رفتن به محتوای اصلی

ویدئوی به آب و آتش زدن مادر برای نجات دخترش از چنگ گشت ارشاد
دخترم را نبرید! مریضه! فریادهای مادر بی‌پناه
26.07.2022 - 09:12
دخترم را نبرید، مریضه! ویدئوی به آب و آتش زدن مادر برای نجات دخترش از چنگ گشت ارشاد

ویدئویی از تلاش یک مادر برای نجات دخترش از چنگ گشت ارشاد

همانطور که در کلیپ مشاهده می‌کنید یک خانم با ایستادن جلوی خودروی گشت ارشاد و آویختن خود به آن با التماس‌ها و جیغ و فریاد تلاش می‌کند، از بازداشت و انتقال دخترش به مقر گشت ارشاد جلوگیری کند. وی فریاد می‌کشد «دخترم را نبرید دخترم مریضه!». ماموران گشت ارشاد در یک اقدام غیر انسانی بدون توجه به حضور این خانم در جلوی خودرو به حرکت خود ادامه داده و با افزایش سرعت تلاش می‌کنند، او را کنار بزنند. در انتهای ویدئو این خانم سراسیمه در خیابان بدنبال خودروی گشت ارشاد می‌دود.

این روزها شاهد درگیری مردم با ماموران گشت ارشاد و بسیجی هستیم. همزمان با شدت گرفتن اعتراضات اقشار مردم، مقامات دولتی تنها راه چاره را در سرکوب می‌بینند. این روزها مردم شاهد اوج‌گیری گرانی و تورم افسارگسیخته هستند. اعتراضات به گرانی نان و آرد و حذف ارز ترجیحی در بهار امسال هنوز فروکش نکرده است. بیش از همه سران حکومت به وضعیت متزلزل و بحرانی حکومت اشراف دارند. بهمین دلیل تنها راه نجات حکومت را افزایش سرکوب می‌دانند.

مرگ ۳ جوان در اثر تیراندازی ماموران امنیتی در محور دهدشت ـ بهبهان + فیلم

جهش قیمت‌ها و اجرای طرح حجاب

در بحبوحه گرانی و جهش قیمت‌ها رئیسی یکباره موضوع اجرای مصوبات عفاف و حجاب را پیش کشیده است. خامنه‌ای و رئیسی تلاش می‌کنند، با این پوش جو رعب و وحشت را بر جامعه حاکم کنند تا بتوانند جلوی اعتراضات مردم را سد کنند.

گزارش‌ها و تصاویری که مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند حاکی از استقرار خودروهای گشت ارشاد در مناطق مختلف شهر است. آنها با برخوردهای توهین‌آمیز تلاش می‌کنند، زنان و دختران را دستگیر و با خود ببرند. همچنین افراد بسیجی‌ با لباس شخصی قصد مزاحمت برای مردم را دارند، اما با واکنش و مقاومت مردم مواجه شده و در بیشتر موارد مجبور به عقب‌نشینی و ترک صحنه شده‌اند.

این صحنه‌ها نشان می‌دهد، جامعه در مقابل این موج سرکوب مقاومت می‌کند. سران حکومت دیگر نمی‌توانند از حربه بدحجابی برای ایجاد جو رعب و وحشت استفاده کنند. اعتراضات یک سال گذشته و گسترش آنها نشان می‌دهد، آستانه تحمل مردم بسیار پایین است. مردم دیگر تحمل این زور‌گویی‌ها را نداشته و این اعمال به ضد خودش تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.