رفتن به محتوای اصلی

نخستین واکنش مسیح علی‌نژاد به بازداشت یک مرد مسلح جلوی منزل شخصی‌اش
31.07.2022 - 20:51

بر اساس شکایت‌نامه‌ای که به دست ایران‌اینترنشنال رسیده، یک مرد مسلح ۲۳ ساله در محله بروکلین نیویورک مقابل منزل مسیح علینژاد روزنامه‌نگار ایرانی روز پنجشنبه هفته گذشته بازداشت شده است.

بر اساس این شکایت‌نامه، فردی به نام خالد مهدی‌‌اف ۲۳ ساله مسلح به کلاشنیکف با خشاب پر و بیش از هزار دلار پول نقد، پس از دو روز کمین پلیس، در روز پنجشنبه دستگیر شده است.

سلاح او ساخت چین بوده و شماره سریال آن دستکاری و مخدوش شده بود.

در این شکایت‌نامه، به هیچ ارتباط مستقیمی میان این فرد و علینژاد اشاره نشده، اما آمده که متهم روی یک «محل اقامت» در بروکلین تمرکز داشته است.

نیروهای پلیس مهدی‌اف را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پنجم و ششم مرداد، زمانی که در یک خودرو سوبارو فورستر خاکستری با پلاکی متعلق به ایالت ایلینوی به مدت چهار ساعت نشسته بود، زیر نظر داشتند.

بر اساس شکایت‌نامه علیه این فرد، او غذا سفارش داد و به داخل پنجره‌ها نگاه کرد و سعی کرد در ورودی خانه‌ای را که او بیرونش پارک کرده بود، باز کند.

نیروهای پلیس نیویورک روز پنجشنبه مهدی‌اف را پس از عبور از تابلوی ایست متوقف کردند و پس از آنکه پلیس متوجه شد او بدون گواهینامه رانندگی می‌کند، بازداشتش کردند.

بر اساس این شکایت‌نامه، پلیس بعدا خودروی او را بازرسی کرد و یک کلاشنیکف با چند خشاب، گلوله‌های اضافی و چمدانی پر از پول نقد پیدا کرد. دو پلاک متفاوت دیگر نیز کشف شد.

همچنین در چمدانی که در خودرو مهدی‌اف پیدا شد یازده اسکناس صد دلاری وجود داشت.

مهدی‌اف به پلیس گفته که او در یانکرز زندگی می‌کرده، اما اجاره‌بها در آنجا بسیار بالا بود و او قصد داشت مکانی جدید برای زندگی در محله بروکلین پیدا کند.

او گفت سعی کرده بود در ورودی آن خانه را باز کند تا بتواند در داخلی آن را بزند و بپرسد آیا می‌تواند اتاقی را اجاره کند.

مهدی‌اف که در ابتدا گفته بود خوردو را قرض گرفته و چیزی درباره سلاح نمی‌داند و چمدان پول متعلق به او نیست، بعدا اعتراف کرد که سلاح متعلق به او بوده و «چون دنبال کسی می‌گشت» در بروکلین بوده است.

دستگیری این فرد در حالی است که پیشتر کشف توطئه ربایش و انتقال مسیح علینژاد از سوی آمریکا موجی از واکنش‌ها را برانگیخته بود.

مسیح علینژاد یکی از مطرح‌ترین روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی مخالف جمهوری اسلامی است که رسانه‌های حکومتی ایران بارها علیه او موضع‌گیری کرده‌اند.

همچنین در اعترافات اجباری زنان معترض به حجاب اجباری که اخیرا از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شده، زنان بازداشت شده مجبور شده‌اند علیه علینژاد سخن بگویند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.