رفتن به محتوای اصلی

پوشش اجباری؛ تجاوز به حقوق شهروندی و دعوت به مقاومت اجتماعی+ ویدئو
29.07.2022 - 18:59

کشور را ویران کردید، گورتان گم کنید از ایران، برو وگرنه مردم را رو سرت می ریزم ! ما را از چه می ترسانید؟ پول نداریم نان بخوریم! برو گمشو .. شما ریدید تو مملکت ما و …

این فریادها در ایران هر روز بلندتر می شوند.

 

سخنان این دو دختر شجاع ایران، آینه ای از تضاد جامعه ایرانی با قطب اسلامگرایان بوده، و در عین حال گویای انتظارات جامعه زنان از شهروندان کشور، و نیز بیانگر ضرورت تحول مقاومت فردی در برابر تجاوز اسلام سیاسی به مقاومت اجتماعی – میدانی می باشد.

حکومت اسلامی در طول عمر خود چنین وانمود کرده که حجاب موضوع مختص بخشی از زنان است. در حالیکه تحمیل حجاب اجباری – اسلامی، نماد سلطه اسلامگرایان و سیاست تهاجم دینی و فرهنگی به جامعه ایران بوده و این تهاجم سیستماتیک حکومتی، مقاومت سازمانیافته  اجتماعی را طلب می کند. سخنان دختران شجاع و تهدید بمیدان آوردن مردم، بیان ساده کلیدی ترین امر مبارزه در شرایط امروز ایران است.

ترجمان سیاسی و مبارزاتی سخن دختران آگاه و شجاع، دعوت از مردم برای پایان دادن به مقاومت فردی زنان و جامعه زنان و سازمان دهی مقاومت اجتماعی بمثابه امری آزادی خواهانه، انسانی، سیاسی، شهروندی، میهنی، ملی و حقوق بشری در برابر تجاوز دوم اسلام به ایران است.

اینروزها ورد زبان مردم خطاب به حاکمان و دنبالچه های شان اینست که گورتان را از ایران گم کنید. جامعه ایران امروز، با ماهیت انسان ستیزانه و ایران ستیزانه اسلام در ایران آشنا شده و حافظه مقاومت ایرانیان در برابر تجاوز بیگانگان بیدار شده است. جامعه آشنا به تاریخ و هویت خویش، مصمم است تا طرح نو برافکند و ضرورت حاکمیت سیاسی تبلور خرد جمعی امروز خود را در اشکال گوناگون فریاد می زند. زنان و مردان ایران، سموماتی سیاسی و فرهنگی که در دو حکومت شاه و شیخ در پیکر جامعه شهروندی تزریق شده بود را اکنون استفراغ می کنند و روح ایراندوستی خردمندانه، سلحشوری، آزادیخواهی و برابری طلبی جنسیتی را جایگزین آنها می کنند.

ضعف انقلاب مشروطه در برقراری جمهوریت و لائیسیته، تبلیغات و خرافه پروری در رژیم پهلوی، اجبار دین رسمی و تدریس اجباری خرافات اسلامی در مدارس ، زیارت های مکرر شاه در مکه و قبرهای مرده های اسلام در ایران و بیگانگی دیکتاتور باستانگرا با سکولاریسم، لائیسته و دمکراسی، و …، در شرایط خلع سلاح آته ئیست ها، بستر قدرتگیری اسلامگرایان پنجاه و هفتی (پایه اجتماعی و فرهنگی حکومت اسلامی) را مهیا ساخت.

آنچه حزب الله و شاه الله را بهم پیوند داد، دین اسلام بود که یکی قصد احیای سلطه مطلق مکتبی – تاریخی خود بر ایران و ایرانیان را داشت و دومی تناقضی از دو متضاد ایرانگرائی و اسلامگرائی بود.

حاصل کشمکش ایندو و علاقه و منافع قدرت های بزرگ به استفاده از ابزار دین در خاورمیانه، شرایط فاجعه بار کنونی را ایجاد کرد. جامعه ایران در آستانه بیرون آمدن از پیله تاریخی دیکتاتوری (حکومت فردی) و اسلام و اسلامگرایان است!

جامعه شهروندی و میهن مان را دریابیم و دعوت به مقاومت اجتماعی را پاسخ ملی دهیم.

برای برون رفت از شرایط کنونی، حول اشتراکات وفاق ایجاد می شود ولاغیر!!!

سه اصل آزادی شهروند، جامعه و میهن، در یک نظام قانونمند جمهوری لائیک، دمکراتیک و سوسیال، می تواند سقف مشترک رزم ما برای همپیمانی میدانی و جنبش اقدام در خیابان جهت براندازی حکومت اسلامی باشد. میدان و خیابان را دریابیم! قدرت ایران و ایرانیان در خیابان و جنبش اقدام در خیابان است!

اقبال اقبالی

29.07.2022

www.tribuneiran.org

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.