رفتن به محتوای اصلی

حمله تند سه ائتلاف بزرگ احزاب اتنیکی به مواضع اخیر رضا پهلوی
09.06.2022 - 12:20

آنها تلاش برای تحمیل آلترناتیو سلطنت برای ایران فردا را کاری بیهوده و پس‌روانه معرفی کرده و سلطنت طلبان را با کمک رسانه های فارسی زبان متهم به آلترناتیو سازی فرصت طلبانه کرده و نوشته اند:

 سلطنت‌طلبان به دست و پا افتاده و آقای رضا پهلوی ، فرزند آخرین شاه مستبد ایران را در مناسبت‌های مختلف به میدان‌داری سیاسی می‌کشانند و با برگزاری نشست های خبری عملا در جهت تبلیغ و ترویج نام او آشکارا برای مردم ایران در آستانه تحولات سیاسی بسیار جدی آلترناتیو سیاسی می‌تراشند.

 آنها رضا پهلوی را متهم به حذف احزاب و سازمان‌ها و نهادهایی که چند دهه است به کار سیاسی مشغول هستند، کرده اند و نوشته اند: " تلاشی است مذبوحانه که نشان از سطح درکش از دمکراسی و میزان پایبندی او به ادعاهای آزادی‌خواهانه و دمکراسی‌طلبانه او و مجموعه سلطنت طلبان دارد".

 آنها نوشته اند که وقتی رضا پهلوی می گوید اپوزیسیون واقعی داخل کشور و مردم هستند. این یعنی نفی اپوزیسیون برونمرزی که تعداد بیشماری قربانی داده است. در بیانیه آمده است: "رضا پهلوی می‌کوشد تا با رفتارهای پوپولیستی و عوام‌فریبانه خود را تنها بدیل و آلترناتیو حکومت اسلامی نشان دهد و با استفاده از بنگاه‌های خبری و تلویزیون‌های خارج از کشور و نشست خبری آگراندیسمان شده، خود را یک رهبر مخالفان رژیم اسلامی جلوه دهد.

 بیانیه رضا پهلوی را متهم می کند که ارتش جمهوری اسلامی را از سپاه و دیگر نیروهای نظامی رژیم جدا می کند به این امید که شاید در آینده ارتش جمهوری اسلامی بار دیگر ارتش شاهنشاهی شود!!

 در بیانیه آمده است: "با اندک نگاهی به متن بیانیه‌ آقای رضا پهلوی، نگاه تحقیرآمیز پدر و پدربزرگش نسبت به ملیت‌‌های صاحب و ساکن جغرافیای کنونی ایران در آن تکرار شده است. ملیت‌های غیرفارس در متن بیانیه وی به عنوان ایلات، عشایر و طوایف مورد خطاب قرار گرفته‌اند. ریشه این کلمات به گفتمان تلاش برای عادی‌سازی کشتار‌های رضاشاه پهلوی برمی‌گردد. رضا شاه پهلوی برای تثبیت حکومت خود و برای توجیه لشکرکشی به مناطق مختلف ایران، مردم را عشیره و قبیله می‌خواند و کشتار آنها را مدرنیزاسیون می‌‌‌نامید. اکنون نوه خلف ایشان به سیاق پدربزرگش ملیت‌های ساکن این سرزمین را «ایلات» و «عشایر» می‌خواند".

گفتنی است علیرغم اینکه این بیانیه که تقریبا به نوعی می توان گفت شاید نیمی از جمعیت ایران (مثل ترک, کرد, بلوچ, عرب, ترکمن, لر, بختیاری, و غیره) را نمایندگی می کند دیروز منتشر شده است اما هیچگونه انعکاسی در رسانه های فارسی زبان و حتی سایت ها هم نداشته. در حالیکه کنفرانس مطبوعاتی رضا پهلوی توسط همه رسانه ها از پیش بصورت بسیار گسترده تبلیغ و بصورت هماهنگ شده هم زمان توسط دهها رادیو و تلویزیون از جمله ایران اینترنشنال, بی بی سی, من و تو, رادیو فردا, صدای آمریکا و رسانه های دیگر پخش زنده شد و دهها تحلیلگر مرکزگرا ساعت ها و روزها در باره آن تفسیر و تحلیل ارائه دادند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

دكتر عبدالستار دوشوكي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.