رفتن به محتوای اصلی

آیا بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ کاندید خواهد شد ؟
16.07.2022 - 22:18

آمریکایی ها از بایدن دل خوشی ندارند ! چرا ؟ به سبب گرانی و تورم ؟ یا به دلیل پیری ؟ یا اینکه در این شرایط بحرانی (کوید و تجاوز به اوکراین و تورم و گرانی و تنگناهای دیگر اقتصادی)  توان یک رهبر کاریزما و قدرتمند را ندارد ؟ به گمان من هر سه المنت موثر هستند . چرا ؟

جو بایدن قصد نامزدی در انتخابات آینده را داد.  در آخر هفته پیش، کاملا هریس، معاون رئیس جمهور که در انتخابات مقدماتی گذشته رقیب بایدن بود، در مصاحبه ای گفت: «به حرف بایدن گوش کنید. او قصد نامزدی دارد.»

نخست نیم نگاهی به نظرسنجی ها بیاندازیم : 

۶۱ درصد از رای دهندگان دموکرات شرکت کننده در نظرسنجی، نامزد دیگری را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ ترجیح می دهند. تنها ۲۹ درصد خواهان نامزدی مجدد بایدن هستند.

۳۴ درصد از دموکرات‌ها در این نظرسنجی گفته اند که بایدن را به خاطر کهولت سن نامزدی مناسب برای انتخابات دوباره نمی دانند. تقریبا همین تعداد از شرکت کنندگان معتقد بودند که رئیس جمهور «مسئولیت خود را به خوبی انجام نمی دهد.» 

بایدن به خاطر تورم بی سابقه مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. برای یک پنجم از کل پاسخ دهندگان، وضعیت اقتصادی، از جمله اشتغال، تورم و  افزایش قیمت ها و هزینه های زندگی  بزرگترین مشکل آمریکا در حال حاضر بوده است. هر چند که دلایل تورم ، عواملی از قبیل بحران کرونا و کاهش تولید در سال ۲۰۲۰،  تجاوز روسیه به اوکرایین و بحران انرژی و تصمیمات نابخردانه در اقتصاد کلان ، توسط  ریاست جمهوری پیشین بوده است . اما آمریکایی ها به حال می نگرند و اینکه چرا بایدن توان مهار کردن تورم را ندارد .

کاخ سفید ادعا می کند  بایدن از «سریع ترین و قوی ترین میزان بهبود اشتغال در تاریخ آمریکا» بر خوردار است , اما آمریکاییان این ادعا را واقعیت نمی پندارند،  زیرا قیمت مواد غذایی و بنزین در حال افزایش است.

درمورد  «نشانه های پیری» و « تلو تلو خوردن » رهبر امریکا،  اخیرا در نیویورک تایمز یادداشتی درج شده است ؛ نیویورک تایمز می نویسد  که وی هنگام راه رفتن زمین می خورد و هنگامی که در انظار عمومی ظاهر می شد تلو تلو می خورد. این روزنامه به نقل از اطرافیان رئیس جمهوری می گوید که آنها «نفس خود را در سینه حبس می کنند تا ببینند آیا او می تواند بدون گاف کاری را انجام دهد.» در مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۹، خود بایدن گفته بود: «هیچ اشکالی ندارد که مردم درباره سن من صحبت کنند.» وقتی او در سن ۲۹ سالگی به مجلس سنا انتخاب شد، مردم با تعجب می پرسیدند که آیا او به اندازه کافی بزرگ شده است یا خیر. اما حالا سوال این است که آیا وی برای این شغل بسیار پیر نیست  . خود او می گوید: «من در مورد سلامتی خود کاملا شفاف خواهم بود. من در شرایط خوبی هستم.»

پاره ای از ریش سفدان حزب دموکرات در جستجوی کاندید دیگری هستند , اما بایدن با لجاجت برای کاندید شدن دو باره خود پافشاری می کند، شاید که نتیجه انتخابات میان دوره ای نوامبر ۲۰۲۲ وی را از خرشیطان  پایین آورد !!

 

۱۶ ژولای ۲۰۲۲

rezaalavim@yahoo.com

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.