رفتن به محتوای اصلی

حمله و تخريب خانه هاى بهائيان را محكوم ميكنيم
06.08.2022 - 08:21

حمله و تخريب خانه هاى بهائيان را محكوم ميكنيم

بارديگر، رژيم فاشيستى مذهبىِ ولايت فقيه روز سه شنبه ١١مرداد ١٤٠١ خورشيدى، با بیش از ۲۰۰ مامور حکومتی، بهائیان را در روستای روشنکوه جمع کردند و برای جلوگیری از فیلمبرداری، تلفنهای همراه آنها را گرفتند تا به خانه هاى آنان حمله و آنها را تخريب كنند.

به نوشته نماینده بهائیان در سازمان ملل، ماموران از "تجهیزات سنگین خاکبرداری" برای تخریب این خانهها استفاده کردند.

وبسایت "هرانا" که باصطلاح اخبار نقض حقوق بشر در ایران را پوشش میدهد نیز تخریب «خانههای شش خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری، توسط ارگانهای دولتی» را تایید کرد. حدود بیست هکتار از زمینهای کشاورزی اهالی این روستا را نیز سیم خاردار زده و تصرف کردند. اين اولين بار نيست كه رژيم ضد انسانى، دست به چنين جناياتى ميزند.

.

محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران تایید کرد که" ۳۸۰ هکتار زمین در سال گذشته از سوی دولت در این استان تصرف شد و میزان زمینهای تصرف شده در مازندران از سوی دولت در سه ماه اخیر نیز به «۲۵ هکتار» رسیده است".

در مرداد و آبان سال گذشته نیز، ماموران امنیتی و نیروهای دولتی خانههای چندین خانواده بهائی در روستای «روشنکوه » را بدون ارائه حکم یا اخطار قبلی تخریب کردند. در آن زمان، اداره منابع طبیعی استان مازندران ادعا کرده بود، ۱۴ قطعه زمین در روستای روشنکوه، «سابقا جنگل» بوده است و بهائیان این روستا با «تصرف در اراضی جنگلی، به کشاورزی و ساخت و ساز مشغول شدهاند». در حاليكه منابع موثق ميگويند؛اين اراضى «قدمتی بالغ بر ۷۰ سال» دارند..

 

رژيم فاشيستى مذهبی آیین بهائیت را به رسمیت نمیشناسد و مقامات آن بارها بهائیان را «جاسوس و دشمن» خوانده و در بیش از چهار دهه گذشته احکام متعدد اعدام، بازداشت، زندان و محرومیت از تحصیل و کسب و کار، تخریب منازل و گورستانها علیه پیروان این آیین را صادر کرده است. اينها جنايات تا به آنجا رسانده اند كه افراد كهنسال را فقط بخاطر اعتقاداتشان به جوخه هاى اعدام سپرده اند! فرزندان بهائى را از ادامه تحصيل محروم كرده اند و آنها را از كسب و كار محروم كرده و ميكنند. بهائیان برای جامعه ما یک سرمایه انسانی و اجتماعی هستند و ایران خانه آنها هم هست.

 

با گسترده شدن جنبش دادخواهى و مبارزات زنان براى نه به حجاب و اعتصابات كارگران و اعتراضات بازنشستگان و آموزگاران، رژيم با چالشهاى گوناگونى مواجه شده است. و به همين خاطراست كه خامنه اى به آتش به اختيارانش دستور داده است که مانند سال ١٣٦٠كشتار براه اندازند تا در قدرت بماند و دستگيرى مادران جانباز و دادخواه در اين روزها از جمله آنهاست.

دستگيرى هنرمندان و حتا اصلاح طلبان نشان از وحشتى است كه سراسر وجود منحوس رژيم را فرا گرفته است و تخريب خانه هاى بهائيان جدا از اين وحشت نيست.

 

مردم بخوبى ميدانند اگر به سركوب هاى وحشيانه امروز پاسخ نگًويند، فردا در جاى جاى ايران هر كجا كه بخواهند حمله خواهند كرد و خانه و كاشانه مردم را ويران خواهند كرد تا همچون گذشته، به بهانه هاى مختلف ، رانتخواران به ساخت و سازِ ساختمانها و تقسيم آنها بين هزار فاميل بپردازند.

ما ضمن محكوم كردن اين جنايات ، به دولتها و جوامع بين الملل و سازمانهاى حقوق بشر هشدار ميدهيم، سازش با چنين رژيم ضد انسانى و انسان كش را كنار بگذارند و از مردم ايران حمايت كنند.اقليت هاى مذهبى در ايران بسيار مورد آزار قرار گرفته اند، به ویژه بهائیان كه رفته رفته،تلاش دارند آنها را از حق زندگى و حتا زنده بودن محروم كنند!

حمايت هاى شما در اين مقطع می تواند كار ساز باشد و جان هزاران انسان از تباهی نجات یابد .

حزب آزادى و رفاه ايرانيان(آرا)

١٤مرداد١٤٠١خورشيدى/ پنج آگوست ٢٠٢٢ ميلادى

araparty@gmail.com

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

هوشنگ اسدی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.