رفتن به محتوای اصلی

هیچ چیز به اندازه هنر نگاه دنیا را به زنجان معطوف نمی‌کند
22.04.2022 - 09:04

ایسنا/زنجان رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: با وجود اینکه هنر کاریکاتور زمان کمی است که شروع به کار کرده است، ولی به دریافت نتایج خوب در این حوزه امیدوار هستیم.

امیر نعمتی شامگاه دیروز (اول اردیبهشت‌ماه) در آیین اختتامیه اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان، اظهار کرد: اقدامات مربوط به برگزاری نمایشگاه توسط هنرمندان از سال گذشته آغاز، جلسات اولیه تشکیل و اولین‌ نمایشگاه کاریکاتور در نخستین روز از هفته هنر انقلاب در سال‌جاری افتتاح شد.

وی با بیان اینکه استارت خوبی در این زمینه در استان زده شده که به همت هنرمندان و این حوزه باید ادامه و استمرار داشته باشد، افزود: همچنین در حوزه هنری برای برگزاری ورک‌شاپ، نمایشگاه و جشنواره در کنار هنرمندان خواهیم بود و با وجود اینکه هنر کاریکاتور زمان کمی است که شروع به کار کرده ولی به دریافت نتایج خوب در این حوزه، امیدوار هستیم.

این مسئول با بیان اینکه هر چیزی که اتفاق می‌افتد، به دست هنرمند است و کار اصلی باید توسط خود هنرمندان صورت گیرد، تصریح کرد: در حوزه هنری به عنوان یک حرکت‌دهنده و جریان‌ساز هستیم، لذا کار اصلی باید توسط خود هنرمندان صورت گرفته و ادامه‌دهنده راه باشند.

در ادامه این مراسم، مسئول اجرایی اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان نیز گفت: برای برگزاری این نمایشگاه سعی کردیم آثار هنرمندان استان را جمع‌آوری کنیم که برای تحقق این موضوع، محدودیتی وجود نداشت.

بهرام‌علی حمیدی بیان کرد: نزدیک به ۴۰ اثر از آثار هنرمندان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و استقبال به حدی خوب بود که نمایشگاه تمدید شد و این نمایشگاه نشان داد که استان زنجان در این حوزه ظرفیت‌های خوبی دارد. همچنین ارتباطی که بین هنرمندان کاریکاتور و مردم قطع شده‌ بود، به واسطه برگزاری این نمایشگاه برقرار شد. اینکه خیلی خود را دست‌کم نگرفته و اجازه دهیم کسانی که از ما بیشتر می‌دانند، از کارهای‌مان ایراد بگیرند، گفت: آثار موجود در این نمایشگاه آثار پخته‌ای بود و به همین خاطر معتقدیم نمایشگاه سطح قابل قبولی داشت.

یکی از کاریکاتوریست‌های زنجانی و مطرح کشور نیز با بیان اینکه انسان برای اینکه مسیری را درست طی کند، باید احاطه‌ای از شرایط خود داشته و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد، ادامه داد: طبیعی است اگر انسان در لحظه‌ای که کار می‌کند، تصور کند بهترین کار را انجام می‌دهد و فردی برنده است که گارد خود را باز کرده و اجازه دهد در مورد کار او حرف بزنند، فرد برنده‌ و موفقی است.

جمال رحمتی با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه هنر نمی‌تواند نگاه دنیا را به این منطقه جذب کند، عنوان کرد: کار خوب دیده می‌شود، کار خوب را کسی نمی‌تواند کنار بگذارد و مهم‌تر از همه اینکه کار خوب را نمی‌توان نادیده گرفت.

یکی دیگر از هنرمندان حاضر در این مراسم نیز با بیان اینکه خیلی خود را دست‌کم نگرفته و اجازه دهیم کسانی که از ما بیشتر می‌دانند، از کارهای‌مان ایراد بگیرند، گفت: آثار موجود در این نمایشگاه آثار پخته‌ای بود و به همین خاطر معتقدیم نمایشگاه سطح قابل قبولی داشت.

 

کیارش زندی خاطرنشان کرد: رخ دادن یک اتفاق به دست خود هنرمندان است و قرار نیست کسی به شما امکانات دهد. فقط خودتان، خواستن و تداوم خودتان مهم است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
isna

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.