رفتن به محتوای اصلی

خدا کیست؟،زن ستیز،نسل کش، گردن کلفت
29.03.2013 - 18:39

به نظر من خدا یک جنایت کار  با الفطره  است

در عهد عتیق یا همان کتاب تورات مذهب یهودیت اشاره دارد که ،یهوه آسمان و زمین را در ۶ شبانه روز آفرید،یعنی‌ در واقع آدم و هوا هم از همان زمان پا به عرصه حیات گذاشتند.

حالا اینکه قبل از این زمان یهوه کجا بود و به چه کار مشغول بود،بماند،اما ظاهراً حیات از این زمان آغاز شده است.(مورد قبول سایر ادیان،یعنی‌ عمر حیات به زیر ۱۰ هزار سال می‌رسد،چیزی که علم ثابت نموده خیلی‌ بیشتر از این‌است که اصلا قابل قیاس نیست.)

یعنی‌ از همان آغاز ،اختیار از انسان گرفته میشود،در همه جا انسان میبایست بر اساس دیکته خدایش زندگی‌ کند.،ضمن اینکه همیشه با توجه به خدا بودن از آینده خبر داشته ،اما از وقوع حوادث دلخراش همچون،راندن انسان از بهشت،یا قتل هابیل جلوگیری نکرده است.چرا  ...!؟

خدا به زن یا همان ننه هوا به خاطر خوردن سیب گفت: در د و زحمت تو را در زمان  حاملگی‌ و زایمان زیاد می‌کنم،که البته اگر این مجازات آن بی‌چاره بوده،چرا شامل حال زنان بعدی و حال حاضر میشود نمی‌دانم، اما چنین خدایی بی‌شک عادل نیست.

خدا به مرد،یا بابا آدم گفت:چون به حرف زنت گوش دادی،باید در تمام مدت زندگی‌ با سختی کار کنی‌ و بدبختی بکشی.حالا چرا این مجازات شامل حال همه مردان شده و میشود،نشان از عادل بودن خدا دارد?

خدا در اینجا نقشی‌ شیطانی دارد،چرا که تخم اختلافی عمیق و دنبال دار را بین زن و مرد میکارد.(خدا ازش نگذره)

خلاصه اینکه یاد،مثال قدیمی‌ افتادم،که گیرم که پدر تو بود فاضل.....،یعنی‌ تمام انسان‌ها تاوان اشتباه آن دو بخت برگشته را می‌پردازند،لابد خدا هم لذت میبرد،که دارد همچنان میبرد.

پرواضح است،هیچ عقل سلیمی چنین خرافاتی را نمی‌پذیرد،چنین خدایی قابل احترام نمی‌تواند باشد،ضمن اینکه داستان اینکه قاتلی (موسی)را به عنوان پیغمبر بر میگزیند و فرمان کشت و کشتار انسانهای دیگر را صادر می‌کند و ادامه خرافات....،خود دلیلی‌ بر عدم وجود خدایی دانا ‌ست.

البته این خدا برای پیروانش  مقدس می‌باشد،و اینان خود را  بندگان برگزیده دنیا می‌دانند و، همچنان منتظرند که فرماندهی جهان به دستور این خدای ناسیونالیست،در اختیار آنان قرار بگیرد،که به خاطر همین خیال پوچ و واهی میبینیم که چه جنایتهأ‌ای اتفاق افتاده و می‌افتد.آی‌ کاش این خدا از کشتن انسان‌ها لذت نمی‌برد.

- بعد از این به خدای آئین و خرافه دیگری میرسیم،که به تثلیث یا سه‌ خدا(پدر،پسر،روح القدوس) در قالب یک خدا ایمان دارند،در قالب شاخه‌ها و زیر مجموعه هایی که هر کدام،دیگری را نفی می‌کند،و خود را محق می‌داند.

خدایی را مییابیم که از نجات خود ناتوان است،خدایی که با همه قدرتش، دائم در حال بازی کردن با مردم است و از شکنجه کشیدن خود و پیروانش لذت میبرد.،در واقع خدا همیشه قایم موشک بازی را دوست داشته است.

خدایی که فقط با  عده‌ای خاص ارتباط داشته،بر آنها ظاهر میشده، و همیشه تبعیض خداوندی مشهود بوده است .

گروهی را بر گروهی دیگر برتری میداده،چه خدای عادلی که با همین کار بذر نفاق را میکاشت،که البته به موقع هم خون و خون ریزی درو میکرده است.

- در آخر به خدای اسلامیون (الله)میرسیم،خدایی که قهر و غضبش بیشتر قابل رویت است.

خدا به صورت علنی زن را برده مرد می‌پندارد،از اختیارات انسانی‌ خبری نیست،خدایی که تنها تکلیف معین می‌کند.

خدایی که فقط فرمان کشتار هم نوع را میدهد،زنان، کودکان را در زمره مال اموال و.... غنأئم جنگی قرار میدهد.

به نظر من خدا یک جنایت کار  با الفطره  است،که برای افراد دیوانه  و کسانی‌ که دارای ایمان و باور دینی میباشند ساخته شده است،کسانی‌ که که نمی‌خواهند از خرد انسانی‌ خود استفاده کنند.

به نظر من خدا ناخوشایند ترین،شخصیت در تمام افسانه هست،کسی‌ که همواره بیرحم ،نا عادل ،زن ستیز،نسل کش،نژاد پرست،بچه کش،آذر دهنده جنسی‌ و جسمی‌،خود بزرگ بین و گردن کلفت بوده است.  

به نظر من راه نجات بشر،در این است که بدانند خدایی نیست،قطعا احساس رهایی و  آزادی واقعی‌ را حس خواهند کرد،و در توهمات به دنبال سرنوشت خود نیستند.

با زیر و رو کردن کتب مثلا آسمانی ،حتا یک مورد یافت نمی‌شود که با عقل انسانی‌ سازگار باشد،تنها چیزی که بار‌ها به چشم می‌خورد وعده‌های دست نیافتنی و آسمانی برای انسان زمینی‌ است.

هر چند  ای کاش فقط مشکل, وجود خدا بود،چرا که یک خرافه کوچک ماند ۱ گلوله کوچک برفی است،که وقتی‌ به راه می‌افتد،بهمنی عظیم و غیر قابل مهار پدید میاورد.

بهمنی که تحت نام شاخه‌های مذهبی‌ ،سالهاست خرد انسانی‌ را در زیر خود مدفون کرده است.

اساس زندگی‌ انسانی‌، برگشت اختیار به انسان است.

که این اختیار در قالب خرافه‌های دینی و مذهبی‌ نمی‌گنجد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.