رفتن به محتوای اصلی

مادر ستار بهشتی: اگر به خواسته ما توجه نکنند؛ من مقابل دادگاه خودم را خواهم کشت
06.03.2013 - 17:06
تفسیر از:
اقبال اقبالی

 مادر ستار بهشتی گفت: “اعلام میکنم اگر به خواسته ما توجه نکنند؛ من مقابل دادگاه خودم را خواهم کشت.”

گوهر عشقی در گفت و گوی اختصاصی با سحام نیوز از سازمان ملل و از تمام نهادهای حقوق بشری خواست تا در مورد پرونده فرزندش اعمال نظر کنند تا مبادا ستار دیگری در دست برخی از ماموران روانی و از مسئولان سهل انگار دست برود.
وی در ادامه با اشاره به کندشدن روند رسیدگی به پرونده فرزندش این رویکرد را غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: متاسفانه تا کنون خبری از رسیدگی به پرونده ستار نیست. قرار بوده بعد از چهلم به پرونده فرزندم رسیدگی کنند، اما الان می گویند شش ماه طول خواهد کشید.
به اعتقاد مادر ستار بهشتی باوجود قول مساعد برخی ازمسئولان نظیر علی مطهری نماینده مجلس نهم، هنوز کار موثری در رابطه با پرونده فرزندش صورت نگرفته است و تعلل بازپرسی در عدم رسیدگی به پرونده و ارسال آن به دادگاه پذیرفتنی نیست.
او در ادامه از حضور بازپرس پرونده در منزلش و طرح مسئله انحصار وراثت فرزندش برای ادامه روند قانونی درمورد مرگ ستار بهشتی توسط بازپرس، عنوان کرد: برای من جای تعجب داشت با وجود وکیل مورد اعتماد ما، بازپرس به جای دیدار با وکیل شخصا به دیدار من آمد و ادعاهایی درباره وکالت اولیای دم به خانم پورفاضل و مسئله انحصار وراثت برای ستار کرد که نشان از تعلل غیرمنطقی مسئولان پرونده دارد. ستار به جز مادر و پدرش کسی را ندشت نه همسری و نه فرزندی. از سوی دیگر گفتند که ما وکالت وکیل مورد نظر شما را قبول نداریم در حالی که کار خانم پورفاضل مورد رضایت ما بود. ادعا کردند چون پدر ایشان بیمار است وکالت شان مورد قبول دادگاه نیست. این در حالی است که دلیل اصلی سکته و در ادامه بیماری های روحی پدر ستار، قتل ناجوانمردانه فرزندش بود.
مادر ستار بهشتی افزود: نمی دانم چرا می خواهند با پیچیده ترکردن پرونده آن را مشمول مرور زمان کنند من نسبت به این برخوردها نگران و ناراحتم. تصور میکردم پس از اینکه پذیرفتند فرزندم زیر شکنجه کشته شده حداقل به پرونده او رسیدگی می کنند. اما متاسفانه دلیل این رفتارها را نمی توانم درک کنم.
گوهر عشقی در ادامه با اشاره به اینکه از سوی نیروهای امنیتی در مورد مصاحبه با رسانه های خارج از کشور تهدید می شوند گفت: مرتب به ما می گویند مصاحبه نکنید کسانی که خارج از کشور هستند قرار نیست برای شما کاری انجام دهند آن ها فقط برای منافعشان با شما مصاحبه می کنند من هم یک مدتی سکوت کردم ولی دیگر از پا نمی نشینم و سکوت نخواهم کرد.
وی افزود: به من می گویند تو سیاسی شده ای درحالی که من سیاسی نشده ام. شما به ما قبر ما قبر نشان دادید، شما ما را در مراسم چهلم فرزندم کتک زدید، وقتی از پله های دادگاه بالا می رفتم، سرم به کاشی ها خورد، شما خودتان مرا هل دادید.
مادر ستار بهشتی در ادامه با تکذیب هرگون کمک مالی از سوی دولت و… یادآور شد: ما تاکنون حتی یک ریال هم دریافت نکرده ایم.خون فرزند من فروشی نیست.
گوهر عشقی در ادامه بااشاره به دیدارش با قاتل ستار بهشتی از زندانی شدن قاتل فرزندش خبر داد و از نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل خواست تا درمورد ارسال پرونده فرزندش به دادگاه به حکومت ایران فشار بیاورند.
وی افزود: متاسفانه هنوز وسایل او را هم به ما تحویل نداده اند، گفتند لباس های ایشان در دادسرای آذری است اما با لب تاب ایشان هنوز کار داریم. من گفتم شما که ستار را شکنجه کردید و کشتید، دیگر چه میخواهید؟ گفتند وسایلش را تحویل می دهیم، ولی تاکنون خبری نشده.
مادر ستار بهشتی درپایان تصریح کرد: من فقط قصاص می خواهم و نه چیز دیگر، از همه نهادهای حقوق بشری، سازمان ملل و مهم تر از همه از حاکمیت ایران می خواهم تلاش کنند تا دادگاه رسیدگی به قتل ناجوانمردانه فرزندم علنی باشد و همینجا اعلام میکنم اگر به خواسته ما توجه نشود؛ من به نوبه خود مقابل دادگاه خودکشی خواهم کرد.
سحام نیوز

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.