رفتن به محتوای اصلی

بهم پریدنی که شاهدیم؛ محصول اختلاف نظرعمیق تا کینه ورزی تاریخی درهر دو طرف است
23.06.2022 - 08:51

بهم پریدن و یا برخوردهای نسبتا تندی که ما این روزها در بین نیروها و افراد اپوزیسیون شاهدیم و هر روز بیشتر هم می شود ، به گمان من محصول اختلاف نظر عمیق و کینه تاریخی است، که وجود داشته و دارد.

این کینه تاریخی از یک سو در بین هواداران پادشاهی و از سوی دیگر در بین نیروهایی که زمانی در براندازی پهلوی دستی داشته اند و اینک عمدتا چپ جمهوری‌خواه یا ملی جمهوریخواه نامیده میشود ، زنده است و هر روز بیشتر می شود .

ما با کینه ای روبرو هستیم که در دو سو عمل می کند. این دو سویه ، پهلوی ستیزی و کمونیست ستیزی یا «چپ ستیری»، از نوع جهان سومی هرگز به صلح و آشتی نخواهند رسید . اگر غیر از این فکر کنیم خود را گول زده ایم . فقط باید امیدوار بود که این اختلافات در بستر دموکراتیک یعنی گفتگو جاری باشد . حال چه باید کرد را کسی پاسخ ندارد . براندازی رژیم اسلامی آن فاکتوری است که در پایان دادن یا تعدیل این گفتگو تاثیر می گذارد. در واقع جنگ نهایی بین مردم و رژیم نکبت اسلامی است که می تواند دو طرف گفتگو را در جایی به پذیرش واقعیتها بکشاند .

در حال حاضر نوع گفتمان در بین هواداران یا پشتیبانان این و آن جریان سیاسی بر شدت و داغی این اختلافات تاثیر می گذارد . اینجا کسی نیست که بدنبال قانع شدن و یا پذیرش استدلال باشد . موافقان و مخالفان تصمیم خود را از قبل گرفته اند . چپ هنوز برانداز پهلوی حاضر نیست اولویت ها را بپذیرد . مسلما میلیونها (به اتکا به نظر سنجی موئسسه گمان ) طرفداران آقای پهلوی تصمیم خود را گرفته اند که او را جلو داشته باشند چون الترناتیوی نمی بینند. ‌.

شاید بهترین کار با تمام این حرفها تصمیم آقای رضا پهلوی بود ، که از امثال « ما ها » باید عبور کند.

می گویند آنکه بامش بیش ، برفش بیشتر . از آنجاییکه آقای رضا پهلوی فراحزبی و یا فرا سازمانی عمل می کند، تشکیلاتی را رهبری نمی کند ، خودبخود نمی توان او را پاسخگوی افکار احتمالا تند نیروهای هوادارنش دانست . یک نفر با موقعیت او بدون یک تشکیلات گسترده، عملا نمی تواند کاری پیش ببرد ، دوران دوران شبکه های اجتماعی و تشکیلات در فرم های مختلف است ، او به گمان من سرنخی را که دارد ، صفحه فیسبوک ، اینستاگرام ، و.. برای تاثیر گذاری بر حجم همه آنچه در دور و بر او اتفاق می افتاد کافی نیست .

باید یک تشکیلات گسترده یا دبیرخانه جدی زیر نظر او باشد تا بتواند واکنش نشان دهد حال فرشگردی چیز بگوید یا هواداری بنام او به شخصیتها و... پرخاشگری کنند. ما پارلمانتاریست ها ،سکولار دموکراتها، متاسفانه این وسط گیر کرده ایم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.