رفتن به محتوای اصلی

پشتیبانی نهاد مردمی از رهنمودهای شاهزاده رضا پهلوی
11.06.2022 - 22:40

پشتیبانی نهاد مردمی از رهنمودهای شاهزاده رضا پهلوی

هم میهنان گرامی

نهاد مردمی که یک سازمان سیاسی فرا ایدئولوژی بوده و هموندان آن متشکل از پشتیبانان پادشاهی پارلمانی و ساختار جمهوری میباشند، در بیانیه ۱۸ دیماه ۱۳۹۶ خود اعلام نمود که با تمامی امکانات لجستیکی و سازمانی از شاهزاده رضا پهلوی و رهنمودهای ایشان به عنوان  پرچمدار و هدایت کننده مبارزات آزادیبخش ایران پشتیبانی می نماید. همچنین در پاسخ به فراخوان پیمان نوین شاهزاده نیز  در هفتم مهرماه ۱۳۹۹ اعلام داشتیم که نهاد مردمی برای پیوستن به سایر نیروهای سیاسی دموکراسی خواه برای تشکیل یک جبهه متحد در کمترین زمان ممکن آماده است و با تلاشهایی که صورت گرفت بهمراه ۱۲  تشکل دیگر در ۱۳ امرداد ۱۴۰۰ در یک بیانیه اعلام نمودیم که با هماهنگی سازمانیافته راه همبستگی ملی را برای نجات ایران هموار می‌سازیم. 

در این شرایط حساس از کشور که اتحاد مردم هرچه بیشتر شکل میگیرد، نا گزیریم بعد از چهل و سه سال ناکامی در برچیدن جمهوری اسلامی از خود این پرسش را بپرسیم که چرا فرصت سوزی میکنیم و در مورد ايجاد ساز و كار هماهنگ كننده در اپوزيسيون براى براندازى تعلل می ورزیم؟ بیش از چهل سال است که تلاش اپوزوسیون دموکراسی خواه پهلوی ستیز، در معرفی چهره‌ای که ملت بتواند دور آن به اجماع برسد، بی نتیجه مانده و تنها وقت را به نفع دشمن سرزمینمان از دست داده‌ایم.

در ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ شاهزاده رضا پهلوی بار دیگر بعد از پیمان نوین، در کنفرانس خبری خود با پیامی که به هم میهنان داد در مقام یک مبارز تمام عیار ظاهر شد و واکنش فوری خامنه ای به سخنان شاهزاده تاثیر اقتدار کلام ایشان را بخوبی نشان داد. شاهزاده در حالی همچنان متواضعانه روی ایجاد جبهه‌ایی مشترک از همه ایرانیان فارغ از باورها و‌تعلقات سیاسی اصرار میورزد که در خیابان های ایران مردم او و خانواده‌اش را صدا میزنند و این عمل شاهزاده تنها یک پیام سیاسی را برای نهادهای مبارز به همراه دارد اینکه او میخواهد با اتحاد همه صداها، پیروزی بر این فرقه تبهکار جشن گرفته شود و ستون ساختار سیاسی فردای ایران، با دموکرات‌ترین حکومت ممکن پی ریزی شود و نه حکومتی فردی و مبتنی به شخص.

نهاد مردمی اعلام میکند حاضر نیست قدمی از رویای آزادی فردای ایران به عقب بردارد و در این راه امن ترین و مطمئن‌ترین راه را انتخاب نموده است. ما خود را همانطور که پیشتر اعلام کرده‌ایم هم پیمان با پیمان نوین میدانیم و امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت پیوستن بسیارانی به این رود خروشان را احساس میکنیم و از دیگر مبارزان این کارزار سیاسی نیز میخواهیم به پیمان نوین ملحق شوند. اگر همه ما به آرمان آزادی ایمان داریم و پایبند به نجات میهن عزیزمان هستیم آخرین فرصتها برای اتحاد پیش رویمان قرار دارد. ما با افتخار چنین میکنیم چرا که نمیخواهیم آزادی تضمین شده ایران را که به زودی میسر خواهد بود، قربانی رویاهای سیاسی خود کنیم و فردای آزادی را به قیمت سهم خواهی های پیش از آزادی  ایران به گروگان بگیریم. از این پس تحرکات شخصیت ها و تشکل های سیاسی در اپوزیسیون جمهوری اسلامی بر ملت بزرگ ایران روشن خواهد کرد آیا برای آزادی و دموکراسی میجنگند یا برای قبضه کردن سپهر سیاسی آینده ایران به نفع باور و اعتقاداتشان، ترمزدار مبارزه برای نجات ایران هستند.

ما باورمندان به پیمان نوین و پرچمداری شاهزاده رضا پهلوی در مبارزه برای پس گیری میهنمان از فرقه تبهکار حاکم در ایران، بار دیگر تاکید می کنیم که نوع نظام آینده ایران توسط ملت ایران در یک همه پرسی آزاد مشخص خواهد شد و وظیفه فوری و امروزین سازمان ها و تشکل های سیاسی دموکراسی خواه و ریشه دار در اپوزیسیون، صرف نظر از سلیقه ها و عقاید و آرمان های سیاسی، آغاز حرکتی استوار و نهایی برای گذار از جمهوری اسلامی و دست یابی به آزادی، صلح، امنیت، رفاه ایرانیان و سربلندی ایران زمین است.

نهاد مردمی کماکان تلاشگر معرفی و اجرای پروژه هایی برای مواردی هست که در پیمان نوین و در سخنرانی ۱۳ خرداد شاهزاده رضا پهلوی است و امیدوار است نیروها و امکانات لجستیکی تشکل ها و سازمانهای سیاسی همبسته امکانات لازم برای تدارک پروژه های جامع برای گذار هرچه سریعتر از جمهوری اسلامی را فراهم نماید.

 

۱۶ خرداد ۲۵۸۱ – ۶ ژوئن ۲۰۲۲

نهاد مردمی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

جاوید آزادی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.