رفتن به محتوای اصلی

تجمع کارگران کیان تایر در خیابان پاستور و حمله یگان ویژه + ویدئو
10.04.2022 - 12:10

پس از شکل‌گیری تجمع اعتراضی کارگران کیان تایر، یگان ویژه در محل حاضر شده و به تجمع کارگران یورش برد. نیروهای امنیتی با خشونت سعی داشتند که کارگران را پراکنده کنند.

کارگران کیان تایر که در محل حضور داشتند گفتند: «مهمترین خواسته ما تعیین تکلیف مالکیت کارخانه است». برخی کارگران اضافه کردند که این کارخانه از اواخر سال ۹۸ اعلام ورشکستگی کرده است. پس از این اعلام، تولیدات کارخانه افت شدیدی کرده و در حاضر نیز به صفر رسیده است.

یکی دیگر از کارگران گفت: «یک ماه بود که کارخانه تعطیل بود. ما تازه دیروز به سرکار رفتیم. اما دیدیم که اطلاعیه‌ای خطاب به ما نصب شده که کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.»

آینده نامعلوم برای بیش از هزار کارگر با سابقه کیان تایر

کارخانه ایران تایر حدود هزار کارگر با سابقه و متخصص فنی دارد. شرایط ورشکستگی و رکودی که در این کارخانه بوجود آمده، امنیت شغلی آنها را به خطر انداخته است. بیش از دو سال است که این کارخانه با روند منفی تولید روبرو می‌باشد. حتی حقوق فروردین‌ماه آنان نیز در هاله‌ای از ابهام است.

کارخانه ایران تایر، همان شرکت جنرال تایر می‌باشد که در سال ۱۳۴۳ در ایران تأسیس گردید. این کارخانه در اسلامشهر واقع شده است که در کیلومتر ۱۰ جاده قدیم تهران ـ ساوه می‌باشد. پس از انقلاب، این کارخانه مصادره شده و تحویل بنیاد مستضعفان شد. کارخانه ایران تایر تولید کننده انواع لاستیک‌ها برای خودروهای سبک و سنگین می‌باشد. از جمله تولیدات این کارخانه عبارت‌ است از:

تایر خودروی سواری، تایر وانت، ایرلودروگریدر، تایر باری، تایر اتوبوس، تایر رادیال و انواع تیوب‌های دیگر که همگی آنها با نام تجاری ایران‌ تایر عرضه می‌شوند.

کارگران ایران تایر می‌گویند علت ورشکستگی کارخانه عدم مدیریت صحیح است که آنرا به یک فرد واگذار کرده‌اند. با تغییر مدیریت‌های مختلف هم شرایط آن فرقی نکرده است. وام‌هایی برای رونق دادن به کارخانه گرفته شده، اما این وام‌ها صرف کارخانه نشد و معلوم نیست در کجا خرج شده است. ما خواهان این هستیم که مالکیت کارخانه به دولت برگردانده شود و جز اینکار هیچ راه دیگری نیست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.