رفتن به محتوای اصلی

پایان کار کنگرۀ نوزدهم سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
28.06.2022 - 20:20

کنگرۀ نوزدهم سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) روز جمعه ۵ فروردین‌ ماه ۱۴۰۱ (۲۵ مارس ۲۰۲۲ میلادی) با یک دقیقه سکوت به یاد رفیق فیروز راد از یاران دیرین سازمان، که در آستانۀ برگزاری کنگره درگذشت، و با ارج‌‌گذاری به تلاش‌های او و سایر یاران رفته در راه آرمان‌های انسانی، آغاز به کار نموده روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ (۱۹ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی) با تصویب نهایی سند چارچوب سیاست‌گذاری سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) به پایان رسید. کنگرۀ نوزدهم سازمان توانست در پنج نشست مجازی به همۀ دستور کار پیش روی خود با موفقیت رسیدگی کرده و تصمیم‌های لازم را اتخاذ کند. کنگره در کنار انتخاب شورای مرکزی خود و دیگر نهادهای اساسنامه‌ای منتخب کنگره، چند قرار و سه سند مهم را بررسی و به تصویب رساند.

همان‌گونه که پیش‌تر تاکید کرده بودیم، کنگرۀ ما هم‌زمان با روزهای دشوار میهن‌مان آغاز شد، «در شرایطی که فساد عمیق و همه‌جانبه و سیاست‌های نابخردانۀ حکومت در کنار تحریم‌های غیرانسانی و جنایت‌کارانۀ امریکا، سفره‌ی بسیاری از هم‌میهنان‌مان را هرچه کوچک‌تر کرده است». با آگاهی به چنین شرایطی بود که نام کنگره و سند سیاسی مصوب آن را "در خدمت مردم و میهن! در راستای تحقق منافع کارگران و زحمتکشان!" نهادیم تا یک بار دیگر بر وظیفه‌ی خود در قبال هم‌میهنان‌مان و کارگران و زحمتکشان کشورمان تاکید کرده باشیم. تاکید بر این پیوند را در پیام نوروزی کنگره به مردم میهن‌مان با آرزوی برداشتن گام‌هایی هرچه بزرگ‌تر در راه دسترسی به آرمان‌های بلند و دیرسال آزادی، عدالت اجتماعی و بهروزی مردم ایران نیز بیان کرده بودیم.

اسناد کنگرۀ نوزدهم پیش از آغاز به‌ کار کنگره از سوی نهادهای منتخب به تشکیلات ارائه و با مشارکت کم‌سابقۀ اعضای سازمان بررسی و بازتدوین و آمادۀ ارائه به کنگره شدند. همۀ پیشنهادهای رسیده در رابطه با سندها و قرارها به‌دقت در کمیسیون سیاسی برگزیدۀ کنگره بررسی و به‌ویژه سند سیاسی در چندین نوبت بازتدوین و ویرایش شد. پیشنهادهای پذیرفته نشده در کمیسیون به‌ درخواست ارائه‌ کنندگان آن‌ها در چندین نشست کنگره مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفتند.

اولین نشست کنگره، پس از انتخاب هیئت رییسه، قراری با عنوان «برای بازیافت کامل کنش‌گری همه‌جانبۀ سازمان» را به‌اتفاق آرا به تصویب رساند
در نشست چهارم کنگره پیام به مردم ایران با عنوان «درهم‌تنیدگی جنبش‌های اجتماعی - مبارزۀ همگام نیروهای چپ و جمهوری‌خواهان آزادی‌خواه و دموکرات» به تصویب رسید. در همین نشست پیام به فداییان خلق و یاران، رفقا، دوستان و دوستداران سازمان با عنوان «با عزمی راسخ به پیکار در راه آرمان‌های دیرین چپ سوسیالیستی» نیز به تصویب رسید.

کنگرۀ نوزدهم سند چارچوب سیاست‌گذاری سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) را به‌ مثابۀ راهنمای عمل شورای مرکزی در سیاست‌گذاری با عنوان «در خدمت مردم و میهن! در راستای تحقق منافع کارگران و زحمت‌کشان!» در نشست‌های سوم، چهارم و آخر کنگره بررسی و تصویب کرد
یکی دیگر از قرارهای مهم تصویب شده در کنگره‌ی نوزدهم سازمان ما، قراری برای بازتدوین برنامه، اساسنامه و آیین‌نامه‌ی کنگرۀ سازمان بود. کنگره این قرار را به‌اتفاق آرا تصویب و شورای مرکزی منتخب خود را موظف کرد بازتدوین برنامه، اساسنامه و آیین‌نامه‌ی کنگره را در دستور کار خود قرار داده و در اسرغ وقت  تدابیر و سازماندهی‌های ضرور در این زمینه را اتخاذ کند. بر مبنای همین قرار شورای مرکزی سازمان موظف است آیین‌نامهٔ کنگرهٔ سازمان را پس از بازتدوین از طریق همه‌پرسی به تصویب برساند. کنگرهٔ بیتسم سازمان بر اساس آیین‌نامهٔ بازتدوین شدهٔ مصوب، سازمان‌دهی و برگزار خواهد شد.
      
به جز چهار سند مهم پیوست این گزارش اولیه از کنگرۀ نوزدهم سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)، قرارها و پیشنهادهای دیگری در پنج نشست کنگره بررسی و به تصویب رسیده‌اند اما هیئت رییسه با هدف انتشار هرچه زودتر مهم‌ترین اسناد کنگره، در حال حاضر به این گزارش فشرده اکتفا می‌کند.
هیئت رییسۀ کنگرۀ نوزدهم ضمن قدردانی از تک‌تک رفقایی  که با تلاش و مشارکت خود توانستند کنگره‌ای موفق و پربار را سازمان داده و به انجام برسانند، برای نهادهای مرکزی منتخب کنگره و همۀ اعضای سازمان در راه خدمت به مردم و میهن و در راه تلاش برای تحقق منافع کارگران و زحمت‌کشان آرزوی پیروزی دارد.

هیئت رییسۀ کنگرۀ نوزدهم سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
 جمعه سوم تیرماه ۱۴۰۱ (۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی)

 

پایان کنگره نوزدهم سازمان فداییان خلق ایران(اکثریت)

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

فرید قاضی
برگرفته از:
https://www.kar-online.com/node/17866

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.