رفتن به محتوای اصلی

دو انفجار در مقر بسیج مالک اشتر ؛ مجاهدین مسئولیت را بر عهده گرفت
02.07.2022 - 15:20

 

 

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از وقوع دست‌کم دو انفجار در مقر «ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر» در جنوب شرق تهران در شامگاه جمعه حکایت دارد. این پایگاه در محدوده تعدادی از پادگان‌های بزرگ سپاه پاسداران است. سازمان مجاهدین خلق ایران مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

مقامات جمهوری اسلامی هنوز درباره این حمله اظهار نظر نکرده‌اند.

ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر در منطقه ۱۴ تهران و در بزرگراه آهنگ است. در طرف دیگر این بزرگراه تعدادی از پادگان‌های بزرگ سپاه پاسداران قرار دارند.

سازمان مجاهدین خلق ایران که مسئولیت انفجارهای عصر جمعه در این پایگاه را بر عهده گرفته است، نوشت: «این قرارگاه در سرکوب جوانان و مردم معترض در تهران نقش اساسی ایفا کرده است.»

این حمله مدتی پس از برکناری حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، ابراهیم جباری، فرمانده سپاه «حفاظت ولی امر» و همچنین گزارش‌ها درباره بازداشت علی نصیری، فرمانده سابق سپاه حفاظت، رخ داد.

در ماه‌های اخیر نیز حملاتی به تأسیسات نظامی ایران انجام شده است.

 

شامگاه چهارشنبه چهارم خرداد، رسانه‌های ایران از بروز «حادثه صنعتی» در یکی از کارخانجات منطقه پارچین، وابسته به صنایع دفاعی جمهوری اسلامی خبر دادند.

پس از آن نیویورک تایمز به نقل از سه منبع ایرانی و یک مقام آمریکایی گزارش داد این حادثه به دنبال حمله پهپادهای انفجاری بوده که ساختمان تحقیقات تولید پهپاد وزارت دفاع را هدف قرار دادند.

این منابع آگاه به نیویورک تایمز گفتند این حمله احتمالا با کوادکوپترهای انفجاری انجام شده است.

همچنین ترور سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران و به دنبال آن وقوع چند مرگ مرموز دیگر در ایران، توجه رسانه‌ها و کارشناسان را به خود جلب کرده است.

چند روز پس از کشته شدن صیاد خدایی، روزنامه نیویورک‌ تایمز در خبری اختصاصی نوشت منابع اطلاعاتی اسرائیل در گفت‌وگو با آمریکا مسئولیت کشته شدن این نیروی سپاه قدس را بر عهده گرفته‌اند.

حدود یک هفته پس از کشته شدن صیاد خدایی، یکی از همکاران نزدیک او به نام سرهنگ علی اسماعیل‌زاده که او نیز از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه بود، در کرج فوت کرد.

مقام‌های ایرانی مرگ او را ناشی از «حادثه» خواندند اما منابع ایران اینترنشنال در داخل ایران گفتند او به ظن همکاری در افشای اطلاعات منجر به کشته شدن حسن صیاد خدایی، به دست اطلاعات سپاه حذف فیزیکی شده است.

در هفته‌های اخیر همچنین فردی به نام ایوب انتظاری که دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و از متخصصان برنامه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران بود، بر اثر «مسمومیت غذایی» جان باخت.

همزمان با او، یک متخصص زمین‌شناسی به نام کامران آقاملایی نیز با «مسمومیت غذایی» جان باخت.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز دوشنبه ۲۳ خرداد در گزارشی اختصاصی به نقل از یک مقام دولتی و دو منبع نزدیک به دولت ایران نوشت مقام‌های جمهوری اسلامی مسئولیت مرگ این دو نفر را متوجه اسرائیل می‌دانند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

Reza Dargahi

 

دروغ میگن ، اولین باری که یکی از سایت های رژیم نکبت حک شده بود وقتی در برنامه تلویزیون ایران اینترناشنال از شاهین قبادی سخنگوی مجاهدین سیوال شد که توسط شما بوده ایشان جواب داد که آنها هم توسط خبر گزاری ها اطلاع یافتند.

ش., 02.07.2022 - 22:24 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Freshteh Haghighatjoo

اگر کار مجاهدین باشد ایا نقض تعهد و امضای قرار داد به ارتش امریکا که زمان تسلیم و خلع سلاح قول دادن بدون اجازه هرگز سلاح بدست نگیرند و در عملیات مسلحانه شرکت نکنند نیست؟

همچنین در دادگاه لندن برای خروج از لیست تروریستی گفتند و قسم خوردند که از سالها قبل در یک گنگره سازمانی مبارزه مسلحانه را کنار گذاشتند و دیگر هرگز مسلح نخواهند شد.

ش., 02.07.2022 - 22:24 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.