رفتن به محتوای اصلی

بازهم حمله اسرائیل به مواضع نیروهای سپاه و حزب‌الله لبنان در جنوب دمشق
22.07.2022 - 06:00

منابع نظامی در سوریه گفتند که در پی حمله اسرائیل به اهدافی در حومه دمشق، سه نظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند. رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که هدف این حملات یک مرکز ساخت پهپاد و پایگاه نیروهای ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در حومه دمشق بوده است.

یک منبع نظامی سوری گفت که این حمله در اولین دقایق روز انجام شد و در آن نیروهای اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان، اهدافی را در حومه دمشق مورد حمله قرار دادند.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، نوشت: «پدافند هوایی در حومه دمشق برای مقابله با موشک‌های اسرائیل فعال شد و تعدادی از آنها را ساقط کرد.»

با این حال یک مقام‌های نظامی سوریه گفت که در اثر حمله موشکی اسرائیل سه نظامی کشته و هفت نفر نیز زخمی شدند و اصابت این موشک‌ها به نقاطی از حومه دمشق خسارات مادی نیز وارد کرد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در پایتخت سوریه در جریان حملات بامداد جمعه گزارش دادند.

بنابراین گزارش‌ها در جریان این حملات، اسرائیل پایگاهی در حومه سیده زینب در جنوب دمشق هدف قرار گرفت.

مقام‌های وزارت دفاع و ارتش اسرائیل که به جز در مورد حملات تلافی‌جویانه در مقابل حملات خاص به اسرائیل درباره مواردی چون این حمله به حومه دمشق اظهار نظر نمی‌کنند.

در همین حال روزنامه جروزالم پست گزارش داد که بامداد جمعه چهار حمله به مواضع ارتش سوریه و شبه‌نظامیان طرفدار ایران در حومه دمشق انجام شد و از جمله یک انبار متعلق به سپاه پاسداران و اهدافی در شهر هجیره در جنوب دمشق مورد حمله قرار گرفت.

بنابر این گزارش در یکی از این حملات، موشک به مجتمع هیثم سلیمان، مجتمع ساخت ایران، اصابت کرد و تلفات و خساراتی به شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان که این منطقه مستقر هستند وارد کرد و مجروحان به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل شده‌اند.

جروزالم پست افزود که منابع نزدیک به مخالفان سوری گفتند که حملات بامداد جمعه یک کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین در سیده زینب و یکی از مراکز استقرار شبه‌نظامیان ایرانی در آن نزدیکی را هدف قرار دادند و «حداقل ۱۰ نفر از شبه‌نظامیان» کشته شدند.

تایمز اسرائیل نیز تاکید کرد حتی با وجود بدتر شدن روابط با مسکو در هفته‌های اخیر، حملات اسرائیل در حریم هوایی سوریه که عمدتا تحت کنترل روسیه است، ادامه یافته است.

این سومین حمله اسرائیل به اهدافی در سوریه در ماه ژوئیه است. پیش از این، اسرائیل در دوم ژوئیه به یک پایگاه در شهر الحمیدیه در جنوب طرطوس، نزدیک به مرز لبنان، حمله کرد و پس از آن ششم ژوئیه نیز در جریان حمله اسرائیل به مناطق مرزی نیز یک نیروی نظامی سوریه کشته شد.

به گزارش تایمز اسرائیل، در دهه گذشته نیروهای اسرائیلی صدها حمله هوایی به اهدافی در سوریه انجام داده‌اند و تمرکز این حملات بر مقابله با اقدامات ایران برای انتقال تسلیحات به حزب‌الله لبنان یا جلوگیری ایجاد پایگاهی در مرزهای شمالی اسرائیل بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

Hossein Darestani

چه جنگ یکسویه، یکی میزند ویرانگر وان دیگری بدون واکنش جنگی تنها لاف میزند.یکی بود که سودای پهلوانی وزور داشت و با کسی کشتی گرفت وبرخاک افتاد و برخاست گفت در کشتی نه دست ونه پا را باید بگیری تنها بگیری ونقس برزمین کنی واین داستان به واکنش لاف گونه پاسداران همانندی دارد وپس از هر حمله میگویند اگر جرات داری یکی دیگر بزن تا جاییکه ابزار جنگی اسراییل از بس شلیک کرده اند که درآستانه فروپاشی هستند و تنها سرمایه مردم ستمدیده ایران به هدر میرود وباید به اسراییل گفت سپاه چه قابلی ،خامنه ای فدای تو

جمعه, 22.07.2022 - 15:02 پیوند ثابت
نظرات رسیده

 اینها (موساد در ایران هم زندان و هم فردوگاه مخفی دارد) که فرمودی برای اینهمه کار و فعالیت کافی نیست!! باید نهادهای دیگری هم سازماندهی کرده باشه

و شبکه گسترده ای را فراهم ساخته ،که با آسودگی فرماندهان سپاه را بازجویی می کنه فیلم میگیره اسناد سری خارج می کنه !!! چند سال پیش ، میز اسرائیل در وزارت اطلاعات ، بصورت کامل، مامور موساد بودند که دستگیر شده بودند!!

جمعه, 22.07.2022 - 07:11 پیوند ثابت
امرالله ابراهیمی

باندهای مافیایی - تروریستی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات که این همه از "اقتدار نظام" دَم می‌زنند، حتی نمی‌توانند از چهار دیواری خودشان هم محافظت کنند ? جناب آقای Ali Bisetareh چند سال پیش به آنان توصیه کرده بود که به جای مواد افیونی و توهم‌زا، به ویسکی با مزۀ ماست و خیار روی آورید ? اگر به توصیه ایشان عمل می‌کردند، کارشان به اینجا نمی‌کشید. ?

جمعه, 22.07.2022 - 07:09 پیوند ثابت
نظرات رسیده

کشوری که یه آخونده پنچ تومانی رهبرش بشه بهتر از این هم نمیشه .خنده داره ،،یه سرویس اطلاعاتی یک کشور دیگه برای خودش اونجا هر کاری دلش میخاد میکنه و اینا هی زر میزنن

جمعه, 22.07.2022 - 07:08 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.