رفتن به محتوای اصلی

جان کری جنگ اوکراین را نشانگر ضرورت گذار به سمت انرژی‌های پاک و مستقل دانست
13.04.2022 - 13:00

نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور تغییرات اقلیمی در کنفرانسی در جزیره پالائو ضمن تاکید بر اینکه درگیری‌ها در اوکراین نشان می‌دهد که اکنون زمان روی آوردن به سمت انرژی پاک و مستقل است، از تمامی کشورها خواست تا استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را افزایش دهند.

ببه نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه معمولا حدود ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز اروپا را تامین می‌کند و همین امر تلاش‌های غرب برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاطر اقدامات نظامی‌اش در اوکراین را پیچیده کرده است.

جان کری، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور تغییرات اقلیمی در افتتاحیه کنفرانس "اقیانوس‌های ما" در جزیره پالائو گفت: اکنون زمان آن است که گذار به آینده‌ای مبتنی به انرژی پاک و مستقل را سرعت ببخشیم.

این کنفرانس امروز (چهارشنبه) در جزیره پالائو آغاز شد تا بر مشکلات کشورهایی که در خط مقدم تغییرات اقلیمی قرار دارند همزمان با اینکه با افزایش سطح آب دریا دست و پنجه نرم می‌کنند، تاکید کند.  

جان کری گفت: کشورها باید بیشتر از انرژی بادی استفاده کنند.

وی همچنین از صنعت کشتی‌سازی خواست تا بیشتر از انرژی سبز استفاده کند و گفت: اگر این بخش یک کشور بود، هشتمین تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شد.

کری گفت: بسیاری از کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام برای حیات به ماهیگیری وابسته هستند. به همین خاطر باید به مساله ماهیگیری غیرقانونی توسط ترالرهای کارخانه‌ای دیگر کشورها که از نیروی کار اجباری استفاده می‌کنند، رسیدگی شود. اقدامات اجرایی می‌توانند شامل گرد هم آوردن گارد ساحلی، ارتش و نظارت دیجیتال باشد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیامی ضبط شده از صید بی‌رویه و زباله‌های پلاستیکی در دریاها انتقاد کرد و گفت: واشنگتن طی چند روز آتی ابتکارعمل‌های جدیدی را در مورد حفاظت از اقیانوس‌ها اعلام می‌کند.

سورآنجل ویپس، رئیس جمهور پالائو گفت: بحران آب و هوا نیز یک بحران انسانی است و کشورهایی چون پالائو به صید متعادل و حفظ منابع طبیعی نیاز دارند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
isna

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.