان پروستات، در یکی از بیمارستان‌های اتریش تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی بار دیگر او مبتلا به سرطان شده است و تحت درمان پزشکان کشورش است.

 

او حالا با بازگشت سرطانش در صفحه اجتماعی خود نوشته است: «من به زودی این دنیا را ترک می‌کنم. من دو سرطان داشتم و حالا اینجا سومی در من پدیدار شده است. من با این فکر همیشه دست و پنجه نرم می‌کنم که عمر من گذشته و کم کم باید از این دنیا بروم. دوستان من و بازیکنان نسل من همگی مدت‌ها پیش به خاک سپرده شده‌اند. من تنها کسی هستم که زنده ماندم. در کودکی آنقدر فقیر بودم که همیشه لباس‌هایم را وصله می‌زدم و می‌پوشیدم و بعدها در جوانی وقتی ازدواج کردم، من و همسرم نمی‌دانستیم می‌توانیم ناهار تهیه کنیم و بخوریم یا خیر. مادرم در سخت‌ترین شرایط من از دنیا رفت و نتوانست ببیند که بالاخره توانستم یک زندگی برای خودم داشته باشم. او به من وصیت کرد که از خواهرانم مراقبت کنم.

 

تیم ملی کرواسی نخستین بار سال ۱۹۹۸ با مربیگری میروسلاو بلاژویچ به رقابت‌های جام جهانی رسید و موفق شد عنوان سوم این مسابقات را کسب کند.

او دو سال بعد و در پی ناکامی تیم ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ سرمربی‌گری ایران را برعهده گرفت، اما موفق نشد تیم ملی ایران را به جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن برساند. پس از آن از سمت خود کنار رفت و دستیارش «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی‌گری تیم ملی ایران را برعهده گرفت.

میروسلاو بلاژویچ سال ۱۳۹۰ خورشیدی به ایران بازگشت و سرمربی‌گری تیم فوتبال «مس کرمان» را برای مدتی برعهده گرفت. فصل ۲۰۱۵ - ۲۰۱۴ آخرین فصل مربی‌گری او بود که هدایت تیم «زادار» کرواسی را برعهده داشت.

coach2.jpg

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.