رفتن به محتوای اصلی

شناسائی فصول مشترک اصولگرایان و اصلاح طلبان !
03.03.2013 - 17:58

سئوال اساسی در اینجاست که فصول و شباهت های مشترک اصولگرایان و اصلاح طلبان را در کدام مقاطع زمانی ومکانی ونظری و عملی می توان مقایسه کرد؟اصلاح طلبان علیرغم اینکه با اصول گرایان مشترکات مشخص و معینی دارند ، اما چرا خود را به مردم از نحله ائی دیگر معرفی می نمایند؟ودر همین راستا خودرا به غلط فرشته نجاتبخش معرفی می نمایند؟

کرباسچی: اگر به شرايط قبل از سال ۸۸ برگرديم همه راضی تر هستند!

http://news.gooya.com/politics/archives/2013/03/156230.php

مگر قبل از سال 88 در عصر دولت مداری محمود احمدی نژاد ، ایران برای مردم در فلاکت و بدبختی ،  بهشت بود که اینک برگشت به آن دوره از جانب اصلاح طلبان آرزو می شود!

تمام آرزوهای اصلاح طلبان دربرگشت گرائی خلاصه می شود! یکبار برگشت به دوران طلائی امام راحل به مدینه فاضله تبدیل می گردد و در جای دیگر رجوع به دوران قبل از 88 به ملکه ذهن آنها ره می یابد.

آینده نگری سعادتمند برای اصلاح طلبان معنا و مفهومی ندارد و برای آنها همچنان برگشت به صدر اسلام و حکومت عدل علی مانند اصول گریان به یک نوستالژی تاریخی و تلکیف الهی تبدیل گشته است!

در همینجا می توان تشخیص داد که دیدگاه اصلاح طلبان به اصولگرایان نزدیک است!

اصلاح طلبان به رهبریتی التزام نظری و عملی دارند که در مورد بی کفایت ترین،عقب مانده ترین ،ارتجاعی ترین دولت در تاریخ ایران اینچنین می گوید: « به قول رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ائی، دولت آقای احمدی نژاد ـ بهترین دولت از آغاز مشروطه تاکنون بوده است،«(کیهان شریعتمداری)

خامنه ائی علیرغم اینکه همه بی کفایتی های دولت احمدی نژاد را که از جانب بخشی از خود عناصر رژیم نیز تصد یق شده است و بارها آنرا بازگو کرده اند، اما نامبرده دولت نهم را بهترین دولت تاریخ ایران نامیده اند و اینک اصلاح طلبان می خواهند تحت فرامین ودرالتزام همان رهبری به قدرت برسند و دولت خود را تشکیل بدهند تا به اصطلاح خویش ـ ایران را از پرتگاه نجات دهند؟چرااصلاح طلبان همه حقایق آشکار و پنهان را یک بار برای همیشه به مردم نمی گویند؟ چرا باردیگر مانند دوم خرداد می خواهند تنها باشعارهای فریبنده علیه دولت ناکارآمد نهم که مورد حمایت شخص رهبر بوده است ، اینک اصلاح طلبان می خواهند به قدرتی مصنوعی و بی اختیار ریاست جمهوری دست یابند که از همین حالا ـ همان مقام معظم رهبری که اصولگرایان را تلطیف و مورد حمایت قرار داده است، این بار رهبر ـ تنها برای حفظ نظام باید اصلاح طلبان را پشتیبانی نماید؟ چرا اصلاح طلبان به رهبری کرنش می کنند که مانع اسا سی دوره اصلاحات بوده است ؟اصول گرایان همواره در سایه حمایت های ولی فقیه از مقام تدارک چی ریاست جمهوری بیش از اندازه بهره برده اند اما اصلاح طلبان وحشت زده حتی نتوانستند از ده درصد قدرت ریاست جمهوری استفاده ببرند.اصلاح طلبان نتوانستند از وزیر و شهردار زندانی شده خود حمایت نمایند اما اصول گرایا ن حتی توانستند ضارب سعید حجاریان رااز زندان آزاد نمایند!اصلاح طلبانی که نتوانستند از یاران خود بدرستی دفاع نمایند اینک چگونه می خواهند از آرای مردم صیانت نمایند

همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در قبل از انقلاب در کنار یک دیگر تحت رهبری خمینی علیه سلطنت پهلوی مبارزه کرده اند ودر به قدرت رساندن حکومت اسلامی به رهبری خمینی وبه تصویب رساندن ارتجاعی ترین قانون اساسی عصر حاضرسهم مساوی داشته اند.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا از همان آغاز شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در ضدیت با آزادی ودمکراسی بعنوان پدیده غربی ـ مشترک می باشند.همه آنها از سرکوب آزادیخواهان گرفته تا کودتا علیه ریاست جمهوری بنی صدر همکاری داشته اند.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا از اعدام های دهه شصت دفاع می نمایند و کوچکترین انتقادی به کشتار سال ۶۷ نمی نمایند.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا از هشت سال جنگ بیهوده ایران و عراق که نزدیک به هزار میلیارد خسارت مادی و یک میلیون کشته ومعلول بر جای گذاشت که می توانست بسرعت پایان پذیرد بعنوان دفاع مقد س که به تجاوز مقدس منجر شده بود تا به امروز پشتیبانی می نمایند.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در گروگان گیری سفارت امریکا که بقول دکتر ابراهیم یزدی ،تنها برای فریب نیروهای چپ بکار گرفته شد ،شرکت فعال داشته اند و تا به امروز از آن عمل زشت مخالف با عرف دیپلماتیک حمایت می نمایند.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در مبارزه ضدامپریالیستی که ایران را به انزوا و خرابه ائی تبدیل نموده است و در صدور انقلاب اسلامی به همه کشورهای اسلامی فعالیت نظری وعملی مشترک داشته اند.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در مبارزه و امحای اسرائیل به خمینی اقتدا می کنند و از شعار ارتجاعی وتجاوزکارانه قدس از کربلا می گذرد تبعیت می کردند.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در بکار بستن سیاست های برباد دهنده ایران در همه عرصه های سیا سی ،اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی، ورزشی ـ نقاط اشتراک بسیار نزدیکی دارند.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در زن ستیزی ، حجاب اجباری ، ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها ، ممنوعیت احراز مقامات عالی برای زنان ،حق قضاوت برای زنان ، آزادی چند همسری و صیغه برابرقرآن و مخالفت با حقوق مساوی زنان و مردان به اندازه کافی مشترک هستند.زنان در قوانین اسلامی بعنوان ناقص العقل و در حکومت اسلامی درهمه زمینه ها نصف مردان از حقوق برخوردار می باشند اما هنگام خواندن آرای زنان در انتخابات مختلف نظام اسلامی ،رای زنان به اندازه مردان محسوب می شود اما زنان هیچگاه حقوق کاندیداتوری برای مقامات ریاست جمهوری ،رهبریت ، قضاوت ندارند؟

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا از همان اسلامی تبعیت می کنند که مخالف دمکراسی و سکولاریسمی هستند که حاکمیت را از آرای مردم ناشی می داند و به قانون اسا سی ولایت فقیه که خود را نماینده الله برروی زمین باشد هیچ اعتقادی ندارد.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا بر اداره مملکت ایران باموازین شرعی شیعه تکیه می ورزند که درسایه انقلاب اسلامی و رفرندام ۱۲ فروردین ۵۸ به تصویب رسیده است وعدول از آن به مثابه عمل ضد انقلابی و قیام علیه حکومت اسلامی قلمداد می شود که مجازاتش برابر قوانین جزائی کشور اسلامی مساوی با اعدام است.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در ضدیت با اقلیت های مذهبی مانند بهائیت وغیره وجه مشترک دارند و از همان قانونی تبعیت می کنند که نظام جمهوری اسلامی آنرا به تصویب رساده است.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در ضدیت با اقوام وخلق های ساکن ایران از رفتار خشن و از قدمت مساوی برخوردار هستند و در این زمینه ها همه آنها در سرکوب اقوام از پیشینه ائی بی رحمانه وخونبار و آشکار برخوردار هستند.

ـ همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در قوانین قضائی و جزائی مانند د یه و غیره به شریعت اسلام که باقرائت شیعه انطباق داشته باشد اعتقاد دارند.

ـ نبض همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا در قم نزد روحانیونی بنام مراجع عظام مذهبی شیعه می زند که آنها همه قوانین جاری کشور را از قوانین اسلامی ۱۴۰۰ سال پیش الهام می گیرند و تاکنون همه آنها برای تایید و سلامت افکار خود که با اسلام مطابقت داشته باشند به روحانیون ارشد در قم مراجعه می نمایند نه به مردم ایران!

در پایان باید یاد آوری نمود که برای بخش وسیعی از نیروهای سیاسی آزادی خواه که آگاه به مسائل حقوق سیا سی و مد نی ،قضائی،بین المللی و حقوق بشر هستند و بخوبی برآنها اشراف دارند، تا به امروز و هنوز اختلافات همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا بایک دیگر مشخص نشد ه است ـ در بالا مشترکات همه نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا یادآوری شده است اما بهتر است اصلاح طلبان یکبار برای همیشه اختلافات خود را با اصول گرایان روشن سازند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.