رفتن به محتوای اصلی

تلاش برای آزادی و مبارزه بنام مردم ایران آری یا نه؟
25.02.2013 - 17:47

درد و دلی کاملا دوستانه از دیر باز تا امروز  با مردم ایران !

از آنجائیکه همگان ضعف های اپوزیسون را بخوبی می شناسند ، امیدوارم که نوشته حاضر مورد استفاده کیهان شریعتمداری قرار نگیرد تا ضعف های اپوزیسیون را دو باره بر شمرد !

برای تلاشی که از جانب بخش معینی از روشنفکران ،نویسندگان و نیروهای سیاسی برای آزادی و سربلندی مردم ایران انجام می گیرد هیچ منتی نمی توان بر گردن مردم ایران نهاد اما اگر در این روز های حساس از طرف قاطبه اصلی مردم ایران نیز همبستگی نشان داده شود ،صفحات تاریخ ایران چه زیبنده میشد!همین روزها خانواده های زندانیان سیاسی طی فراخوانی از مردم ایران دعوت بعمل آورده اند تا در کنار زندانها اجتماع نمایند ونوروز باشکوه را با آنها آغاز نمایند.اگر جمعیت انبوهی از مردم ایران از این فراخوان استقبال نمایند ، مطمئنا رژیم اسلامی هیچگاه نمی تواند آنها را سرکوب نماید اما اجتماع 100 نفری براحتی قابل سرکوب است. در همین راستا دوربین های بین المللی نیز ناظر اجتماعات گسترده خواهند بود تا آنرا به همه جهان مخابره نمایند تا همبستگی بین المللی را بدنبال داشته باشد اما حرکت چند خانواده ـ بی اثر خواهد ماند.سال گذشته نیز مردم به فراخوان خانواده های زندانیان سیاسی هیج اعتنائی نکردند این در حالیست که اکثریت مردم این از ستم های گوناگونی که رژیم در حق مردم اعمال می کند در عذابند.مگر غیر از این هست که همه فعالان راه آزادی و کوشندگان اجرای حقوق بشر در ایران ـ جانشان و آسایش خود را به خطر می اندازند تا زندگی مردم بهبود یابد؟آیا همه فعالان آزادیخواهی برای پست ومقام و پول و مقاصد شخصی خود فعالیت می کنند؟ یا برای سعادت همه مردم ایران تلاش می نمایند؟مگر ایران، تنها به این دسته انسانهای فرهیخته تعلق دارد که آنها اینهمه باید فداکاری نمایند؟شاید بعضی ها به ما بگویند ـ مبارزات آنها به ما مربوط نیست و اصلا ما به آنها همچون ماموریتی نداده ایم تا برای به سرانجام رساندن آن از جانشان نیز باید بگذرند!اگر اینچنین باشد پس درهمینجا معلوم می شود که همه نیروهای سیاسی بدون وکالت از جانب مردم وارد میدان مبارزه شده اند وخودشان باید عقوبت جانفرسای اهداف خویش را تحمل نمایند!

ببینید مردم ایران چگونه علیه یک و دیگر قیام می کنند اما حاضر نیستند علیرغم اینهمه ظلم ها و بیکاری و گرانی ،هیچ اعتراضی به حکومت اسلامی بکنند!

اقوام یا خلق های ساکن ایران که تحت ظلم حکومت اسلامی قرار دارند نیز می توانند به روشنی شاهد این موضوع باشند که اهالی فارس زبان  ایران یک تن واحد نیستند و با یک ودیگر در ستیزند!

علت تخریب خط انتقال آب اصفهان به یزد!

http://isna.ir/fa/news/91120603944/

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته و تخریب خط لوله انتقال آب استان اصفهان به یزد، گفت که کشاورزان به دلیل خشکسالی و عدم تامین آب مزارع خود عصبانی شده و خط لوله را تخریب کردند که ما این کار را تایید نمی‌کنیم.

 

بنام مردم ایران سخن گفتن با مصائبی مواجه خواهد گردید که به استناد و نمونه های تاریخی می توان ثابت کرد که به عاقبتی بسیار دردناک منتهی خواهد شد! لااقل از انقلاب مشروطیت تا به امروز از لابلای بعضی اشعار و نوشته ها می توان دریافت که مردم ایران در دوره های حساس با پیشتازان آزادیخواهی ـ بی مهری های فراوان از خود نشان داده اند. وقتی احمدی نژاد درسال 84 با 17 میلیون رای توانست کرسی ریاست جمهوری را به امر ولی فقیه و سپاه تسخیر نماید که همان موقع به تقلبی بودن بخشی از آراء  وی اعتراض گردید ـ مرا اصلا شوکه نکرد، اما آرای 10 میلیونی هاشمی رفسنجانی که هیچ کس ادعائی مبنی بر تقلبی بودن آنهمه پشتیبانی از اورا ارائه نکرد ، مرا شوکه کرد!چرا رژیم اسلامی می تواند مردمی که از این رژیم ناراضی هستند به پای صندوق های رای گیری بکشاند؟ اما اپوزیسیون تا کنون نتوانسته حمایت مردم را بسوی خود جلب نماید؟90 روز دیگر یازدهمین  دور ه انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد گردید ،از همین حالا معلوم شده است که رژیم توانائی کشاندن مردم به پای صندوق های نمایشات انتخابات راندارد .چرا هنوز باید هاشمی رفسنجانی اینهمه در میان مردم می تواند هوادار داشته باشد اما نیروهای سیاسی از خود یک آلترناتیو «جامع و مانع« که بر برگیرنده خواسته های اساسی و مرحله ائی تاریخ ایران را نداشته باشند  تا بتوانند حمایت بخشی از مردم ایران را پشت سر خود داشته باشند؟ درد بسیار عمیق کنونی ما در این هست که نیروهای سیاسی در طی 34 سال گذشته در تضاد با یکدیگر آنقدر انرژی صرف کرده اند که موقعیت رژیم را تحکیم و وضعیت خود را نامتحد و غیر متشکل کرده اند تا آنجائیکه دیگر نزدمردم اعتباری ندارند و به سختی از جانب مردم ایران اعتماد بدست می آورند.رفسنجانی به عنوان نماد رژیم سرکوب گر که باعث اعدام ها و طولانی شدن جنگ ایران وعراق و عامل قتلهای زنجیره ائی در داخل و خارج شناخته شده است وتوسط دادگاه برلین تحت تعقیب قرار دارد اما با وجود همه این گذشته خونبار توانست در سال ۸۴ در مقابل احمدی نژاد ۱۰ میلیون از آرای مردم را بخود اختصاص دهد.اگر آرای احمدی نژاد توسط مامورانش بتوانند تقلب 17 میلیونی را به انجام برسانند اما آرای رفسنجانی حقیقی بود وکسی بدان اعتراض نکرد و پشتوانه بخش وسیعی از روشنفکران و نویسندگان و هنر مندان ایرانی مانند عباس کیارستمی و محمود دولت آبادی و خشایار دیهیم را پشت سرخود داشت. در فقدان یک آلترناتیو فراگیر و سراسری ،مردم ایران همچنان در انتخاب بد و بدتر و بدترین ها همچنان  گیر کرده اند چون شانسی دیگری در مقابل خود نمی بینند!در حالیکه در 28 اسفند » یعنی شب های قبل نوروز اميدرضا ميرصيافی روزنامه نگار و وبلاگ نويس در زندان اوین جان خود را فدای آزادی و سربلندی مردم ایران می کند وخانواده ، دوستان و همرزمانش را در روزهای نوروزی عزادار می نماید اما در طرف دیگر جامعه روشنفکری ما خبر دیگری را با این تیتر اعلام می کنند، 28 اسفند » حمايت تمام قد عزت الله انتظامی از نامزدی قاليباف، فرداـ انتظامی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده قاليباف و موسوی بهترين گزينه های انتخابات رياست جمهوری هستند که شايستگی های فراوانی در جهت پاسخگويی به مطالبات مردم و پيشبرد اهداف فرهنگی و هنری جامعه دارند.«

وقتی بخش وسیعی از هنرمندان و روشنفکران کشور بجای حمایت از آزادیخواهان از عناصر برجسته رژیم که همزمان مرید نظام ولایت فقیه نیز هستند و در عین حال علیه آزادیخواهان مبارزه کرده اند دست به حمایت می زنند و از کاندیداتوری آنها پشتیبانی بعمل می آورند چگونه می توان به آزادی و عدالت اجتماعی و سعادت همگان دست یافت؟

در پایان نوشته زیر را که از دوستان دریافت نموده ام  ضمیمه می نمایم !

 یک روز صبح در کشور آلمان

یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید.

بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت  این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد ...!!!!

 یک روز صبح در کشور ايران

یک روز صبح در کشور ايران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان  فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . همه کس سرو صداو اغتشاشی كردند اما ، همه هم شیر خریدند و حتي از نياز روزانه نيز بيشتر خريدند !!!

 

پاكت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسيد حتي در بازار ناياب نيز شد و فرداي همان روز مجددا قيمت شير افزايش پيدا كرد و به 1350 تومان رسيد و همچنان مردم خريدند و كسي هم عذرخواهي نكرد و شير نيز توزيع شد .....!!!!!!!

  عرضِ دیگه ای نیست !!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.