رفتن به محتوای اصلی

آدمک
17.03.2013 - 21:21

نوشته ای به دستم رسیده تحت عنوان« آدمک» که حیفم آمد آنرا با شما در میان نگذارم - در ضمن خواهش شده که ادیت شود ولی عنوان نوشته را تغییر ندهیم که «نه توهین است به آدمها و نه آدمکها. اگر چه از این کلمات استفاده شده است»  :

« ...من نانم دست شماست  لطفاً نانم را آجر نکنید... 
نمیدانم آدم دست و پا چلفتی هستم یا زبر و زرنگ. و یا هر دو. چه فرقی میکند چه جوریم . کی به کی ست.   خصلتها بی صاحب اند، مثل خاک. نه ، مثل سخنان. که همه صاحب مرده اند.
 لباس و جلدم سخن است . وعقایدم  لباس.  چطور بگویم همواره در تغییر و پیشرفتم...همه حال میکنند بگذار ما هم حال و زندگی کنیم.

اما راستش عرضه زحمت ندارم . تا کنون یک لحظه وقت تلف نکرده ام که سخنی را بفهمم و پایش وایستم. چون این چیز ها یعنی فاجعه! مگر دیوانه ام پای چیزی وایستم هستیم برباد رود. پس این همه خرج و مخارج  زندگیم که از راه  همین « کار» تأمین میشود، کجا میروند. آدم بهتر است نفهم بماند. تا روزیش حفظ شود. به قول معروف به سری که درد نمیکند نباید دستمال بست. 
درست. اینها برای زندگی کافی نیست - باید هدف داشت. هدف خوب. که بدرد کار و زندگی  بخورد. از اینرو نیز باید زرنگ بود- از جلدی به جلد دیگر فرو رفت و آواز های زیبا سرداد که مردم را به رقص و پایکوبی وادارد. 

از مرد به زن -  واز ملیتی به ملیت دیگر - از افراط  به تفریط و بالعکس جلد عوض کرد...
بعد از این فلسفه بافیها و معلق زدنها میخواهم بگویم که روزی من دست شماست. منظورم ایران گلوبال است. لطفاً نانم را آجر نکنید. تعجب نکنید.  شب و روز پا بپای شما دارم زحمت میکشم. و شما شاهد رنجهای بیدریغ من هستید. جای دور نروید در همین صفحه کامنتها حاصل عرق جبین من حضور مبارکتان هست. هر چند که گفتم  در بعضی چیزها بی عرضه ام . ولی در کار با صفحه شما برای حفظ حیات بسیار هم غیرتیم. در ضمن کارم به قوام دولت مورد علاقه ام که گاها مجبورم برای رد گم کردن هزار و یک بدو بیراه به آن بگویم خیلی کمک میکند. نپرسید چکار میکنم - یعنی واقعاً شما نمی بینید من دارم چه عرق جبینی میریزم؟  واقعاً که خیلی خلید! ...

 در سه ماه گذشته حدوداً  از 60 نام مختلف استفاده کرده ام. گاهی در قالب یک پان ترکیست افراطی، گاهی در قالب یک پان ایرانیست افراطی، گاهی در قالب یک عیلامی، زمانی در نقش یک زن و زمانی در قالب مرد، گاهی در نقش یک مازندرانی و....        
   ارادتمند شما هوموساپییانس» 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
ویژه ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!