رفتن به محتوای اصلی

اعلام آمادگی شورای مدیریت گذار برای همکاری متقابل با آقای رضا پهلوی
13.06.2022 - 12:46

نیاز مبرم به عقلانیت و دوری از تعصب

 

شورای مدیریت گذار در دو توییت ضمن تاکید بر استقلال و حفظ برابری، آمادگی خود را برای همکاری با آقای رضا پهلوی اعلام کرد، همانطور که شورای مدیریت گذار از بدو تاسیس همواره و بر اساس اسناد خود معتقد به گفتگوهای سازنده و همکاری متقابل بوده است و در این راه تلاشهای بسیاری نیز داشته است، از جمله چندین گفتگوی مستقیم با شخص آقای رضا پهلوی.

در توییت های شورا آمده است:

 

 

 

پیرو دو توییت شورای مدیریت گذار تلویزیون ایران اینترنشنال گفتگویی با آقای محسن سازگارا ترتیب داد. آقای سازگارا در توضیح دلایل انتشار این پیام گفت: «شورای مدیریت گذار در این دو توییت در حقیقت پیامی را داده است که در اسناد پایه ای شورای مدیریت گذار آمده اند. شورای مدیریت گذار با درک جامعه متکثر ایران و ملت با تنوع فرهنگی، قومی زبانی و دینی از ابتدا تشکیل، همواره تاکید داشته است که برای عبور از این نظام و استقرار دمکراسی ما نیازمند به رسمیت شناختن این تکثر در چهارچوب تمامیت ارضی هستیم.»

وی در ادامه گفت: «ضرورت این توییت ها این بود که عده ای با دوگانه سازی مصنوعی سعی میکنند این اتحاد را خدشه دار کنند. شورا در چهارچوب اصول خود مجددا تاکید کرد که شورا همانطور که قبلا با آقای رضا پهلوی همکاری کرده است به این همکاری ها ادامه می دهد.»

آقای سازگارا در بخش دیگر صحبت های خود، نظر شخصی خود را نیز در رابطه با صحبت های اخیر آقای پهلوی توضیح داد. از نظر ایشان، سخنرانی آخر آقای رضا پهلوی از بهترین سخنرانی های ایشان نبوده است اما سعی ما همواره این بوده است که بر نقاط مثبت تکیه و تاکید کنیم و البته راه همکاری و گفتگوی انتقادی را نیز باز بگذاریم.

یزدان شهدایی دبیر تشکیلات شورای مدیریت گذار  نیز در گفتگویی با صدای امریکا می گوید: «همه نیروهای سیاسی می‌توانند با حفظ استقلال خود در ایران آینده ایفای نقش کنند.» وی در این گفتگو ضرورت انتشار توییتهای شورا را نیز توضیح داد. وی گفت «خطر فروپاشی اجتماعی لزوم یک مدیریت سیاسی را در دستور کار ایران دوستان و نیروهای سیاسی قرار داده است. شورای گذار از دعوت آقای رضا پهلوی استقبال می کند؛ زیرا از ابتدای تشکیل شورای مدیریت گذار، یکی از ستونهای استراتژی ما ساختن یک چهره ملی از همه نیروهای اپوزیسیون بوده است و این توییت در حقیقت تاکیدی است بر این همکاری.»

وی در رابطه با تاکید بر استقلال و حفظ موضع برابر در توییت شورا نیز توضیح داد: «شورا نگران استقلال خود نیست و آقای پهلوی نیز صحبت از ادغام نکرده است و ما معتقد بر حقوق شهروندی هستیم و همه می توانند با حفظ این حقوق و با استقلال با هم همکاری کنند».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.